Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro: 0745 204 115
Urmărire comenzi Persoane fizice / Vânzări: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783
ISBN: 978-606-591-504-6
DOI: 10.5682/9786065915046
Anul publicării: 2012
Ediția: I
Pagini: 122
Editura: Editura Universitară
Autor: Elena Corina Ciolcă
Lucrarea se înscrie în categoria cursurilor universitare şi se adresează atât studenţilor de la master cât şi absolvenţilor Facultăţii de educaţie Fizică şi Sport şi Facultăţii de Kinetoterapie, în dorinţa lor de dezvoltare profesională.
Conţinutul nu reprezintă o noutate în domeniu, ci este o încercare de a ajunge cu informaţia existentă în acest domeniu cât mai aproape de profesorii de educaţie fizică şi de kinetoterapie din şcoli, de a-i motiva şi mai mult pe aceştia de a scrie proiecte.
În acest sens am încercat să strâng informaţiile într-o singură carte care particularizează managementul programelor şi proiectelor şi în domeniul educaţiei fizice şi sportului. Încercarea sper să fie una reuşită.
Într-o „perspectivă valorică a viitorului”, cadrele didactice din şcoală pot deveni la un moment dat chiar managerii programelor educaţionale, contribuind astfel la dezvoltarea instituţiei din care fac parte.
Autoarea
Managementul programelor educaţionale în educaţie fizica şi sport
DescarcăEvoluţia şi transformările sociale şi din sistemul de învăţământ au condus la consolidarea unor servicii educaţionale.
În curând, performanţa organizaţiei şcolare se va aprecia şi în funcţie de capacitatea de elaborare şi adaptare la proiecte educaţionale, proiecte ce vor răspunde cerinţelor populaţiei şcolare şi ale comunităţii.
Descentralizarea învăţământului presupune implicare, responsabilizare, schimbare de tactici de abordare a procesului educaţional, de strategii, un nou management al instituţiei respective şi a serviciilor oferite de aceasta. Descentralizarea se referă la transferul de autoritate decizională în josul ierarhiei unei organizaţii sau în afara acesteia, de la minister către inspectorate şi unităţi şcolare şi transferul autorităţii decizionale la nivelul consiliilor judeţene şi locale.
Modelul de descentralizare trebuie construit, negociat, rezultatul fiind un compromis între nevoile şi aspiraţiile tuturor grupurilor cu interese în educaţie: cadre didactice, părinţi, elevi, administraţie publică, angajatori, instituţiile de învăţământ şi cercetare, societatea.
Principiile procesului de descentralizare:
- Autonomia instituţională
- Răspunderea publică
- Transparenţa actului decizional
- Apropierea centrului de decizie de locul actului educaţional
- Valorizarea resursei umane
- Subsidiaritatea
- Diversitatea culturală şi etnică
- Abordarea etică a serviciului educaţional
„Serviciile educaţionale reprezintă un ansamblu de activităţi specializate prin metode şi tehnici specifice, elaborate şi desfăşurate în cadrul unor instituţii publice sau organizaţii prin care se urmăreşte rezolvarea unor tipuri variate de probleme ce privesc educaţia şi instrucţia unor categorii diverse de beneficiari din cadrul comunităţii”
Coordonatele de care trebuie să ţină cont orice instituţie care oferă servicii educaţionale se referă la:
- condiţiile tehnologice: infrastructură, comunicaţii, echipamente;
- condiţiile juridice: legi, norme;
- condiţiile politice: politicile educaţionale, interesul general, gradul de stabilitate politică;
- condiţiile economice: nivelul de trai, venitul, dinamica pieţei muncii;
- condiţiile demografice: rata natalităţii, fenomenul migraţiei;
- condiţiile ecologice: caracteristici ale mediului ambiant, caracteristici geografice;
- condiţiile culturale: valori predominante, atitudini, tradiţii, convingeri.
Managementul serviciilor educaţionale presupune abordarea a trei direcţii:
- „managementul politicilor instituţionale – identificarea nevoilor, analiza opţiunilor, selectarea programelor, stabilirea criteriilor de alocare a resurselor;
- managementul resurselor – stabilirea sistemelor de suport, a managementului financiar şi managementului de personal;
- managementul programelor – implementarea strategiilor sau operaţiilor curente ale organizaţiilor de-a lungul unor linii funcţionale sau cicluri de pregătire.”
Managementul serviciilor educaţionale are în vedere teoria şi practica, ştiinţa şi arta proiectării, organizării, coordonării, evaluării, reglării elementelor activităţii educaţionale şi a resurselor ei.
Prefaţă / 7
I. Introducere / 9
II. Programele educaţionale / 12
III. Proiectele educaţionale şi managementul acestora / 22
1. Generalităţi privind proiectele educaţionale / 22
2. Managementul de proiect / 36
IV. Strategii de elaborare şi implementare a programelor educaţionale / 53
V. Modele de structură a proiectului educativ / 60
VI. Planificarea unui proiect / 71
VII. Evaluarea programelor/proiectelor educaţionale / 76
VIII. Profesorul de educaţie fizică – manager al programelor educaţionale / 79
IX. Managementul riscului în cadrul proiectelor educaţionale / 102
X. Managementul schimbării / 109
XI. Rolul şi importanţa educaţiei interculturale în planificarea şi managementul programelor educaţionale / 115
Bibliografie şi webgrafie / 120
Suport clienți Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro