Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Ghid orientativ pentru planificarea activitatilor instructiv-educative din gradinita. Nivel 5-6 ani - grupa mare. Material auxiliar - Nicoleta Stan

-7% nou
50,00 Lei 46,50 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Nicoleta Stan

Editia: I

Pagini: 282

Anul publicării: 2023

ISBN: 978-606-28-1685-8

DOI: 10.5682/9786062816858

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062816858 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Eficienta interventiei educative asupra copilului este data de identificarea particularitatilor acestuia, tematica abordata, de continutul selectat si prezentat, de strategiile didactice utilizate in desfasurarea activitatilor si nu numai. In acest sens, lucrarea de fata isi propune sa faciliteze accesul cadrelor didactice din invatamantul prescolar la exemple de activitati care pot trezi interesul pentru cunoastere copiilor din grupa mare, sa le ofere o stare de bine si care pot conduce la inregistrarea unor performante.
Cadrul didactic trebuie sa‑si adapteze tematica si continutul abordat la grupa in permanenta, strategiile didactice, mijloacele de realizare, modalitatile de integrare a activitatilor, sa asigure coerenta intre activitatile desfasurate pe tot parcursul zilei/saptamanii (ADP, ALA, ADE) astfel incat sa prezinte interes pentru copii si acestia sa‑si poata insusi cunostintele intr‑un mod corect si coerent.
Acest ghid aduce in vederea doamnelor educatoare planificari orientative pe domenii experientiale, detalierea activitatilor liber alese si a programului distractiv/de recreere/ in aer liber si aspecte cu privire la activitatile pentru dezvoltarea deprinderilor personale. De asemenea, cuprinde o planificare anuala pe domenii ale dezvoltarii, cu tot ceea ce implica programul unei zile petrecuta la gradinita (de la ora 8.00 la ora 18.00) si planificare pentru programul Scoala Altfel si pentru Saptamana Verde, acestea putand fi utilizate la completarea condicii educatoarei (caietul educatoarei).
Avand in vedere ca programul gradinitelor din Romania este diferit, am considerat oportun sa utilizez simbolurile * si # pentru a marca si totodata pentru a diferentia activitatile ce pot fi desfasurate in cadrul unitatilor de invatamant prescolar cu program normal si respectiv cu program prelungit, tinand cont de reperele orare care se regasesc explicate si in anexa acestui ghid:
* ‑ activitati program normal;
# ‑ activitati program prelungit.
Un alt aspect important ce trebuie mentionat este ca planificarea activitatilor pe module existenta in acest ghid, tine cont de ordinea cronologica a desfasurarii activitatilor (activitatile matematice, psihomotrice, muzicale, plastice s.a.m.d.), oferind astfel posibilitatea copiilor sa‑si insuseasca gradual continuturile prezentate de educatoare, pe parcursul derularii saptamanilor independente sau a proiectelor tematice care asigura succesul dobandirii unor comportamente necesare dezvoltarii competentelor de mai tarziu. 
Dupa cum bine stim, creativitatea este considerata in zilele noastre ca facand parte din personalitatea individului, iar pentru a dezvolta potentialul creator al fiecarui copil, autoarea, prin ideile prezentate doreste sa largeasca orizontul cadrelor didactice din invatamantul prescolar cu privire la tematica activitatilor sustinute cu prescolarii de grupa mare, pentru a le oferi prilejul copiilor sa‑si imbogateasca bagajul de cunostinte si sa‑si poata activa gandirea creativa pentru a crea produse, idei, pe baza impletirii noilor informatii cu cele insusite anterior.
Pentru a veni in sprijinul colegelor, autoarea a elaborat o serie de materiale (fise, prezentari PowerPoint, jetoane s.a.) ce sunt postate pe site‑ul www.activitatigradinita.com, pe care cititorii acestui ghid le pot regasi sub denumirea activitatilor enumerate in planificarea orientativa si le pot descarca gratuit, prin realizarea unui cont.
Mentionam ca evaluarile aplicate prescolarilor pe parcursul anului scolar, sunt prezente sub forma de saptamani independente, atat la inceputul anului scolar, in primele doua saptamani aferente evaluarii initiale, cat si la sfarsitul fiecarui modul pentru efectuarea evaluarii sumative.
In incheiere, dorim sa apreciem  munca incomensurabila si dedicatia cu care doamnele educatoare exercita aceasta frumoasa profesie, multitudinea de calitati pe care dumnealor trebuie sa le detina din perspectiva: cuantumului de informatii pe care trebuie sa le transmita copiilor corespunzatoare tuturor domeniilor ale dezvoltarii, deschiderii catre organizarea si desfasurarea activitatilor extrascolare si extracurriculare, comunicarii si colaborarii cu toti factorii educationali implicati in educatia prescolarilor (comunitate, parinti, unitati similare, ONG‑uri s.a.), toate acestea pentru ca micutii omuleti sa parcurga  un drum lin catre o dezvoltare integrala dorita de societate pe termen mediu si lung.

Autoarea,
  • Ghid orientativ pentru planificarea activitatilor instructiv-educative din gradinita. Nivel 5-6 ani - grupa mare. Material auxiliar

    Descarca
NICOLETA STAN 

PREFATA (Conf. univ. dr. Vasile Molan) / 11
INTRODUCERE / 13
DOMENIILE EXPERIENTIALE DIN INVATAMANTUL PRESCOLAR/ 17
DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE (Educarea limbajului) / 18
DOMENIUL STIINTA (Cunoasterea mediului)/ 19
DOMENIUL STIINTA (Activitate matematica)/ 20
DOMENIUL OM SI SOCIETATE (Educatie pentru societate)/ 21
DOMENIUL OM SI SOCIETATE (Activitate practica)/ 21
DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV (Educatie muzicala)/ 26
DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV (Educatie plastica)/ 28
DOMENIUL PSIHOMOTRIC (Educatie fizica)/ 30
ACTIVITATILE LIBER ALESE/ 34
ACTIVITATILE PENTRU DEPRINDERI PERSONALE/ 38
CARACTERIZAREA  GRUPEI MARI (ORIENTATIV)/ 39
DOMENII ALE DEZVOLTARII. DIMENSIUNI. COMPORTAMENTE/ 41
PLANIFICARE CALENDARISTICA / 41
MODULUL I / 45
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant? / 46
„Intamplari din Poiana Patru Anotimpuri” / 46
Cand, cum si de ce se intampla? / 52
„Confesiuni din Poiana Patru Anotimpuri” / 52
Cine sunt/suntem? / 58
„Curiozitatile lui Piciu despre corpul uman”/ 58
Cum exprimam ceea ce simtim? / 64
„Emotii de azi, emotii de maine/ 64
Cand, cum si de ce se intampla?  / 70
1. „Povestea toamnei”/ 70
2. „Fructe parfumate si legume toate”/ 75
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant? / 82
„Piciu si ale sale intamplari”/ 82
MODULUL II / 89
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?  / 90
1. „Enescu si hora razelor de soare”/ 90
2. „Mozart si curcubeul muzical”/ 96
3. „Chopin si balada stropilor de ploaie”/ 102
Cand, cum si de ce se intampla?  / 108
1. „1 Decembrie ‑ ziua tuturor romanilor”/ 108
2. „Surprize in ghetute”/ 114
3. „Craciunul pe taramuri romanesti”/ 120
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant? / 126
„O poveste muzicala de Craciun”/ 126
MODULUL III / 133
Cand, cum si de ce se intampla?  / 134
„A venit iarna!”/ 134
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?  / 140
1. „Europa, casa noastra!” / 140
2. „Calatorie in Asia” / 146
3. „Descoperim Africa!” / 152
4. „Antarctida sau Antarctica?” / 158
„Aventuri cu Piciu”/ 164
„Scoala Altfel - Picii au talent”/ 170
MODULUL IV / 175
Cum exprimam ceea ce simtim?  / 176
1. „Surprizele primaverii”/ 176
2. „O floare si‑o imbratisare pentru mama mea!”/ 182
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?  / 188
1. „Calatorie imaginara in epoca de piatra”/ 188
2. „Piciu paleontologul si prietenii dinozauri” / 194
Cine si cum planifica/organizeaza o activitate? / 200
„Saptamana salvarii, saptamana reciclarii” / 200
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?  / 206
 „Piciu ne povesteste...”/ 206
MODULUL V / 213
„Saptamana Verde ‑ Pe meleagurile Romaniei” / 214
„Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?”  / 219
„Cu ce calatoreste Piciu?”/ 219
Ce si cum vreau sa fiu?  / 225
1. „Bucatar sau cofetar?”/ 225
2. „Politist sau constructor?” / 231
3. „Fermier sau medic veterinar?” / 237
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant?  / 243
 „Necuvantatoarele, prietenii lui Piciu”/ 243
Cum este, a fost si va fi aici pe Pamant? / 249
„Piciu invata sistemul solar” / 249
Cine si cum planifica/organizeaza o activitate?   / 255
„Piciu, micul negustor” / 255
Cand, cum si de ce se intampla?  / 261
„Vara se coc ciresele”/ 261
Cine si cum planifica/organizeaza o activitate?  / 267
„Ganduri de vacanta” / 267
ANEXA 1 / 273
BIBLIOGRAFIE/ 274
WEBOGRAFIE  / 278 

