Cinci motive pentru a alege manualul:
1) Pentru anumite texte matematice, mai ales cele care introduc noi concepte, paginile manualului ofera alternative la lectura textului de baza, insotindu-l cu reformulari, contextualizari, reprezentari ale informatiei in mai multe feluri, totul pentru a facilita invatarea.
2) Manualul prezinta exemple, contraexemple si exercitii rezolvate. Acestea au fost incluse de autori in baza unei selectii riguroase, avand rolul de a asigura buna intelegere a conceptelor si aplicarea acestora.
3) Manualul cuprinde probleme rezolvate si din perspectiva noutatii unor etape de rationament sau a unor metode/tehnici, considerand ca acestea nu sunt accesibile oricarui elev, deci venind in sprijinul acelor elevi care, fara exemplificare, nu ar fi reusit sa parcurga intreg rationamentul. Astfel, problemele rezolvate din manual sunt esentiale pentru invatare.
4) Pornind de la competentele prevazute de programa, autorii au gandit structura, textele si cerintele pentru elevi astfel incat sa ii puna pe acestia in situatii de invatare care sa sprijine si formarea de competente-cheie.
5) Manualul are ca obiectiv principal contributia disciplinei la formarea unui absolvent care are un grad crescut de independenta, gandind si actionand analitic si critic, stabilindu-si obiective si asumandu-si decizii asupra propriei invatari, capabil sa lucreze eficient in cadrul echipelor, dovedind respect pentru ceilalti si aducand plusvaloarea pentru o viata mai buna. Astfel, manualul valorizeaza atat elemente traditionale, cat si moderne din zona didacticilor si metodicilor.
Informatii conformitate produs
Radu Gologan (coordonator) – profesor universitar la Universitatea Politehnica din Bucuresti – Facultatea de Automatica si Calculatoare. Este presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania si coordonatorul olimpiadelor de matematica. Medaliat la olimpiade internationale de matematica, a absolvit Facultatea de Matematica din Bucuresti cu diploma de merit. A obtinut titlul de doctor in matematica sub indrumarea academicianului Marius Iosifescu. A publicat peste 40 de lucrari stiintifice, dar si tratate, manuale, culegeri si articole de matematica scolara. Este, de asemenea, o prezenta vie in mass-media in probleme legate de soarta scolii romanesti.
Camelia Elena Neta – profesor gradul didactic I la Scoala Gimnaziala nr. 2 din Piatra Neamt, inspector scolar la ISJ Neamt (2007-2020), membru in diverse grupuri de lucru la nivel judetean si national, formator in proiecte de formare continua a profesorilor de matematica, lector la Centrul Judetean de Excelenta Neamt, autor de manuale si culegeri.
Ciprian Constantin Neta – profesor gradul didactic I la Scoala Gimnaziala nr. 2 din Piatra Neamt, metodist, membru in diverse grupuri de lucru la nivel judetean si national, formator in proiecte de formare continua a profesorilor de matematica, lector la Centrul Judetean de Excelenta Neamt, autor de manuale si culegeri.
Elisabeta Ana Naghi – inspector scolar pentru disciplina Matematica si Astronomie in cadrul Ministerului Educatiei, profesor de matematica cu gradul didactic I, titular al Colegiului Economic „P. Cozma” din Oradea, judetul Bihor. Formator national pentru disciplina Matematica in cadrul diverselor proiecte/ programe, membru in grupul de lucru pentru elaborarea programelor scolare, membru al Comitetului National Roman de Astronomie, persoana resursa pentru Romania Space Agency ( ROSA). Experienta de peste 38 de ani in invatamant: la catedra (metodico-stiintifica), in inspectorat, in minister, ca presedinte executiv la olimpiade nationale de matematica si alte specialitati, participare in grupurile de lucru pentru elaborare de proiecte de programe scolare pentru curriculum obligatoriu si pentru curriculum la decizia scolii, elaborare itemi pentru examenele nationale, evaluator in diverse comisii de olimpiade si concursuri scolare (matematica, astronomie, interculturalitate etc.).