Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Pro Universitaria Practica pedagogica. Formarea profesorilor pentru invatamantul primar si prescolar. Editie revizuita si adaugita - Tudor Marin, Conona Petrescu

-15%
35,00 Lei 29,75 Lei

Editura: Pro Universitaria

Autor: Tudor Marin, Conona Petrescu

Editia: revizuita si adaugita

Pagini: 276

Anul publicării: 2017

ISBN: 978-606-26-0699-2

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062606992 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
1. Cadrul juridic de organizare si functionare al Facultatii de Stiinte ale Educatiei cu programul de studii universitare de licenta, specializarea „Pedagogia invatamantului primar si prescolar”.

Universitatea Crestina „Dimitrie Cantemir” a fost infiintata in 1990, iar incepand cu 2010 si in prezent, a fost evaluata institutional obtinand calificativul „Grad de Incredere Ridicat”. Acesta este cel mai inalt calificativ care se acorda universitatilor din Romania si este rezultatul evaluarii institutionale de catre Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior – ARACIS.

Facultatea de Stiinte ale Educatiei, program de licenta cu specializarea Pedagogia Invatamantului Primar si Prescolar (P.I.P.P.) – din cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir”- a fost infiintata in anul 2011, prin decizia Senatului UCDC din data de 10 mai 2011. Intreaga activitate didactica si de cercetare a Facultatii de Stiinte ale Educatiei se desfasoara in conformitate cu legislatia in vigoare si a prevederilor Cartei Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir”- Bucuresti.

2. Misiunea, functiile si obiectivele Facultatii de Stiinte ale Educatiei Facultatea de Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir” Bucuresti asigura calificarea profesionala in specializari aferente domeniului stiintele educatiei, sub aspect teoretic si metodico-aplicativ. 2.1. Misiunea facultatii este de a pregati specialisti de performanta in domeniile stiintelor educatiei, care sa contribuie la dezvoltarea societatii romanesti, in contextul integrarii tarii noastre in comunitatea europeana. Oferta academica este orientata catre profesii de excelenta, prin stabilirea unor standarde didactice si de cercetare la nivelul celor mai prestigioase facultati de profil din tara si din strainatate. Misiunea Facultatii de Stiinte ale Educatiei este de a crea conditii speciale de educatie si cercetare in contextul spatiului universitar european, astfel incat studentii nostri sa devina profesionisti in domeniul ales. Facultatea ofera activitati de educatie si cercetare permanent adaptate standardelor europene specifice domeniului, prin dezvoltarea si compatibilizarea curriculumului, promovarea criteriilor de performanta academica recunoscute pe plan mondial, precum si prin implementarea unor strategii/metode moderne care sa faciliteze procesul educational (programe de predare si cercetare interdisciplinare). Contextul formational al facultatii este unul interdisciplinar, bazat pe colaborarea dintre cadrele didactice din toate domeniile de studiu; absolventii facultatii care intra pe piata muncii au abilitatile si competentele de a rezolva problemele complexe, actuale ale invatamantului primar si prescolar.

2.2. Functii:
- realizarea unor programe de studii pentru obtinerea licentei in specialitatea „Pedagogia invatamantului primar si prescolar”, invatamant de zi;
- asigurarea pentru acest program de studiu a planurilor de invatamant si a programelor analitice competitive, care permit recunoasterea diplomelor si in alte tari;
- diseminarea rezultatelor cercetarii in domeniu prin: publicarea de lucrari stiintifice in Analele Universitatii, Cogito, Euromentor, in reviste de specialitate din tara si strainatate, participarea la manifestari stiintifice, realizarea de proiecte de cercetare finantate de institutii romanesti si europene;
- organizarea de cursuri de formare initiala si continua a cadrelor didactice (pentru alte facultati si pentru profesorii din invatamantul preuniversitar, dar si din mediul academic, atat din UCDC cat si din alte institutii de invatamant superior) in cadrul sistemului de educatie continua prin DPPD.
- participarea la programe europene de mobilitate a studentilor si cadrelor didactice.