Educatia timpurie, in general, si invatamantul prescolar, in principal, urmaresc formarea la copii a unor comportamente care sa‑i ajute sa se integreze in scoala si in societate. Pentru aceasta este nevoie de o proiectare potrivita scopurilor generale urmarite.
Proiectarea pedagogica are in vedere actiunile potrivite pentru functionarea corespunzatoare a sistemului si desfasurarea procesului didactic. Autoarea lucrarii de fata, doamna profesor pentru invatamantul prescolar NICOLETA STAN realizeaza o proiectare de tip global referindu‑se la un nivel de varsta corespunzator grupei mari din gradinita.
Asemenea lucrari mai exista in circuitul invatamantului prescolar, ceea ce dupa noi este un lucru bun intrucat variantele de abordari il indeamna pe profesor sa aleaga din fiecare partile care i se potrivesc grupei pe care o conduce; in felul acesta elaboreaza documente de proiectare potrivite grupei lui, deoarece, la selectie, are in vedere particularitatile grupei cu care lucreaza.
O proiectare asa‑zisa model pentru mai multe colective de copii nu face mult bine procesului de educatie, deoarece particularitatile copiilor se deosebesc in anumite aspecte de la un grup la altul. 
Autoarea materialului a urmarit cu atentie programa pentru educatia timpurie si incepe lucrarea cu tintele importante ale acestui document si anume comportamentele ce urmeaza a fi formate la copii si cu schemele mari prevazute de curriculum.
Activitatile proiectate in continuare ar trebui sa conduca la formarea comportamentelor, dar totul depinde in cea mai mare masura de cel care conduce procesul de educatie.
Structura anului scolar a determinat unele modificari si in proiectarea didactica. Planificarea anuala se aseamana in mare masura cu materialul din volumul de fata. Cadrele didactice au informatiile necesare pentru a gandi si a elabora celelalte documente pedagogice: ne referim la stabilirea proiectelor pentru fiecare saptamana din modul, astfel incat un proiect sa nu se desfasoare in doua module. In ultima saptamana a proiectului se planifica si se desfasoara evaluarea acestuia intr‑o forma mobilizatoare pentru copii.
Evaluarile au in vedere daca s‑au parcurs cele sase teme mari si daca s‑au format la copii comportamentele stabilite de programa pentru educatie timpurie.
La inceputul grupei mici evaluam si nivelul comportamentelor prevazute in programa pentru etapa anteprescolara, pentru faptul ca pe aceste comportamente se bazeaza cele prevazute pentru etapa prescolara.
Asteptam cu interes si volumul pentru grupa mica menit sa intregeasca proiectarea didactica pentru invatamantul prescolar si care cu certitudine va sugera elemente la fel de valoroase necesare in special cadrelor didactice debutante si nu numai.

Conf. univ. dr. Vasile Molan,
Universitatea din Bucuresti

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!