Manuscript proposals: info@editurauniversitara.ro / 0745 204 115 //// Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara SOCIAL PSYCHOLOGY - group dynamics. Theory, research, applications

ISBN: 978-606-28-0069-7

DOI: 10.5682/9786062800697

Publisher year: 2014

Edition: I

Pages: 270

Publisher: Editura Universitara

Author: Cornelia Rada, Bianca Bogdana Peltea

Product Code: 9786062800697 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Download (1)
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)
  • PSIHOLOGIE SOCIALĂ – DINAMICA GRUPURILOR. TEORII, CERCETĂRI, APLICAȚII

    Download

Aceasta carte prezinta si discuta teoriile esentiale pentru intelegerea si aprofundarea temelor majore abordate in Psihologia sociala – Dinamica grupurilor. De aceea, fiecare capitol, dincolo de valoarea sa general-informativa pentru orice persoana interesata de intelegerea si optimizarea proceselor de grup, poate fi folosit fie ca suport de curs, fie ca bibliografie suplimentara pentru studenti si masteranzi.

De asemenea, exercitiile propuse la finalul fiecarui capitol au valoare pedagogica, ajutand la fixarea cunostintelor abstract-teoretice, dar si la ilustrarea modului de aplicare a cunostintelor cu valoare practica. Aceste exercitii sunt adeva­rate teme pentru dezvoltarea personala si pentru optimizarea activitatilor de grup. Aici se face simtita in mare masura formatia psihoterapeutica a autoarelor. Prin aceste sarcini individuale si de grup devine posibila:

-        descoperirea si dezvoltarea capacitatii de conducere, de munca in echipa, de comunicare in grup, de organizare si auto-organizare la nivel de grup etc.;

-        intelegerea stadiilor parcurse in dezvoltarea unui grup si adaptarea la acestea;

-        activarea si antrenarea resurselor intelectuale, dar si a celor creative si empatice pentru a rezolva problemele si a indeplini sarcinile de grup;

-        optimizarea exprimarii emotionale etc.

Explicatiile oferite sunt clare, concise si judicioase; argumentele sunt solide si usor de urmarit; iar structura prezentarii este de mare ajutor pedagogic, prin organizarea materialului in unitati logice. Toate acestea sunt facute posibile de formatia de psiho-sociolog, respectiv formatia de filosof a celor doua autoare, care ne conduc cu iscusinta prin probleme delicate si de mare interes cum ar fi:

-        modalitatile de evaluare si dezvoltare a coeziunii si dinamicii de grup;

-        influenta sociala si controlul social;

-        modelele de conducere a grupurilor;

-        comportamentele colective din cadrul miscarilor sociale;

-        structura si cultura de grup;

-        zvonurile si moda;

-        facilitarea sociala si lenea sociala.

Volumul cuprinde o trecere in revista a principalelor teorii si modele explicative din domeniu, precum si modalitati creative de aplicare a acestor cunostinte, in vederea optimizarii dinamicii de grup, dar si a dezvoltarii personale.

Fiecare dintre categoriile de cititori va avea ocazia de a experimenta practic valoarea cunostintelor din Psihologia sociala in viata de zi cu zi, in rezolvarea problemelor care preocupa atat pe cei cu deschidere spre cunoastere si cultura, cat si pe orice om obisnuit, care face parte din grupuri diverse si care intalneste zilnic situatii sociale dintre cele mai variate.

Prof. univ. dr. Emilian M. Dobrescu

Cuvant inainte/7

Capitolul 1. Psihologia sociala: campuri de interes, modele ale domeniului de studio/9

Capitolul 2. Definitia grupurilor, clasificarea si caracterizarea grupurilor, dinamica grupurilor/15

Capitolul 3. Caracteristicile, functiile, marimea grupurilor, mecanismul de trecere de la diada interpersonala la microgrup. Grupul mic, distributia spatiala, eficienta si coeziunea grupurilor/23

Capitolul 4. Conducerea grupurilor: concepte, definitii, modele de conducere/40

Capitolul 5. Grupurile mari: particularitati, comportamente colective si miscari sociale/50

Capitolul 6. Structura si cultura grupului, procese din cadrul grupului, modele importante care descriu diferite etape ale unui grup/59

Capitolul 7. Fenomenele de masa: zvonurile, moda, situatiile sociale critice/86

Capitolul 8. Reprezentarile sociale: concepte si definitii, caracteristici, procese fundamentale (obiectificarea, anco­rarea). Conceptul de „thémata”. Istoria si transformarea reprezentarilor sociale, teorii explicative, reprezentarile sociale ale inteligentei, reprezentari si profesionalizare/98

Capitolul 9. Reprezentarile sociale: structura, organizare, fazele de constructie, conditiile aparitiei, functiile, abordari contemporane/122

Capitolul 10. Identificarea de tip gender, diferente de gen social; stereotipuri de gen  /135

Capitolul 11. Activitatea in grup: performanta, facilitarea sociala, lenea sociala, factorii productivitatii de grup /153

Capitolul 12. Comunicarea si luarea deciziilor in grup /163

Capitolul 13. Influenta sociala, control social, raporturi de dependenta/199

Raspunsuri la exercitii, aplicatii, comentarii/209

Bibliografie/262

Cornelia Rada
Bianca Bogdana Peltea

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!