Cinci motive pentru a alege manualul:
1) Elevii cu inclinatii practice vor gasi in fiecare lectie experiente, aplicatii si curiozitati interesante, intrebari simple − dar relevante − prin care se pot autoevalua. Elevii cu o gandire mai abstracta vor gasi rationamente stiintifice, formule si demonstratii relevante, probleme rezolvate si propuse spre rezolvare, dar si subiecte complexe de reflectie.
2) Manualul se bazeaza pe ideea: „Cea mai buna cale de a invata fizica este facand fizica”. Suita de investigatii propuse in manual la rubrica „Experimenteaza” ii angajeaza pe elevi in a-si pune intrebari, a descoperi, a da raspunsuri. Astfel, totul capata semnificatie pentru ei, provocandu-i sa aplice noile cunostinte in alte situatii si domenii, dar si in propria viata.
3) Informatiile transmise contribuie la formarea si dezvoltarea competentelor/ aptitudinilor, a abilitatilor si a atitudinilor prevazute in programa scolara. Pentru cea mai mare parte a proprietatilor fenomenelor fizice sunt propuse experimente simple, care pot fi realizate de elevi cu mijloace usor de obtinut, prezentate explicit, cu intrebari ajutatoare.
4) Metodele si instrumentele traditionale de evaluare (itemii si testele de evaluare) sunt distribuite echilibrat, prin raportare la programa scolara. Pentru fiecare domeniu de continut sunt propuse cate doua teste de evaluare, care au in proportii egale itemi obiectivi, subiectivi si semiobiectivi, pentru care sunt oferite si modele de rezolvare.
5) Manualul contine foarte multe informatii legate de fenomene studiate in diverse ramuri ale stiintelor naturii (fizica, biologie, astronomie, chimie). Elevii sunt indemnati sa se documenteze singuri pe teme multidisciplinare si sa scrie eseuri scurte pe temele respective.
Informatii conformitate produs
Aneta Mihalcsik – profesor gradul didactic I la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad, coordonator judetean al grupului de sprijin pentru profesori – in cadrul programului „Fizica Altfel”, formator, autor al unor auxiliare si programe scolare pentru clasa a VI-a, coautor al unui manual de stiinte ale naturii pentru clasa a IV-a, al unui manual de fizica pentru clasa a VI-a si al caietului de lucru aferent acestuia, responsabil de Cerc Pedagogic si membra in comisii de organizare a concursurilor si olimpiadelor scolare.
Cristian Presura (coordonator) – doctor in fizica (doctorat obtinut la Universitatea Groningen, Olanda). A lucrat la Institutul de Fizica Atomica, apoi a devenit cercetator la compania Philips, Olanda. Autor al multor lucrari publicate in reviste de specialitate (Physical Review B, Physical Review Letters si Science), al unor carti si brevete de inventie, coordonator al unui manual de fizica pentru clasa a VI-a si al caietului de lucru aferent acestuia. Are o activitate intensa de popularizare a stiintei in limba romana, scriind articole pentru ziare, reviste si televiziune.
Daniela Berchez – profesor gradul didactic I la Colegiul National „Emanuil Gojdu” din Oradea, formator „Fizica Altfel”, coordonator judetean al grupului de sprijin pentru profesori – in cadrul programului „Fizica Altfel”, formator al Centrului de pregatire profesori Oradea – in cadrul programului Samsung Ecosystem for Education Development (SEED), coautor al unor lucrari dedicate profesorilor si al unui manual de fizica pentru clasa a VI-a si al caietului de lucru aferent acestuia.
Károly Bogdan – profesor gradul didactic I la Liceul Teoretic „Ady Endre” din Oradea, coordonatorul Centrului de Excelenta – Fizica din Oradea, initiatorul si organizatorul principal al Concursului Regional de Fizica si Inventica „Irenaeus”, coautor al cartilor dedicate acestui concurs, al unui manual de fizica pentru clasa a VI-a si al caietului de lucru aferent acestuia.
Gabriela Deliu – profesor gradul didactic I la Colegiul National de Informatica „Gr. Moisil” din Brasov. Membru in grupul de lucru la Programa scolara de gimnaziu – Fizica (2017); coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii in gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizitiilor din anul scolar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) - Invatarea centrata pe competente de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare si Analize Educationale in proiecte de cercetare si inovare educationala. Profesor „MERITO” (2024).
Petronela Angela Ioja – profesor gradul didactic I la Colegiul National „Vasile Goldis” din Arad. Profesor mentor, membru al Consiliului Consultativ al profesorilor de fizica, formator national, coautor al unui manual de fizica pentru clasa a VI-a si al caietului de lucru aferent acestuia, creator de RED-uri.
Daniela Tepes – profesor gradul didactic I la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Harsova, jud. Constanta. Membru in grupul de lucru la Programa scolara de gimnaziu – Fizica (2017); coautor Ghid CRED pentru predarea Fizicii in gimnaziu (2022); coautor Repere metodologice pentru consolidarea achizitiilor din anul scolar 2019-2020; coautor Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la nivel liceal (2021, 2022, 2023, 2024); coautor curs de formare (acreditat CNFPE) - Invatarea centrata pe competente de la proiectare la evaluare; colaborare cu Centrul de Evaluare si Analize Educationale in proiecte de cercetare si inovare educationala. Profesor „MERITO” (2023).