3. Ariile de competente ce vor fi dezvoltate studentilor
La sfarsitul programului de formare, profesorii pentru invatamantul primar si prescolar vor fi capabili:
- sa desfasoare activitati de cercetare stiintifica, sa fundamenteze si sa elaboreze studii aprofundate, inclusiv studii specifice specializarii prin masterat si doctorat, sa desfasoare cercetare tematica sectoriala cu aplicabilitate in domeniul stiintelor educatiei, sa acorde consultanta si asistenta de specialitate;
- sa demonstreze cunoasterea modului specific de organizare si functionare a invatamantului primar si prescolar;
- sa identifice si sa-si asume principalele indatoriri si drepturi pe care le presupune calitatea de cadru didactic pentru invatamantul primar si prescolar;
- sa se integreze in atmosfera de munca si disciplina specifica scolii/gradinitei;
- sa dobandeasca un mod de a gandi pedagogic ca o premisa a conturarii unei conceptii psihopedagogice si metodice deschisa spre o activitate eficienta;
- sa manifeste atitudini pozitive fata de elevi/copii;
- sa manifeste dorinta de autoperfectionare profesional-stiintifica, psihopedagogica si metodica;
- sa demonstreze competente de proiectare, realizare si evaluare a activitatii educationale; - sa foloseasca mijloace si tehnici audio-vizuale pertinente;
- sa se integreze in activitati si proiecte ale comunitatii locale si ale organizatiilor nonguvernamentale;
- sa valorifice potentialul educational al institutiilor specializate in activitati de consiliere si orientare scolara;
- sa opereze cu metode si tehnici de cunoastere a personalitatii scolarului mic, a prescolarilor;
- sa stapaneasca un limbaj specific stiintelor socio-umane, care sa le confere capacitatea de a comunica in scris si verbal in cel putin o limba straina;
- sa utilizeze sistemele informatice in lucrarile specifice specializarii;
- sa stapaneasca metodele si tehnicile specifice programelor de studii derulate de facultate;
- sa abordeze interdisciplinar si comparativ problemele din domeniile si directiile stiintelor educatiei, contribuind pe aceasta cale la ridicarea nivelului calitativ al viitoarelor cadre didactice;
- sa promoveze cercetarea stiintifica avansata, atat pentru profesori cat si in randul studentilor;
- sa creeze permanent o zona de convergenta intre demersurile didactice si stiintifice, astfel incat activitatea de predare-invatare sa beneficieze de cunostintele de specialitate cu un inalt grad de noutate, la nivelul exigentelor europene;
- sa genereze, in procesul instructiv-formativ al specialistilor, determinarea si atasamentul studentilor fata de profesiile pentru care opteaza, o atitudine deontologica ireprosabila si o implicare responsabila si competenta in activitatea curenta, cu profunde rezonante umane si efecte in plan macrosocial;
- sa confere procesului educational valente europene, centrate pe calitate si performanta, care sa certifice asteptarile absolventilor in ocuparea unei pozitii solide in diverse structuri profesionale, din tara si din strainatate.

4. Directii de actiune
Facultatea de Stiinte ale Educatiei are directii de actiune care sunt in concordanta cu misiunea asumata, cu cerintele cuprinse in metodologia de evaluare, cu standardele de referinta si indicatorii de performanta stabiliti, prin metodologie, de catre ARACIS.
Exemplificam:
- formarea de specialisti cu deschidere spre innoire si mobilitate profesionala;
- formarea initiala a cadrelor didactice pentru predarea in Pedagogia invata¬mantului primar si prescolar;
- modernizarea programelor de studiu, la nivel de licenta;
- promovarea relatiilor de colaborare stiintifica si academica cu alte institutii de invatamant superior din spatiul universitar european;
- promovarea unor relatii de cooperare cu studentii, cu absolventii si cu mediul socio-economic local.
  • Practica pedagogica. Formarea profesorilor pentru invatamantul primar si prescolar. Editie revizuita si adaugita - Tudor Marin, Conona Petrescu

    Descarca
1. Cadrul juridic de organizare si functionare al Facultatii de Stiinte ale Educatiei cu programul de studii universitare de licenta, specializarea „Pedagogia invatamantului primar si prescolar”.

Universitatea Crestina „Dimitrie Cantemir” a fost infiintata in 1990, iar incepand cu 2010 si in prezent, a fost evaluata institutional obtinand calificativul „Grad de Incredere Ridicat”. Acesta este cel mai inalt calificativ care se acorda universitatilor din Romania si este rezultatul evaluarii institutionale de catre Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior – ARACIS.

Facultatea de Stiinte ale Educatiei, program de licenta cu specializarea Pedagogia Invatamantului Primar si Prescolar (P.I.P.P.) – din cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir”- a fost infiintata in anul 2011, prin decizia Senatului UCDC din data de 10 mai 2011. Intreaga activitate didactica si de cercetare a Facultatii de Stiinte ale Educatiei se desfasoara in conformitate cu legislatia in vigoare si a prevederilor Cartei Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir”- Bucuresti.

2. Misiunea, functiile si obiectivele Facultatii de Stiinte ale Educatiei Facultatea de Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir” Bucuresti asigura calificarea profesionala in specializari aferente domeniului stiintele educatiei, sub aspect teoretic si metodico-aplicativ. 2.1. Misiunea facultatii este de a pregati specialisti de performanta in domeniile stiintelor educatiei, care sa contribuie la dezvoltarea societatii romanesti, in contextul integrarii tarii noastre in comunitatea europeana. Oferta academica este orientata catre profesii de excelenta, prin stabilirea unor standarde didactice si de cercetare la nivelul celor mai prestigioase facultati de profil din tara si din strainatate. Misiunea Facultatii de Stiinte ale Educatiei este de a crea conditii speciale de educatie si cercetare in contextul spatiului universitar european, astfel incat studentii nostri sa devina profesionisti in domeniul ales. Facultatea ofera activitati de educatie si cercetare permanent adaptate standardelor europene specifice domeniului, prin dezvoltarea si compatibilizarea curriculumului, promovarea criteriilor de performanta academica recunoscute pe plan mondial, precum si prin implementarea unor strategii/metode moderne care sa faciliteze procesul educational (programe de predare si cercetare interdisciplinare). Contextul formational al facultatii este unul interdisciplinar, bazat pe colaborarea dintre cadrele didactice din toate domeniile de studiu; absolventii facultatii care intra pe piata muncii au abilitatile si competentele de a rezolva problemele complexe, actuale ale invatamantului primar si prescolar.

