Lucrarea Ghidul profesorului din invatamantul primar simultan face parte din colectia Sinteze de pedagogie si vine in sprijinul cadrelor didactice care desfasoara activitati in regim simultan, oferind o serie de recomandari si resurse cu caracter teoretic si practic-aplicativ.
Chiar daca este conceput ca un auxiliar curricular circumscris tematicilor specifice invatamantului simultan, acesta poate fi considerat un instrument didactic util si cadrelor didactice din invatamantul organizat cu clase omogene, studentilor sau masteranzilor din cadrul specializarilor specifice domeniului stiintelor educatiei. Cu toate acestea, ghidul nu trebuie considerat un panacea-surpriza la provocarile si constrangerile organizarii activitatilor didactice in regim simultan, ci mai degraba un punct de plecare spre noi demersuri de investigatie intr-o tematica atat de vasta si totodata generoasa.
Temele abordate in aceasta lucrare au luat in considerare literatura de profil, rezultatele cercetarilor din alte tari, dar si bunele practici experimentate cu succes in invatamantul primar simultan din tara noastra. Astfel ca autorii ofera raspunsuri la unele intrebari si, in acelasi timp, incita cititorii spre a-si adresa altele, ale caror raspunsuri pot fi identificate in conditiile unor abordari didactice individualizate, date de contextul specific fiecarei scoli in care este organizata activitatea simultana.
Lucrarea Ghidul profesorului din invatamantul primar simultan face parte din colectia Sinteze de pedagogie si vine in sprijinul cadrelor didactice care desfasoara activitati in regim simultan, oferind o serie de recomandari si resurse cu caracter teoretic si practic-aplicativ.
Chiar daca este conceput ca un auxiliar curricular circumscris tematicilor specifice invatamantului simultan, acesta poate fi considerat un instrument didactic util si cadrelor didactice din invatamantul organizat cu clase omogene, studentilor sau masteranzilor din cadrul specializarilor specifice domeniului stiintelor educatiei. Cu toate acestea, ghidul nu trebuie considerat un panacea-surpriza la provocarile si constrangerile organizarii activitatilor didactice in regim simultan, ci mai degraba un punct de plecare spre noi demersuri de investigatie intr-o tematica atat de vasta si totodata generoasa.
Temele abordate in aceasta lucrare au luat in considerare literatura de profil, rezultatele cercetarilor din alte tari, dar si bunele practici experimentate cu succes in invatamantul primar simultan din tara noastra. Astfel ca autorii ofera raspunsuri la unele intrebari si, in acelasi timp, incita cititorii spre a-si adresa altele, ale caror raspunsuri pot fi identificate in conditiile unor abordari didactice individualizate, date de contextul specific fiecarei scoli in care este organizata activitatea simultana.