Propuneri manuscrise: [email protected]:  0745 204 115     

Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitară Bucuriile pusculitei. Curriculum la decizia scolii pentru anul I şi II de studiu. Optional de educatie financiara bazat pe resurse digitale - invatamant primar

Editura Universitară
16,28 Lei

Editura: Editura Universitară

Autor: Lidia Sabau

Ediția: I

Anul publicării: 2024

Pagini: 122

ISBN: 978-606-28-1844-9

DOI: 10.5682/9786062818449

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786062818449 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 357
Adaugă la Wishlist Cere informații
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvânt înainte
  • Review-uri (0)
Lucrarea „Bucuriile pusculitei” – o propunere de curriculum pentru disciplina „Educatie financiara” – ofera un demers structurat de initiere in aceasta zona atat de putin abordata in familie si in scoala: competente, continuturi si activitati de invatare care sunt absolut necesare copiilor de varsta scolara mica pentru ancorarea lor in lumea inconjuratoare (care o include pe cea digitala), din aceasta perspectiva - a banilor si a relatiei copilului cu tot ceea ce inseamna banii.

Prof. univ. dr. Elena Nechita
Facultatea de Stiinte
Departamentul de Matematica si Informatica 
Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacau




Integrarea tehnologiilor si resurselor digitale in demersul didactic este un proces complex, care necesita competente variate, iar fiecare soft oferit in aceasta lucrare capteaza atentia tuturor utilizatorilor si il ajuta pe cadrul didactic sa proiecteze si sa organizeze lectiile de educatie financiara captivante si interactive in scoala primara. In aceste conditii, Curriculumul la decizia scolii „Bucuriile Pusculitei” este unul actual si interactiv, dezvoltand nu numai competentele Educatiei financiare, ci si cele digitale ale actorilor implicati in procesul educational.

Conf. univ. dr. Mihaela Pavlenco
Catedra Pedagogie Prescolara, Educatie Fizica si Dans Universitatea Pedagogica de Stat „Ion Creanga”, Chisinau
Informatii conformitate produs
  • Bucuriile pusculitei. Curriculum la decizia scolii pentru anul I şi II de studiu. Optional de educatie financiara bazat pe resurse digitale - invatamant primar

    Descarcă
LIDIA SABAU 

1. Prefata / 7
2. Structura programei scolare / 10
3. Argument la editia a II‑a / 11
4. Nota de prezentare a editiei e II‑a / 14
5. Discipline integrate / 18
6. Competente generale / 19
7. Competente specifice si exemple de activitati de invatare / 20
8. Continuturi anul I de studiu / 28
9. Continuturi anul II de studiu / 30
10. Sugestii metodologice / 32
11. Bibliografie selectiva / 36
      Link‑uri cu resurse digitale / 38
12. Modalitati de evaluare / 39
13. Forme de organizare / 40
14. Proiectarea unitatilor de invatare pentru anul I de studiu / 41
15. Proiectarea unitatilor de invatare pentru anul II de studiu / 48
16. Planificarea calendaristica pentru anul I de studiu / 53
17. Planificarea calendaristica pentru anul II de studiu / 72
18. Link‑uri utile in procesul de instruire / 85
19. Anexa 1 ‑ Istoria banilor / 94
20. Anexa 2 ‑ Copiii invata sa stabileasca obiective SMART / 100
21. Anexa 3 ‑ Fisa de economii / 101
22. Anexa 4 ‑ „Economii pentru bucurii” ‑ proiect de educatie financiara in cadrul temei „Economisirea” / 102
23. Anexa 5 ‑ Lista stocului de produse (model) / 103
24. Anexa 6 ‑ Tabel nominal cu elevii participanti la activitate (model) / 104
25. Anexa 7 ‑ Chestionar de verificare a cunostintelor la Educatie Financiara / 105
26. Anexa 8 ‑ Elemente de siguranta ale bancnotelor / 107
27. Anexa 9 ‑ Proverbe despre bani / 108
28. Anexa 10 ‑ Lucruri care nu costa bani / 110
29. Anexa 11 ‑ Proiect didactic / 112
      Scenariul lectiei  / 115
30. Prolog / 121

