Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Logica pentru Bacalaureat si admitere la facultate. Ghid complet. Editia a II-a

-35% nou
40,00 Lei 26,00 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Valeriu Sofronie

Editia: II

Pagini: 320

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-28-1760-2

DOI: 10.5682/9786062817602

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062817602 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Prezenta lucrare se adreseaza atat candidatilor la examenul de Bacalaureat, cat si celor de la facultatile care au proba de examen la disciplina ”Logica, comunicare si argumentare”.
Subiectele propuse respecta cerintele programei de Bacalaureat 2024, precum si modelul de subiecte de examen elaborate de catre Ministerul Educatiei. De asemenea, maniera in care au fost concepute subiectele din partea a doua a lucrarii urmeaza cu fidelitate cerintele din formularile de tip grila, prezente in subiectele din simularile, modelele propuse si subiectele de admitere la facutatile de profil ale ultimilor ani. 
Variantele de subiecte propuse pentru Bacalaureat sunt insotite de bareme de rezolvare, extinse si restranse, precum si de modele de redactare a lucrarii. Subiectele grila pentru admiterea la facultate sunt insotite si ele de solutii, dar si de expuneri ale modurilor de rezolvare (gandire) a cerintelor. 
Autorul are o experienta de peste doua decenii si jumatate in elaborarea de variante de subiecte pentru promovarea examenelor de Bacalaureat si admitere la facultate. Ne dorim ca aceasta experienta, prin modul in care a fost valorificata in prezentul ghid, sa ofere un sprijin real in invatare si reusita la examene.   
 
  • Logica pentru Bacalaureat si admitere la facultate. Ghid complet. Editia a II-a

    Descarca
VALERIU SOFRONIE 

De ce acest ghid? / (5) 
La ce sa ne asteptam? (Structura subiectului) / (7)
Rezolvarea argumentata a subiectelor din modelul de bacalaureat (1) / (58)
Rezolvarea argumentata a subiectelor din modelul de bacalaureat (2) / (79)
Teste elaborate dupa Model bacalaureat – 2024. Rezolvarea subiectelor propuse / (97)
Testul nr. 1 / (98)
Testul nr. 1. Barem extins de autoevaluare si model de elaborare a raspunsului / (103)
Testul nr. 2 / (118)
Testul nr. 2. Barem extins de autoevaluare si model de elaborare a raspunsului / (123)
Testul nr. 3 / (138)
Testul nr. 3. Barem de autoevaluare / (143)
Testul nr. 4 / (152)
Testul nr. 4. Barem de autoevaluare / (157)
Testul nr. 5 / (167)
Testul nr. 5. Barem de autoevaluare / (172)
Testul nr. 6 / (182)
Testul nr. 6. Barem de autoevaluare / (187)
Testul nr. 7 / (196)
Testul nr. 7. Barem de autoevaluare / (201)
Testul nr. 8 / (211)
Testul nr. 8. Barem de autoevaluare / (216)
Testul nr. 9 / (226)
Testul nr. 9. Barem de autoevaluare / (231)
Testul nr. 10 / (241)
Testul nr. 10. Barem de autoevaluare / (246)
Dificultati la aplicarea metodei diagramelor Venn pentru demonstrarea validitatii modurilor silogistice cu premise universale si concluzie particulara valide / (255)
Addenda / (265)
Analiza si rezolvarea detaliata a subiectului de logica –Facultatea de drept Bucuresti / (278)
Test pentru facultate (1) / (298)
Test pentru facultate (2) / (309)
Surse bibliografice / (317)

Dintru inceput, l‑am conceput pe viitorul candidat la Bacalaureat sau Facultate drept un calator intr‑o tara necunoscuta. In absenta unui ghid care sa il conduca, dandu‑i explicatiile necesare, punandu‑i la indemana informatii de calatorie, harti, planuri, indrumari etc., acesta va avea cu siguranta experienta unui esec, care ii va transforma dorita bucurie a expeditiei intr‑un calvar. Teritorii pentru calatorie nu sunt numai zonele geografice din lume, ci si intinsele domenii ale cunoasterii. Matematica, fizica, literatura etc. Sunt, fiecare in parte, zone intinse, necunoscute ochiului din afara. De aceea, atunci cand pasim intr‑un asemenea teritoriu, este util sa cerem indrumarea unui „localnic”. In plus, daca majoritatea disciplinelor de la clasa se studiaza in ani, uneori pe intreaga durata a activitatii de elev, logica are dezavantajul de a fi in programa scolara doar un singur an. Cu atat mai mult, acela care a ales‑o drept disciplina de examen ar trebui sa se afle in cautarea unor puncte suplimentare de sprijin. Concluzia noastra este ca Logica este o disciplina care isi cere ghidul specializat. Raspunzand unei asemenea nevoi, venind in intampinarea ei, am proiectat acest ghid de invatare. Ghidul, de orice fel ar fi el, este o intreprindere practica. Pe aceasta dimensiune „practica” as dori sa adaug cateva idei. 
E un fapt cunoscut acela ca, in vederea sprijinirii invatarii logicii, a aparut pe „piata” cartilor destinate acestui scop o serie de „ghid”‑uri care, din perspectiva noastra, nu‑si justifica pe deplin intentia. Elevul doreste nu doar sa aiba ce rezolva, ci si sa i se arate „cum” sa o faca. Elevul vrea sa fie ghidat, iar multe dintre lucrarile de logica care i se adreseaza nu reusesc sa faca asta. Ele sufera fie de un exces de teorie, fie de o incarcare aproape exclusiva cu teste, rareori oferind si indicatii sumare de rezolvare. „Ghidurile” pe primul fel, in cel mai bun caz expliciteaza teoria din manual. Dar ele nu ajuta efectiv candidatul, ci doar ii dubleaza efortul de invatare. La sfarsitul lor, acesta se regaseste la fel de timid, de neajutorat, cum era la inceput, nestiind CUM sa faca ceea ce i se cere sa faca. Al doilea fel de ghid, ghidul cu multe teste, dar cu indicatii de solutii laconice, precum cele intalnite in baremurile de evaluare de la subiectele examenelor nationale, nu ajuta nici ele prea mult, neavand un rol calauzitor‑corector. Daca a gresit, candidatul nu intelege unde a gresit, iar daca a raspuns corect, nu stie de ce a fost corect.  
Ambele deficiente am incercat sa le depasesc in prezentul ghid. L‑am conceput pe principiul: trebuie sa plec de la ceea ce se cere, la ce trebuie sa fac pentru a rezolva ce se cere. Din acest motiv, am recurs la teorie numai din necesitati practice, conducand‑o de fiecare data spre finalitati precise: rezolvarea testului. Lucrarea este divizata in doua parti distincte: Sectiunea Bacalaureat si Sectiunea facultate. Dupa prezentarea in prealabil a tipului de cerinte de admitere, fiecare sectiune este construita pe doua planuri: a) rezolvarea pas cu pas a subiectelor date in anii precedenti; b) elaborarea unor seturi de teste, urmand indeaproape modelele de elaborare a subiectelor destinate atat Examenului de Bacalaureat, cat si celui pentru admitere la facultate. Restul informatiilor se regasesc detaliat in cuprinsul lucrarii. 

Autorul

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!