Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Animated cards

7,70 Lei

ISBN: 978-973-749-571-6

Publisher year: 2008

Edition: I

Pages: 74

Publisher: Editura Universitara

Author: Mircea Ciocaltei

Unavailable at the moment
Product Code: 9789737495716 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • Description
  • Download (1)
  • More details
  • Content
  • Where to find it
  • Authors
  • Reviews (0)

Production of animated film in claymation technique is very laborious. Film speed is 24 fps. Standard practice to double each frame are usually 12 motion for a second change of the film. For a 30-minute film will require approximately 21,600 stops to change the position of the characters. For a film of 90 minutes, it will take 64,800 of stops. Great care should be taken that all this time, objects are not modified accidentally soiled or dusty.

Claymation technique, laborious, tends to be replaced by 3D animation. However, the results in 3D are cooler and expressions and emotions of the characters played harder. Ideally, the two techniques can be used together (eg Les Noces funèbres by Tim Burton, made ​​mainly frame by frame and made ​​some more special effects in 3D). 3D animation claymation animation tries to keep aspect (eg Souris City of Aardman Studios using 3D especially because of the importance of water in this film extremely difficult element and animated in stop motion). Modeling paste is a material that can give special aesthetic character.

Despite great time and labor required for production, huge stop motion clay animation remains the most popular animation technique. This may due delightful results obtained with this technique.

Animaţia este, de fapt, succesiunea rapidă de secvenţe ale unor imagini statice 2D sau 3D pentru a crea iluzia mişcării. E o iluzie optică de mişcare, bazată pe remanenţa vederii. Exemple timpurii de încercări de animaţie pot fi găsite în desenele rupestre din peşteri în paleolitic, unde animalele erau desenate cu mai multe picioare, în etape succesive ale mişcării, o încercare clară de a reda mişcarea. În secolul al XIX lea sunt inventate diferite aparate care încearcă să redea mişcarea folosind imagini statice: phenakistoscopul, zoetropul şi praxinoscopul sau aşa numitele flip books. Toate acestea încercau producerea mişcării folosind mijloace tehnice de mişcare ale desenelor succesive.

Cuvântul "phenakistoscope" vine din greacă şi înseamnă “a înşela”.  Phenakistoscopul este un dispozitiv timpuriu de animaţie, format dintr-un disc pe care erau desenate 12  imagini succesive ale mişcării. Prin rotirea discului cu o viteză potrivită, se crea iluzia mişcării. A fost inventat în 1831, simultan de către belgianul Joseph Plateau şi austriacul Simon von Stampfer.
 

Zoetropul era un dispozitiv, răspândit în epoca Victoriană, ce consta dintr-un cilindru gol, prevăzut cu fante verticale, pe a cărui suprafaţă interioară era plasată o bandă cu imagini desenate sau fotografii succesive ale unor animale în mişcare.  Prin rotirea cilindrului cu o viteză corespunzătoare, imaginea văzută prin fantele sale producea iluzia de mişcare.

Flip books, forme primitive de animaţie,  erau cărţi care aveau pe fiecare pagină desenate secvenţe gradate ale mişcării. Prin răsfoirea rapidă a paginilor se crea iluzia de mişcare.

Animaţia propriu zisă apare însă doar odată cu apariţia cinematografului. Istoria filmului de animaţie începe în 1890, odată cu apariţia filmului mut. Primul film de animaţie a fost creat de Charles-Émile Reynaud. Pe 28 octombrie 1892, la Musée Grévin din Paris, el prezintă o animaţie constând din 500 de cadre, folosind sistemul Théatre Optique - similar în principiu cu proiectorul modern de film. Primul film animat pe peliculă a fost Humorous Phases of Funny Faces (1906) de J. Stuart Blackton. El prezintă un animator desenând figuri de oameni pe o tablă, figuri care prind viaţă. Un alt film de început ce merită menţionat este Fantasmagorie (1908), al regizorului francez Émile Cohl. Fiecare cadru a fost mai întâi desenat pe hârtie şi apoi a fost filmat pe peliculă negativ. 

Scurt istoric al artei animate / 5

Tehnici de animaţie / 8

Animaţia tradiţională / 8 
Animaţia pe computer / 16
Tehnici de animaţie experimentale / 18

Clay animation / 19
Realizatori celebri şi filme celebre / 20
Condiţii tehnice obligatorii / 21
Plastilina / 22
Personajele / 23
Decorul / 25
Echipamentul necesar pentru realizarea animaţiei / 27

Studiourile Aardman şi DreamWorks Animation / 32

Concluzii / 41

Animaţia cut-out / 43
Realizatori de film de tip cut-out / 50
Influenţe / 58
Filmografia / 61
Scurt-metraje / 66
 

 

Mircea Ciocâltei

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!