In lumea de astazi, tranzactiile financiare joaca un rol esential, atat in mediul de afaceri, cat si in viata obisnuita a fiecarui om. Aproape toate evenimentele care ne alcatuiesc viata de zi cu zi sunt cuantificate monetar. Cu toate acestea, educatia financiara nu a fost si nu este o prioritate in Romania, nici in sistemul de educatie, nici in general, in societate. Considerata apanajul profesionistilor formati la scoli specializate, acest tip de educatie nu reprezinta un subiect de interes. Consecintele acestei atitudini se pot constata usor: de la dezvoltarea redusa a pietei de capital pana la decizii curente cu impact financiar, luate fara stapanirea sau intelegerea tuturor informatiilor. Dupa aproape douazeci de ani de la denominarea monedei nationale, multe persoane folosesc inca referintele monetare vechi. Piata cardurilor bancare a crescut semnificativ, dar inca exista persoane fizice care nu detin cel putin un card bancar. Adaugam la aceste constatari provocarile tehnologiei informatiei, care conduc la o revolutie digitala cu consecinte tot mai intinse si tot mai profunde.  
Ca multe alte componente ale educatiei generale, si educatia financiara trebuie sa faca subiectul de pregatire a copiilor, incepand din scoala primara, inca din clasele in care acestia au capacitatea de a intelege cateva notiuni esentiale, precum bani, vanzare, cumparare, plata, card bancar. Prin cunoasterea si intelegerea acestora, scolarii pregatesc momentul in care vor intelege lumea in care traiesc, intelegere care nu poate fi completa fara educatie financiara.
Unul dintre primii pasi care trebuie facuti pentru pregatirea si asezarea unei strategii nationale privind educatia financiara a tinerilor, incepand din scoala primara, este stabilirea coordonatelor de curriculum pentru procesul de educatie financiara, care sa contina programe scolare adaptate nivelului de pregatire a elevilor. Aceasta forma de educatie constituie, astazi, o provocare didactica. Consideram ca aceasta forma de pregatire trebuie desfasurata pe tot parcursul programului de educatie a tinerilor, atat in ciclul primar, cat si in cel gimnazial si liceal. Putem afirma ca educatia financiara se incadreaza in conceptul de invatare pe tot parcursul vietii (lifelong learning).
Cu alte lucrari publicate in domeniul invatamantului primar, doamna Lidia Sabau, profesor pentru invatamantul primar, da curs acestei provocari didactice. Lidia Sabau continua activitatea sa de pionierat cu acest volum, prin care propune programa scolara a disciplinei „Bucuriile pusculitei”.  Aceasta disciplina se adreseaza claselor a III-a si a IV-a din ciclul primar. Continutul acestei programe scolare denota grija si atentie pentru toate amanuntele necesare dobandirii cunostintelor de baza ale educatiei financiare. 
O prima caracteristica a acestei programe scolare este conectarea cunostintelor propuse a fi invatate cu cele opt competente-cheie stabilite in Uniunea Europeana pentru invatarea pe tot parcursul vietii, in particular cu competentele antreprenoriale, financiare si juridice.
Alta caracteristica se refera la utilizarea resurselor digitale, specifice nivelului de studiu al elevilor, care conduc la obtinerea de competente digitale ca mijloc de invatare si dobandire a cunostintelor.
Chiar daca programa scolara propusa are in vedere o disciplina optionala, consideram ca dobandirea cunostintelor de educatie financiara sunt esentiale pentru dezvoltarea si pregatirea pentru viata a tinerilor, si speram ca forurile de decizie vor determina in viitor introducerea acestei discipline ca disciplina obligatorie.
Felicitam pe Lidia Sabau pentru aceasta contributie necesara si asteptam in continuare si alte lucrari.

Recenzor, Conf. univ. dr. Daniel Botez
Facultatea de Stiinte Economice
Departamentul de Contabilitate, Audit si Analiza Economico-Financiara Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacau

Dacă dorești să iți exprimi părerea despre acest produs poți adăuga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie să mai adaugi cel puțin un produs pentru a compara produse.

A fost adăugat în wishlist!

A fost șters din wishlist!