Cercetarea are ca scop explorarea asocierii dintre stilurile parentale si inteligenta emotionala a parintilor care au copii in ciclul primar, din perspectiva genului, din Scolile Badeuti si Milisauti, localitati urbane apartinatoare orasului Milisauti, judetul Suceava. Obiectivele studiului propun determinarea stilurilor parentale, masurarea inteligentei emotionale, studierea corelatiilor dintre variabilele, a diferentelor in functie de gen, la variabilele inteligenta emotionala si stiluri parentale. Este un studiu transversal, cantitativ, descriptiv-corelational ce utilizeaza metoda cvasi- experimentului bazat pe culegerea datelor prin administrarea chestionarelor standardizate.
Lucrarea cuprinde 3 capitole: Cap. I- Review al literaturii referitor la parenting, stilurile parentale, inteligenta emotionala si consecintele asupra dezvoltorii copiilor, analiza unor studii empirice; Cap. II – Designul cercetarii; Cap. III - Discutii si concluzii.
Rezultatele inregistrate ofera: date statistice, corelatii semnificative intre variabilele studiului ce pot conduce la intelegerea cauzelor care determina practicarea diferitelor tipuri de comportamente specifice stilurilor parentale competent, autoritar si permisiv si a cauzelor nivelelor scazute si medii ale inteligentei emotionale, la identificarea unor explicatii logice legate de invalidarea unora dintre ipoteze. Studiul ofera informatii statistice relevante de interes pentru cercetari mai vaste pe aceasta tema pentru studenti, profesori de la toate nivelele de invatamant din Romania, posibile consecinte ale practicarii diferitelor stiluri parentale asupra sanatatii psihologice, a inteligentei emtionale si a performantelor academice ale elevilor, precum si a contributiei inteligentei emotionale parentale in modelarea personalitati copiilor, in dezvoltarea competetelor lor emotionale la nivele cel putin peste medie, incepand chiar din copilarie.
Este profesor pentru invatamant primar la Scoala Gimnaziala Milisauti, judetul Suceava, cu o vechime in invatamant de 39 de ani.
A absolvit Liceul Pedagogic ,,Emil Bodnaras” din Suceava in anul 1984, Studii universitare de licenta in domeniul Stiinte ale Educatiei, programul Pedagogie, la Universitatea ,,Spiru Haret”, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Brasov, anul 2016 si un masterat in domeniul Stiinte ale Educatiei la Universitatea ,,Stefan cel Mare,” Suceava, programul de studii Consiliere scolara si educatie emotionala, anul 2020.
A obtinut succesiv toate gradele didactice ca invatatoare: definitiv, gradul II, gradul I – 2001.
Preocuparea pentru stimularea si dezvoltarea creativitatii scolarului de varsta scolara mica s-a concretizat in lucrarile stiintifice realizate pentru obtinerea gradului didactic I si a examenului de licenta. Masteratul a fost finalizat cu lucrarea stiintifica ,,Relatia dintre stilul parental si inteligenta emotionala a parintilor care au copii in ciclul primar”.
A participat cu doua comunicari individuale la Congresul AMSE-AMCE-WAER, editia a XIX, 2018, desfasurat la Universitatea ,,Stefan cel Mare ” din Suceava, la Conferintele Nationale: ,,Teatrul si strategiile accesibilitatii”, desfasurata la UNATC - I.L. Caragiale, Bucuresti, 2018, si ”The Voice of Education at European Level”, Bacau, 2020, la diferite simpozioane, workshopu-uri pe teme specifice invatamantului primar si al consilierii scolare si al educatiei emotionale.
A desfasurat programe de consiliere de grup cu elevii si cu parintii elevilor. A publicat publicat lucrari de specialitate in Revista invatamantului preuniversitar si pe site-ul www.academia.edu.