Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Conexiuni educationale dincolo de continut. O perspectiva aplicativa pentru profesori. Volumul I - Cristina Tripon, Ana-Voichita Tebeanu, Iulia Gonta, Aurelia Bulgac

-7%
25,00 Lei 23,25 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristina Tripon, Ana-Voichita Tebeanu, Iulia Gonta, Aurelia Bulgac

Editia: I

Pagini: 158

Anul publicării: 2023

ISBN: 978-606-28-1652-0

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062816520

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062816520 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Intr-o lume in continua schimbare, in care informatiile sunt le indemana si tehnologia avanseaza rapid, predarea eficienta si crearea unui climat optim in clasa devin prioritati esentiale pentru educatori. Cartea exploreaza modalitati inovatoare de a motiva elevii, de a crea un climat de invatare placut si de a intari legatura dintre scoala si familie. Aceasta lucrare isi propune sa ofere idei practice si solutii eficiente pentru a imbunatati experienta educationala a elevilor si pentru a promova un grad ridicat de originalitate in cadrul procesului de invatare. 

Cartea pune in prim-plan importanta predarii eficiente, subliniind faptul ca rolul profesorului nu se rezuma doar la transmiterea de cunostinte, ci implica si crearea unei conexiuni autentice cu elevii. Autorii ne indeamna sa ne cunostem elevii in profunzime, sa intelegem nevoile lor individuale si sa adaptam strategiile de predare in functie de diversitatea lor. Prin exemple concrete si studii de caz, cartea subliniaza importanta implementarii metodelor inovatoare si interactive, care stimuleaza gandirea critica si creativa a elevilor.   
  • Conexiuni educationale dincolo de continut. O perspectiva aplicativa pentru profesori. Volumul I

    Descarca
CRISTINA TRIPON 
ANA-VOICHITA TEBEANU 
IULIA GONTA
AURELIA BULGAC

Argument / 7

Principii ale unei predari eficiente / 11

Rezumat / 12
Obiective / 12
Incadrarea invatarii in jurul ideilor ancora / 15
Proiectarea curriculumului bazat pe concepte / 16
Ajutandu‑i pe elevi sa devina interesati de invatare / 16
Ce spun cercetarile? / 17
Efortul elevilor compenseaza abilitatile / 18
Elevii dau dovada de mai putina curiozitate si implicare cu cat raman mai mul timp la scoala / 18
Recompensele interne sunt factori mai puternici de motivare a invatarii profunde decat recompensele externe / 19
Curiozitatea pregateste creierul pentru invatare si sprijina retentia invatarii / 20
Invatarea provocatoare din punct de vedere cognitiv creste interesul elevilor / 25
Strategii pentru stimularea interesului cognitiv / 26

Eliberarea treptata a responsabilitatii: O structura de sprijinire a invatarii / 32

Instruirea focalizata / 34
Instruirea ghidata / 34
Invatarea prin colaborare / 35
Invatarea independenta / 36
Structuri care nu sprijina invatarea / 38

Atentia acordata dimensiunilor sociale si emotionale ale invatarii / 41

Participarea la dimensiunile sociale si emotionale ale invatarii / 41
Factorul X in succesul instruirii: Credibilitatea profesorului / 44

Climatul clasei / 49

Rezumat / 49
Obiective / 50
Introducere / 50
Stabilirea relatiilor pozitive cu elevii / 50
Strategii de construire a unor relatii de grija / 51
Strategii pentru a construi relatii puternice in mod sistematic / 56
Folosirea abilitatilor de comunicare eficienta / 70
Construirea unei comunitati a elevilor / 79

Cum e sa fii motivat? Cum e sa‑i motivezi pe altii? / 84

Rezumat / 84
Obiective     / 84
Introducere / 85
Motivatia ca proces / 88
Unde este localizata motivatia? / 89
Factori moderatori ai starii motivationale / 90
Cum e sa‑i motivezi pe altii? / 93
Cum poate fi evaluata motivatia? / 114
Exercitii practice de motivare a adolescentilor / 116

Construirea relatiilor dintre profesori, elevi si familiile acestora / 118

Rezumat / 118
Obiective / 118
Comunicare deschisa si eficienta / 120
Intelegere si respect reciproc / 122
Colaborare si implicare activa / 123
Formarea mediului de incredere si sprijin reciproc / 124 
Recunoasterea succesului si incurajarea progresului elevilor / 126

Relatii de calitate parinte‑profesor / 128

Analiza relatiilor din perspectiva teoriei bioecologice a lui Bronfenbrenner / 129
Influenta factorului cultural al elevului asupra relatiei parinte‑profesor / 131
Rolul psihologului scolii in promovarea relatiilor pozitive parinte-profesor / 133
Promovarea colaborarii dintre scoala si familie / 137

Personalitatea profesorului ca factor de formare a viitorului / 140

Influenta personalitatii profesorului asupra formarii elevilor / 140
Flexibilitatea ‑ atribut necesar pentru (auto)reactualizarea si (auto)realizarea profesorului / 145

