ISBN: 978-606-28-0881-5
DOI: 10.5682/9786062808815
Publisher year: 2019
Edition: I
Pages: 226
Publisher: Editura Universitara
Author: Roxana Enache
Introducere/ 7
1. Elemente generale ale curriculumului. Tipuri de curriculum/ 10
1.1. Conceptul de curriculum/10
1.2. Tipuri de curriculum/ 19
1.3. Componentele curriculumului / 30
1.3.1. Finalitatile educatiei / 30
1.3.2. Continutul / 39
1.3.3. Timpul de invatare/ 44
1.4. Fundamentele curriculumului /45
Autoevaluare/56
Bibliografie/ 70
2. Instrumente, documente curriculare/ 71
2.1. Planul-cadru de invatamant /71
2.2. Programa scolara/ 73
2.3. Planificarea calendaristica /75
2.4. Lectia/ 81
2.4.1. Strategii didactice/ 88
2.4.2. Evaluarea /90
2.5. Stilurile de comunicare didactica si competentele cadrului didactic /96
2.6. Manualul scolar si materialele support/ 108
Autoevaluare/ 113
Bibliografie /117
3. Aspecte problematice ale proiectarii curriculumului / 118
3.1. Proiectarea pedagogica a activitatilor la nivelul procesului de invatamant/118
3.2. Proiectarea curriculara a activitatilor didactice /121
3.2.1. Etapele lectiei/ 123
3.3. Proiectarea curriculara a activitatilor educative/ 126
3.4. Dezvoltarea de curriculum / 131
3.5. Proiectarea curriculumului. 10 nivele de integrare a curriculumului /135
3.6. Curriculum la decizia scolii/ 140
Autoevaluare/144
Bibliografie /147
4. Problematica contemporana a evaluarii curriculumului /148
4.1. Precizari conceptuale/ 148
4.2. Functiile evaluarii curriculumului/ 151
4.3. Impactul evaluarii asupra proceselor de predare-invatare /156
4.4. Evaluarea de curriculum/ 164
4.5. Metode de evaluare. Repere in elaborarea probelor - tipuri de itemi; etape si norme de elaborare/ 171
4.6. Evaluarea asistata de calculator / 179
4.7. Evaluarea traditionala-evaluarea moderna/ 182
4.8. Evaluarea manualelor scolare / 188
4.9. Concluzii/ 189
Autoevaluare /195
Dictionar /197
Bibliografie generala/ 223
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro