Autorul marturiseste crezul ca ,,a trai pentru un copil este un experiment urias” (A. Adler), dar si speranta ca itinerarul propus spiritului cititorului poate incita la aprinderea focului. Se are in vedere spusa lui Plutarh, conform careia cunoasterea, ca si educatia, nu reprezinta doar „un vas care trebuie sa fie umplut, ci un foc care trebuie sa fie aprins”.
Informatia si imaginile folosite in lucrare sunt in mare parte din oceanul informatiei libere ca un tribut, dar si ca incercare de a arata ca o cunoastere fundamentala se gaseste tot in lumea informationala si ca sunt decisive viziunea si itinerarul cautarii pentru identificarea valorilor culturii.
A configura in mintea copilului ca spiritualitatea are cateva insule ale culturii de neocolit in cunoasterea si actiunea umana puternic semnalate cu faruri, precum farul maritim din Alexandria – care arata si drumul spre faimoasa biblioteca – poate avea un rol decisiv in formarea si dezvoltarea sa ca fiinta umana. In acest sens, lucrarea este o modesta incercare.
A cauta este o stare de permanenta in calatoria vietii. Daca acest lucru se face in lumina unui ideal, calatoria, care reprezinta viata noastra, poate fi ea insasi tarmul mult visat.
Din cuprins
Oameni si corabii
Acasa – portul fiintei tale
Cine esti tu, ca fiinta umana, copil navigator?
Insula zeitei Themis: Dreptul ca dreptate impusa in viata sociala
Filosofia – insula intelepciunii
Puncte forte
dimensiune formativa si inspirationala
referinte culturale solide
continut interdisciplinar
limbaj expresiv si accesibil
Informatii conformitate produs