2.2. Functii:
- realizarea unor programe de studii pentru obtinerea licentei in specialitatea „Pedagogia invatamantului primar si prescolar”, invatamant de zi;
- asigurarea pentru acest program de studiu a planurilor de invatamant si a programelor analitice competitive, care permit recunoasterea diplomelor si in alte tari;
- diseminarea rezultatelor cercetarii in domeniu prin: publicarea de lucrari stiintifice in Analele Universitatii, Cogito, Euromentor, in reviste de specialitate din tara si strainatate, participarea la manifestari stiintifice, realizarea de proiecte de cercetare finantate de institutii romanesti si europene;
- organizarea de cursuri de formare initiala si continua a cadrelor didactice (pentru alte facultati si pentru profesorii din invatamantul preuniversitar, dar si din mediul academic, atat din UCDC cat si din alte institutii de invatamant superior) in cadrul sistemului de educatie continua prin DPPD.
- participarea la programe europene de mobilitate a studentilor si cadrelor didactice.

3. Ariile de competente ce vor fi dezvoltate studentilor
La sfarsitul programului de formare, profesorii pentru invatamantul primar si prescolar vor fi capabili:
- sa desfasoare activitati de cercetare stiintifica, sa fundamenteze si sa elaboreze studii aprofundate, inclusiv studii specifice specializarii prin masterat si doctorat, sa desfasoare cercetare tematica sectoriala cu aplicabilitate in domeniul stiintelor educatiei, sa acorde consultanta si asistenta de specialitate;
- sa demonstreze cunoasterea modului specific de organizare si functionare a invatamantului primar si prescolar;
- sa identifice si sa-si asume principalele indatoriri si drepturi pe care le presupune calitatea de cadru didactic pentru invatamantul primar si prescolar;
- sa se integreze in atmosfera de munca si disciplina specifica scolii/gradinitei;
- sa dobandeasca un mod de a gandi pedagogic ca o premisa a conturarii unei conceptii psihopedagogice si metodice deschisa spre o activitate eficienta;
- sa manifeste atitudini pozitive fata de elevi/copii;
- sa manifeste dorinta de autoperfectionare profesional-stiintifica, psihopedagogica si metodica;
- sa demonstreze competente de proiectare, realizare si evaluare a activitatii educationale; - sa foloseasca mijloace si tehnici audio-vizuale pertinente;
- sa se integreze in activitati si proiecte ale comunitatii locale si ale organizatiilor nonguvernamentale;
- sa valorifice potentialul educational al institutiilor specializate in activitati de consiliere si orientare scolara;
- sa opereze cu metode si tehnici de cunoastere a personalitatii scolarului mic, a prescolarilor;
- sa stapaneasca un limbaj specific stiintelor socio-umane, care sa le confere capacitatea de a comunica in scris si verbal in cel putin o limba straina;
- sa utilizeze sistemele informatice in lucrarile specifice specializarii;
- sa stapaneasca metodele si tehnicile specifice programelor de studii derulate de facultate;
- sa abordeze interdisciplinar si comparativ problemele din domeniile si directiile stiintelor educatiei, contribuind pe aceasta cale la ridicarea nivelului calitativ al viitoarelor cadre didactice;
- sa promoveze cercetarea stiintifica avansata, atat pentru profesori cat si in randul studentilor;
- sa creeze permanent o zona de convergenta intre demersurile didactice si stiintifice, astfel incat activitatea de predare-invatare sa beneficieze de cunostintele de specialitate cu un inalt grad de noutate, la nivelul exigentelor europene;
- sa genereze, in procesul instructiv-formativ al specialistilor, determinarea si atasamentul studentilor fata de profesiile pentru care opteaza, o atitudine deontologica ireprosabila si o implicare responsabila si competenta in activitatea curenta, cu profunde rezonante umane si efecte in plan macrosocial;
- sa confere procesului educational valente europene, centrate pe calitate si performanta, care sa certifice asteptarile absolventilor in ocuparea unei pozitii solide in diverse structuri profesionale, din tara si din strainatate.

4. Directii de actiune
Facultatea de Stiinte ale Educatiei are directii de actiune care sunt in concordanta cu misiunea asumata, cu cerintele cuprinse in metodologia de evaluare, cu standardele de referinta si indicatorii de performanta stabiliti, prin metodologie, de catre ARACIS.
Exemplificam:
- formarea de specialisti cu deschidere spre innoire si mobilitate profesionala;
- formarea initiala a cadrelor didactice pentru predarea in Pedagogia invata¬mantului primar si prescolar;
- modernizarea programelor de studiu, la nivel de licenta;
- promovarea relatiilor de colaborare stiintifica si academica cu alte institutii de invatamant superior din spatiul universitar european;
- promovarea unor relatii de cooperare cu studentii, cu absolventii si cu mediul socio-economic local.

 

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!