Manuscript proposals: info@editurauniversitara.ro / 0745 204 115 //// Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Dictionary of economic terms, vol. II

ISBN: 978-606-28-0117-5

DOI: 10.5682/9786062801175

Publisher year: 2014

Pages: 287

Publisher: Editura Universitara

Author: Attila Imre, Inga Druta, Levente Bakos, Doina Butiurca

Product Code: 9786062801175 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Download (1)
  • More details
  • Authors
  • Reviews (0)
  • Dictionar de termeni economici, vol. II

    Download

Interesul continuu al studentilor de la Facultatile de Stiinte Economice si Filologie pentru aspectele comunicarii/traducerii specializate a determinat nevoia de a elabora un dictionar de termeni economici in sase limbi: limba romana, limba franceza, limba engleza, limba germana, limba maghiara si limba rusa. Cercetarea multilingva a terminologiei a presupus activitatea mai multor specialisti, precum si mijloace comune de investigare, obiective realizate in cadrul unui proiect comun intre institutii si cercetatori din mai multe tari.

Dictionarul multilingv (vol. II) cuprinde termenii economici cei mai frecventi si cei mai necesari in relatiile economice internationale, insumand inventare terminologice din sase limbi utilizate pe larg in economie, in afaceri, in relatiile financiare si banci etc. Elaborat conform exigentelor moderne, este o sursa excelenta de cunoastere a limbajului economic si de comunicare eficienta intre specialisti. Dictionarul va fi dezvoltat si in format electronic (dupa publicarea volumului 2), ceea ce va permite aducerea permanenta la zi a nomenclaturilor. Inventarul de termeni a fost stabilit pe baza unui corpus reprezentativ de texte, cuprinzand carti, manuale, glosare, dictionare tiparite si electronice, reviste de specialitate, acte normative, site-uri internet etc. Documentatia folosita include informatia la zi, aparuta in ultimii ani.

In elaborarea Dictionarului, autorii au optat pentru mentinerea unui echilibru intre demersul onomasiologic si cel semasiologic. Metoda de cercetare este justificata prin faptul ca dictionarele de specialitate nu isi pot defini obiectul de cercetare decat prin concepte delimitate cu ajutorul semnelor.

Respectand perspectiva conceptuala de selectare, s-a aplicat principiul onomasiologic – pentru selectarea termenilor care desemneaza realitati din domeniul economic – si cel semasiologic – pentru selectarea termenilor/sintagmelor terminologice din textele de specialitate si identificarea sensului lor.

Lucrarea constituie un suport teoretic si practic eficient pentru traducerea specializata de texte economice, de marketing si management, de afacerisi relatii financiar-bancare.

Doina Butiurca

Doina Butiurca
Attila Imre
Inga Druta
Levente Bakos

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!