Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Limba romana. Manual pentru studentii straini din anul pregatitor (Nivel A1-A2) - Cristina Valentina Dafinoiu, Laura Elena Pascale

ISBN: 978-606-28-0068-0

DOI: 10.5682/9786062800680

Anul publicării: 2014

Editia: II, revizuita

Pagini: 200

Editura: Editura Universitara

Autor: Cristina Valentina Dafinoiu, Laura Elena Pascale

Cod Produs: 9786062800680 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Descriere
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)

Interesul pentru limba romana ca limba straina este tot mai mare in ultimul timp. Motivele sunt diverse, de la interesul pentru lingvistica romanica sau cea comparata, pana la cel de a studia in Romania sau Moldova, sau de a urma diverse  specializari, facilitate de programe diverse de finantare, de la Fulbright si Eurasian Regional Language Program, la masterate si doctorate cu sustinere nationala sau locala.

Ca urmare, s-au elaborat in ultimele decenii tot mai multe si mai sofisticate manuale de invatare a romanei ca limba straina iar cursul de fata este cel mai recent instrument didactic daruit domeniului, dar si unul dintre cele mai inspirate. Desi se adreseaza in primul rand studentilor de la anul pregatitor de la Universitatea „Ovidius” din Constanta, el ar putea fi utilizat cu succes in orice lectorat din lume, caci nu apeleaza la nici o limba de mediere, ci ofera doar romana prin... romana, fiind puternic sustinut de imagini.

Este un manual exemplar, extrem de bine structurat, foarte prietenos cu utilizatorii si extrem de eficient, in ciuda lipsei culorilor atractive sau a materialelor audio-video. Lectiile sunt perfect adaptate nevoilor de invatare specifice nivelului A1-A2, iar exercitiile sunt variate si eficiente. Unitatile recapitulative incheie fiecare ciclu de cinci lectii, asigurand fixarea definitiva a cunostintelor dobandite si retusarea eventualelor asimilari imprecise. Anexele cuprind notiuni de gramatica foarte bine structurate, la care studentii pot apela atunci cand au unele ezitari in rezolvarea exercitiilor propuse.

Cele doua autoare, absolvente ale Facultatii de Litere de la Universitatea „Ovidius” din Constanta, desi foarte tinere inca, au o lunga experienta in domeniu, predand de multi ani cursurile de romana ca limba straina la anul pregatitor de la aceeasi universitate. Volumele anterioare de teste si multitudinea de materiale didactice adiacente procesului de predare pe care le-au elaborat in timp dovedesc din plin preocuparea lor pentru a gasi cele mai eficiente medode didactice si explica rezultatele remarcabile pe care le-au obtinut de-a lungul anilor, dand sanse multiplelor generatii de studenti straini sa-si insuseasca limba romana si sa urmeze diferite specializari in cadrul Universitatii „Ovidius”, dar si in alte universitati de renume din toata tara.

Membre ale Centrului de Cercetare si Dezvoltare Profesionala „Studiile Romanesti in Context International” (STUR) de la Universitatea „Ovidius”, cele doua autoare sunt implicate activ in toate actiunile de promovare a studiilor romanesti si lucreaza intens in vederea realizarii unei platforme de invatare on-line, ce urmeaza a fi realizata de colectivul acestui centru. Cartea de fata este o treapta ferma spre elaborarea acestei platforme.

 Nu ma indoiesc de faptul ca acest curs va cunoaste multiple editii succesive si va deveni un instrument didactic de referinta in domeniul studiilor romanesti.

                                                                                                                                    Conf.dr. Marina Cap-Bun

                                                                                                                                   Director STUR

Lucrarea Manual de limba romana pentru studentii straini din anul pregatitor. Nivel A1-A2, aflata acum la editia a doua, se adreseaza, asa cum se mentioneaza inca din titlu, in primul rand studentilor straini din anul pregatitor, care vin in Romania sa urmeze cursurile universitatilor romanesti la diferite specializari, in limba romana.

In acelasi timp, consideram ca lucrarea, realizata conform descriptorilor Cadrului European Comun de Referinta pentru limbi (CECR)  este deosebit de utila tuturor strainilor care sunt interesati sa obtina cunostinte minime de limba romana.

Cu siguranta, experienta acumulata pe parcursul anilor de activitate cu grupele de studenti straini ne-a fost de mare ajutor in alcatuirea si structurarea unitatilor de invatare care cuprind texte pe teme din domenii diferite, foarte utile studentilor in descoperirea realitatilor societatii romanesti, completate de un lexic adaptat nevoilor de exprimare la nivel incepator, probleme de gramatica explicate pe intelesul tuturor si in final un set de exercitii foarte variate, care abordeaza toate compartimentele limbii si care imbina intr-un mod eficient si atractiv cunostintele de vocabular cu cele de fonetica, morfologie si sintaxa romaneasca.

Pentru a inlatura monotonia repetarii aceluiasi tip de exercitiu, am imbinat exercitiile care permit dezvoltarea competentelor de citit ale cursantului, cu exercitii pentru dezvoltarea competentelor de scris (exercitiile presupun inlocuirea unor forme cu altele, gasirea de antonime/sinonime, alegerea unei variante corecte, raspunsul la intrebari, gasirea unor greseli si corectarea lor, completarea spatiilor libere, compuneri pe diverse teme etc.) si de vorbit in limba romana (descrieri de imagini, realizarea de dialoguri in diferite situatii de comunicare). Toate tipurile de exercitii abordate in manual cer din partea studentilor o buna cunoastere a vocabularului si gramaticii limbii romane la nivel incepator, dar si o atentie deosebita in gasirea solutiilor.

Textele si exercitiile sunt dublate de prezentarea unor imagini clare si sugestive pentru problema de limba abordata, ceea ce face ca studentii sa fie castigati si din punct de vedere afectiv, lucru foarte important in procesul de predare-invatare a limbii romane ca limba straina. Aceste imagini ii ajuta foarte mult pe utilizatorii de limba romana in dezvoltarea competentelor de exprimare orala.

Prin urmare, structura manualului a fost gandita astfel incat sa obtinem un tot unitar, iar competentele de comunicare (intelegerea unui text scris si a unui mesaj oral, producerea de text scris si producerea unui mesaj oral), avand la baza o solida competenta lingvistica, sa fie prezente in mod egal in toate unitatile de invatare. Fiecare unitate in parte a fost realizata in ideea de a acoperi aproximativ 10 (zece) ore de curs, aceasta limita putand fi modificata in plus sau in minus, in functie de profilul specific fiecarei grupe de cursanti. 

Lucrarea se vrea a fi una de tip aplicativ, cu un continut adaptat nevoilor de exprimare in limba romana la nivelul A1-A2.

Fara a avea pretentia de a fi gasit formula manualului perfect de invatare a limbii romane ca limba straina, speram ca aceasta lucrare sa fie una de un real folos atat profesorilor care sunt preocupati de predarea limbii romane la vorbitori non-nativi, cat si studentilor si tuturor strainilor care vor sa descopere limba romana sub toate aspectele ei. 

                                                                                                                                                                                 Autoarele

Alfabetul /11

Reprezentarea grafică a literelor In alfabetul latin /11

Grupuri de litere /14

Transformări fonetice /17

Cine este ea?/ 19

 Pronumele personal In nominativ/   21

 Verbul a fi la prezent (afirmativ/negativ)/ 22

Loc şi timp (unde/de unde; când/de când) / 22

Substantiv (fem. -ă /-e; masc. -Ø /-i) /22

Interogaţii. Cine? Ce? Câţi? Câte?/ 22

Numerele de la 0 la 19 /23

Intr-o sală de curs /27

Verbul a avea la prezent (afirmativ/negativ)/28

Substantivul (genuri şi numere) /28

Intr-un/-o; dintr-un/-o /29

Mulţi / câţiva / puţini / fiecare / 29

Nimeni / nimic/ 29

Cum e vremea? /33

Punctele cardinale/34

Noțiuni de timp (momentele zilei, zilele săptămânii, lunile anului, anotimpurile, data)/ 34

