Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Romanian. Manual for Foreign Students from Preparatory Year (Level A1-A2)

30,00 Lei

ISBN: 978-606-591-639-5

DOI: 10.5682/97860695916395

Publisher year: 2013

Edition: I

Pages: 178

Publisher: Editura Universitara

Author: Cristina Valentina Dafinoiu, Laura Elena Pascale

Unavailable at the moment
Product Code: 9786065916395 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)

Lucrarea Manual de limba romana pentru studentii straini din anul pregatitor. Nivel A1-A2 se adreseaza, asa cum se mentioneaza inca din titlu, in primul rand studentilor straini din anul pregatitor, care vin in Romania sa urmeze cursurile universitatilor romanesti la diferite specializari, in limba romana.

In acelasi timp, consideram ca lucrarea, realizata conform descriptorilor Cadrului European Comun de Referinta pentru limbi (CECR) este deosebit de utila tuturor strainilor care sunt interesati sa obtina cunostinte minime de limba romana.

Cu siguranta, experienta acumulata pe parcursul anilor de activitate cu grupele de studenti straini ne-a fost de mare ajutor in alcatuirea si structurarea unitatilor de invatare care cuprind texte pe teme din domenii diferite, foarte utile studentilor in descoperirea realitatilor societatii romanesti, completate de un lexic adaptat nevoilor de exprimare la nivel incepator, probleme de gramatica explicate pe intelesul tuturor si in fnal un set de exercitii foarte variate, care abordeaza toate compartimentele limbii si care imbina intr-un mod efcient si atractiv cunostintele de vocabular cu cele de fonetica, morfologie si sintaxa romaneasca.

Pentru a inlatura monotonia repetarii aceluiasi tip de exercitiu, am imbinat exercitiile care permit dezvoltarea competentelor de citit ale cursantului, cu exercitii pentru dezvoltarea competentelor de scris (exercitiile presupun inlocuirea unor forme cu altele, gasirea de antonime/sinonime, alegerea unei vari­ante corecte, raspunsul la intrebari, gasirea unor greseli si corectarea lor, completarea spatiilor libere, compuneri pe diverse teme etc.) si de vorbit in limba romana (descrieri de imagini, realizarea de dialoguri in diferite situatii de comunicare). Toate tipurile de exercitii abordate in manual cer din partea studentilor o buna cunoastere a vocabularului si gramaticii limbii romane la nivel incepator, dar si o atentie deosebita in gasirea solutiilor.

Textele si exercitiile sunt dublate de prezentarea unor imagini clare si sugestive pentru problema de limba abordata, ceea ce face ca studentii sa fe castigati si din punct de vedere afectiv, lucru foarte impor­tant in procesul de predare-invatare a limbii romane ca limba straina. Aceste imagini ii ajuta foarte mult pe utilizatorii de limba romana in dezvoltarea competentelor de exprimare orala.

Prin urmare, structura manualului a fost gandita astfel incat sa obtinem un tot unitar, iar competentele de comunicare (intelegerea unui text scris si a unui mesaj oral, producerea de text scris si producerea unui mesaj oral), avand la baza o solida competenta lingvistica, sa fie prezente in mod egal in toate unitatile de invatare. Fiecare unitate in parte a fost realizata in ideea de a acoperi aproximativ 10 (zece) ore de curs, aceasta limita putand fi modificata in plus sau in minus, in functie de profilul specific fiecarei grupe de cursanti.

Lucrarea se vrea a f una de tip aplicativ, cu un continut adaptat nevoilor de exprimare in limba romana la nivelul A1-A2.

Fara a avea pretentia de a f gasit formula manualului perfect de invatare a limbii romane ca limba straina, speram ca aceasta lucrare sa fe una de un real folos atat profesorilor care sunt preocupati de pre­darea limbii romane la vorbitori non-nativi, cat si studentilor si tuturor strainilor care vor sa descopere limba romana sub toate aspectele ei.

Autoarele

Alfabetul/11

  • Reprezentarea grafica a literelor in alfabetul latin/11
  • Grupuri de litere/14
  • Transformari fonetice/17

Cine este ea?/19

  • Pronumele personal in Nominativ/21
  • Verbul a fi la prezent (afirmativ/negativ)/22
  • Loc si timp (unde/de unde; cand/de cand)/22
  • Substantiv (fem. -a /-e; masc. -Ø / -i)/22
  • Interogatii. Cine? Ce? Cati? Cate?/22
  • Numerele de la 0 la 19/23

Intr-o sala de curs/27

  • Verbul a avea la prezent (afirmativ/negativ)/28
  • Intr-un/-o; dintr-un/-o/29
  • Multi / cativa / putini / fiecare/29
  • Nimeni / nimic/29
  • Substantivul (genuri si numere)/29
  • Numerele de la 20/29

In Constanta/35

  • Notiuni de timp si spatiu (zilele saptamanii, lunile anului, anotimpuri)/   36
  • Articolul hotarat / articolul nehotarat/38
  • Adjectivul cu patru forme/40
  • Foarte + adjectiv/41
  • Verbele a face si a merge la prezent (afirmativ/negativ)/41

O dupa-amiaza la supermarket /53

  • Notiuni de timp: exprimarea orei /58
  • Verbul la indicativ prezent /59
  • Verb + prepozitie + substantiv /60
  • Adjectivele variabile cu 2 si 3 forme / adjectivele invariabile /61

Dupa cursuri/69

  • Verbele la indicativ prezent cu terminatie in: -ez, -esc, -asc/70
  • Verbul la imperativ, persoana a II-a plural/71
  • Pronumele si adjectivul demonstrativ de apropiere: acesta, aceasta,

acestia, acestea/71

Mult,-a / putin,-a / tot, toata + substantiv singular/72

Studentii au inchiriat o casa

Verbele a taia, a imparti la prezent /81

  • Perfectul compus/81
  • Participiul cu valoare adjectivala/82
  • Mai + adjectiv / adverb / verb/82 
  • Genitivul substantivelor proprii/82
  • Genitivul substantivelor articulate si nearticulate/83

La restaurant/91

  • • Verbele a lua, a sta, a da in diferite situatii de comunicare/95
  • • Verbele a manca, aseza la prezent/95
    • Conjunctivul prezent: formarea conjunctivului, distributia conjunctivului, conjunctivul unor verbe neregulate, conjunctivul cu valoare de imperativ, folosirea conjunctivului/95
  • • Pronumele personal in acuzativ - forme accentuate/97

La spital/109

  • • Pronumele personal in acuzativ - forme neaccentuate/111
  • • Pozitia formelor pronominale neaccentuate fata de verb/112
  • • Inlocuirea substantivului obiect direct cu pronume personal/113
  • • Pronumele personal in acuzativ - forme accentuate + forme neaccentuate /113
  • • Adjectivul/ pronumele nehotarat: un(ul) / alt(ul)/114
  • • Pronumele interogativ in acuzativ (obiect direct)/114

 

Cristina Valentina Dafinoiu
Laura Elena Pascale

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!