In 1962, cand cel mai bine platit director de firma din Statele Unite ale Americii castiga 650.000 de dolari pe an, iar salariul anual al presedintelui John F. Kennedy era de 150.000 de dolari, Elizabeth Taylor ducea acasa 2,4 milioane de dolari. Era salariul ei pentru „Cleopatra”, cel mai scump film produs pana atunci la Hollywood. Destinul unei corporatii ‑ 20th Century‑Fox ‑ fusese in intregime la cheremul lui Elizabeth Taylor, la fel cum destinul Egiptului antic depinsese de nasul Cleopatrei!
Tragedia, faima, frumusetea, iubirile, capriciile, sexul, scandalurile, barfele, banii si puterea pareau sa fie identice in cazul amandurora. Aidoma Cleopatrei care ramasa fara Cezar, ucis in urma unui complot, s‑a indragostit de Marc Antoniu, cel mai bun prieten al acestuia, Elizabeth Taylor s‑a indragostit de Eddie Fisher, cel mai bun prieten al raposatului ei sot, Mike Todd, ucis intr‑un accident de avion. Cleopatra fusese infierata pentru comportamentul ei in Senatul Roman, asa cum 2.000 de ani mai tarziu, pentru cam aceleasi motive, Elizabeth Taylor era pusa la zid in Congresul Statelor Unite.
Similitudinile dintre cele doua erau atat de frapante, incat perceptia publicului despre ele a facut ca imaginile lor sa se suprapuna pana la a fi identice. Amandoua au fost adorate de milioane de oameni si au aprins imaginatia scriitorilor, a dramaturgilor sau a pictorilor. In fond, cea care era consi- derata a fi cea mai frumoasa femeie a lumii antice a fost intruchipata pe ecran de aceea care era considerata a fi cea mai frumoasa femeie a lumii moderne la acea data. Ultima regina a Hollywoodului ii dadea viata pe ecran ultimei regine a Egiptului. Pana si moartea parea sa le apropie, pentru ca in timpul filmarilor pentru „Cleopatra”, Elizabeth Taylor aproape ca a murit!
„Cleopatra” a devenit un fenomen cu un puternic impact cultural in contextul revolutiei sexuale din Occidentul anilor ’60. Andy Warhol l‑a numit cel mai influent film al deceniului. A fost si filmul care a schimbat pentru totdeauna fata industriei cinematografice de la Hollywood. Bugetul filmului a fost astronomic, o suma nemaiintalnita, egala cu bugetului anual al unei tari din lumea a treia sau indeajuns de mare ca sa fi putut ajuta NASA sa trimita primul om pe Luna inca de atunci!
Superproductia „Cleopatra” a castigat patru premii Oscar si a rulat cu succes pe ecranele din intreaga lume, din America pana in Australia si din Europa pana in Japonia, mai putin in Rusia sovietica, unde filmul a fost importat abia in 1978. A fost filmul cu cele mai mari incasari ale anului 1963 si a ramas constant pe lista filmelor cu cele mai mari incasari ale anilor '60 la nivel international.
„A fost probabil cea mai haotica perioada din viata mea. Vaticanul m‑a excomunicat, am primit amenintari cu moartea, ma indragostisem nebuneste... A fost placut dar si dureros, au fost oceane de lacrimi dar si vremuri bune.” – avea sa declare Elizabeth Taylor.
Fascinatia publicului pentru Elizabeh Taylor a facut ca pana la mijlocul anilor ’60, jumatate din veniturile industriei americane de cinema sa provina de la filmele cu Elizabeth Taylor si Richard Burton, impreuna sau separat. Aceia au fost fabulosii ani ’60, acel deceniu in care o femeie a castigat mai multi bani decat oricare dintre barbatii de la Hollywood!
Avand in spate zeci de carti, interviuri, reviste si ziare, filme artistice si documentare, acest volum reprezinta o viziune personala asupra vietii lui Elizabeth Taylor si a realizarii superproductiei „Cleopatra”, unul dintre cele mai faimoase filme din istoria cinematografiei.