Bibliografie / 147

Rolul profesorului in secolul XXI este de o importanta cruciala in dezvoltarea si educarea elevilor. In contextul actual, in care societatea si tehnologia evolueaza rapid, competentele de management al clasei devin esentiale pentru profesori in vederea facilitarii unui mediu optim de invatare. Aceste competente nu se refera doar la organizarea si structurarea activitatilor in clasa, ci si la gestionarea comportamentului elevilor, la crearea unui climat pozitiv si la comunicarea eficienta cu elevii si familiile acestora.
Unul dintre aspectele fundamentale ale managementului clasei este capacitatea profesorului de a crea un climat de invatare pozitiv. Un mediu de clasa armonios si cooperativ incurajeaza elevii sa participe activ in procesul educational si sa se simta confortabil in exprimarea ideilor lor. Profesorul trebuie sa stabileasca reguli clare si sa promoveze respectul reciproc in cadrul clasei, astfel incat fiecare elev sa se simta valorizat si in siguranta. Aceasta abordare contribuie la dezvoltarea increderii si autonomiei elevilor si ii motiveaza sa isi asume responsabilitatea pentru propriul lor invatamant.
Un alt aspect important al managementului clasei este gestionarea comportamentului elevilor. Profesorul trebuie sa fie capabil sa identifice si sa gestioneze comportamentele problematice intr‑un mod constructiv. Prin aplicarea unor tehnici de disciplina pozitiva si de rezolvare a conflictelor, profesorul poate ajuta elevii sa‑si dezvolte abilitatile sociale si sa‑si regleze comportamentul intr‑un mod adecvat. De asemenea, profesorul poate implica elevii in stabilirea regulilor si asteptarilor de comportament, ceea ce ii ajuta sa se simta implicati si responsabili in gestionarea clasei.
In acelasi timp, profesorul trebuie sa fie un catalizator al motivarii de invatare. Prin crearea unor lectii interesante, relevante si interactive, profesorul poate stimula curiozitatea si entuziasmul elevilor fata de invatare. Utilizarea tehnologiei moderne in procesul educational, precum si oferirea de feedback constructiv si apreciere pentru eforturile elevilor, sunt modalitati eficiente de a spori motivatia si angajamentul acestora in clasa.
O alta dimensiune importanta a rolului profesorului in secolul XXI este comunicarea eficienta cu elevii si familiile acestora. Profesorul trebuie sa fie un bun ascultator, sa fie deschis la dialog si sa ofere suport emotional elevilor. De asemenea, implicarea parintilor in educatia copiilor este esentiala pentru succesul acestora. Profesorul poate construi si mentine o relatie de parteneriat cu familiile, prin intermediul careia se poate obtine o intelegere mai buna a nevoilor si asteptarilor elevilor. Prin colaborarea cu familiile, profesorul poate crea o punte intre scoala si casa, facilitand astfel procesul de invatare si dezvoltare a copiilor.
Acest volum isi propune sa inspire si sa incurajeze cunoasterea, prin generarea de conexiuni noi care sa largeasca orizonturile temelor clasice din educatie. 
Subiectul bazat pe ceea ce inseamna o predare eficienta, dincolo de continut, se axeaza pe trei aspecte: principiile unei predari eficiente, transferul gradual de responsabilitate catre elevi prin oferirea unui cadru de sustinere a invatarii, si dimensiunile sociale si emotionale ale invatarii. Scopul este de a ghida profesorii in directia unei invatari care sa promoveze intelegerea durabila si dezvoltarea de abilitati esentiale pentru elevii din sec. XXI.
Tematica dedicata climatului clasei subliniaza importanta acestuia in sustinerea unei predari eficiente si in obtinerea rezultatelor dorite de la elevi. Un climat propice in clasa este sustinut prin dezvoltarea de relatii pozitive, bazate pe incredere reciproca, respect si grija. In secventa amintita se pot regasi strategii pentru construirea unor relatii puternice si pline de grija cu elevii si explicatii privind metode de dezvoltare a unei comunitati in cadrul clasei.
Reflectia asupra motivatiei este o alta tematica, generos abordata. Se subliniaza natura complexa si dinamica a motivatiei, abordand atat experienta comportamentului de adaptare cat si performanta academica. In continuare se descriu patru etape de transformare a stimulului in motiv, subliniindu‑se aspectul dinamic al motivatiei. In continuare, se abordeaza procesul de a motiva pe altii. Textul ofera strategii practice si descrie principiile educationale pentru stimularea si dezvoltarea comportamentelor motivante.
Despre managementul comunicarii scoala‑familie exista, de asemenea, resurse si structura eficienta in ceea ce priveste lucrarea, mai ales ca urmare a fondului pandemic si a nevoilor din ce in ce mai diversificate, ale elevilor. Se propune si se analizeaza modalitatile de colaborare dintre scoala si familie, se sustine construirea de relatii pozitive cu elevii si familiile lor si se subliniaza importanta valorilor personale in procesul educational. Din punct de vedere practic‑aplicativ sunt explicate strategiile de implicare ale parintilor in activitatile scolare, efectele unui parteneriat reusit si metodele de evitare a situatiilor critice. De asemenea, sunt descrise caracteristicile necesare unui profesor pentru a crea relatii de succes si a fi un model demn de urmat.
Autorii, prin abordarea acestor teme, s‑au straduit sa sprijine si faciliteze crearea unor CONEXIUNI EDUCATIONALE, dincolo de continutul clasic de abordare in clasa, cel academic, care sa serveasca drept ghid practic in domeniu, cu propuneri care sa ofere profesorilor, educatorilor si parintilor instrumentele si strategiile necesare pentru a crea un mediu educational stimulant si plin de inspiratie, care sa maximizeze motivatia si succesul elevilor.
Prin abordarea comprehensiva si practica a aspectelor precum climatul clasei, principiile de predare eficienta, relatia scoala‑familie si motivarea elevilor, cartea ofera resurse valoroase pentru dezvoltarea personala si profesionala a cititorilor sai.  

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!