De când / până când/ 36

Numerele de la 20/ 36

In Constanța /41

Noţiuni de spaţiu (de unde / până unde)/ 42

Articolul hotărât / articolul nehotărât/ 42

Toți / toate /44

Adjectivul cu patru forme /44

Foarte + adjectiv/ 45

Verbele a face şi a merge la prezent (afirmativ/negativ)/ 45

Recapitulare / 51

La cursuri/ 59

Noţiuni de timp: exprimarea orei /60

Verbul la infinitiv; clasificarea verbelor /61

Verbul la indicativ prezent /62

Verb + prepoziţie + substantiv /63

După cursuri /69

Verbele la indicativ prezent cu terminație In: -ez, -esc, -ăsc / 70

Verbul la imperativ, persoana a II-a plural / 71

Pronumele și adjectivul demonstrativ de apropiere: acesta, aceasta, aceștia, acestea /71

Mult,-ă / puțin,-ă / tot, toată + substantiv singular / 72

La supermarket/ 79

Cât costă? / 83

Culorile /83

Adjectivele variabile cu 2 și 3 forme / Adjectivele invariabile/84

Trecutul: perfectul compus /85

Participiul cu valoare adjectivală /85

Studenții au Inchiriat o casă /93

Verbele a tăia, a Impărți, a Intârzia la prezent /95

Mai + adjectiv / adverb / verb /95

Genitivul (nume proprii, substantive comune) /95

Prepoziții cu genitivul /97

Pronume / adjectivul nehotărât un(ul)/alt(ul) / 98

La restaurant /105

Verbele a lua, a sta, a da In diferite situații de comunicare/109

Verbele a mânca, a așeza la prezent/ 109

Conjunctivul prezent: formarea conjunctivului, distribuția    conjunctivului, conjunctivul unor verbe neregulate, conjunctivul cu  valoare de imperativ / 109

Pronumele personal In acuzativ – forme accentuate/ 111

Recapitulare/ 119

La spital /127

Pronumele personal In acuzativ – forme neaccentuate/129

Poziţia formelor pronominale neaccentuate faţă de verb /130

Inlocuirea substantivului obiect direct cu pronume personal/ 131

Pronumele personal In acuzativ – forme accentuate + forme neaccentuate/ 131

Pronumele interogativ In acuzativ (obiect direct)/ 132

La agenția de voiaj / 139

Mijloace de transport /141

Viitorul (o să... / voi... / am să...) / 142

Viitorul Insoțit de pronume personal In acuzativ /143

Adjectivul/pronumele demonstrativ de depărtare acela/aceea /143

Imperativul, pers. a II-a singular/ 144

In excursie la Bran/ 151

Verbe terminate In -a cu alternanţe oa/u/ 153

Pronumele reflexiv In acuzativ/ 153

Verbe cu pronume reflexiv In acuzativ / 153

 Poziţia pronumelui reflexiv faţă de verb/ 154

Verbul a putea şi pronumele reflexiv/ 155

Familia mea/ 161

Realizarea posesiei In limba română /162

Genitivul. Structura: substantiv + adjectiv, substantiv + adjectiv posesiv,    substantiv + adjectiv calificativ, substantiv + adjectiv demonstrativ /163

Gradele de comparaţie ale adjectivului / adverbului / 164

La cumpărături/ 171

Pronumele personale (forme accentuate şi forme neaccentuate) In dativ / 173

Poziţia pronumelor In dativ faţă de verb / 174

Construcţii verbale cu dativul/175

Substantivele In cazul dativ / 175

Amândoi / ambii /176

Recapitulare /183

Anexe - Noțiuni de gramatică pentru Nivelul A1-A2 / 193

Cristina Valentina Dafinoiu
Laura Elena Pascale

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!