DANIELA SANDU este profesor pentru invatamantul primar, membru al Corpului National al Expertilor in management scolar; este cadru didactic asociat al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii din Bucuresti, Departamentul pentru Formare a Profesorilor, unde sustine seminariile de „Teoria si metodologia evaluarii”.
A absolvit in anul 1999 Facultatea de Sociologie, Psihologie si Pedagogie a Universitatii din Bucuresti, sectia Pedagogie, si a urmat, in cadrul aceleiasi institutii, masterul de „Management si evaluare educationala” (2000).
In anul 2013 a sustinut teza de doctorat in Stiintele Educatiei, cu tema „Evaluarea elevilor in cadrul activitatilor de invatare prin colaborare”.
Intr-o lume in care munca in echipe a devenit forma principala de activitate umana, invatarea prin cooperare este solutia oferita de invatamantul contemporan cerintelor societatii moderne. Ca abordare teoretica, aceasta problematica reprezinta unul dintre cele mai privilegiate teme de analiza si cercetare din domeniul psihopedagogie, creand, la o prima vedere, impresia de parcurgere a unui drum deja batatorit de inaintasi.
Spre deosebire de alte studii si lucrari de la noi din tara, accentul este pus pe evaluarea contributiei fiecaruia dintre membrii unei echipe, dar si a echipei ca intreg. De multe ori, se intampla ca intr-o echipa sa existe un „creier” care gandeste rezolvarea tuturor problemelor aparute pe parcursul activitatii comune, iar altii reprezinta fie doar simpli executanti, fie spectatori ai reprezentatiei altora. „Cum putem sa folosim la maxim potentialul invatarii colaborative?”, „Prin ce mijloace putem «radiografia» eforturile depuse de fiecare membru al echipei?”, „Care este relatia dintre etapa de organizare si cea de evaluare a activitatilor pe grupe?”. Lucrarea de fata isi propune sa raspunda la aceste intrebari, oferind solutii viabile situatiilor problematice care pot aparea ca urmare a folosirii invatarii colaborative.