Manuscript proposals: info@editurauniversitara.ro / 0745 204 115 //// Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Psychodiagnosis and clinical evaluation of child and adolescent, second edition, revised and added

-35%
50,00 Lei 32,50 Lei

ISBN: 978-606-591-924-2

DOI: 10.5682/9786065919242

Publisher year: 2014

Edition: II, revizuita si adaugita

Pages: 201

Publisher: Editura Universitara

Author: Steliana Rizeanu (Pintilie)

Stoc limitat
Stock limit
Add to cart
Product Code: 9786065919242 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • Download (1)
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)
  • Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita

    Download

Psihodiagnosticul clinic vizeaza cunoasterea factorilor psihologici cu relevanta pentru sanatate si boala; aceasta cunoastere se realizeaza prin procesul de evaluare clinica, in care se utilizeaza metode precum testarea psihologica, interviul clinic, etc. (David, 2006).

Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care presupune corelarea rezultatelor furnizate de testele psihologice cu datele obtinute prin alte metode: observatia, interviul, analiza produselor activitatii.

Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mentale - DSM IV-TR cuprinde o clasificare a tulburarilor mentale care a fost elaborata pentru a fi utilizata in conditii clinice de invatamant si cercetare.

Tulburarea mentala este definita drept “un pattern sau sindrom psihologic sau comportament semnificativ clinic care apare la un individ si care este asociat cu o detresa prezenta (simptom suparator) sau incapacitate (deteriorare in unul sau mai multe domenii de functionare) sau cu un risc crescut de a suferi moartea, durerea, infirmitatea sau pierderea importanta a libertatii”(DSM-IV-TR-2000).

Lucrarea intitulata Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului  se adreseaza psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor, studentilor la psihologie si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, asistentilor sociali si psiho­pedagogilor care lucreaza cu copiii si adolescentii si nu in ultimul rand, parintilor care doresc sa-si imbunatateasca relatiile cu copiii lor sau sa-si clarifice anumite aspecte problematice ce apar in cadrul relatiilor cu acestia.

Lucrarea poate fi utila si celor care isi desfasoara activitatea profesionala in invatamant:  educatorilor din gradinite, invatatorilor si profesorilor care intampina in activitatea lor diverse dificultati de relationare cu copiii si adolescentii.

Volumul de fata este structurat intr-un numar de 16 capitole, dintre care primele 14 se refera la aspecte teoretice privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica, iar ultimele doua cuprind un model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica si un extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog, cu accent pe scopul si rolul profesiei de psiholog si principiile fundamentale in exercitarea acestei profesii. 

Primele doua capitole cuprind definirea psihologiei clinice, criteriile dezvoltarii psihice normale, competentele psiho­logului clinician, conceptele de baza utilizate in psihodiagnoza si evaluarea clinica si caracteristicile examenului psihologic.

In capitolul trei am definit tulburarea mentala, am descris principalele axe ale DSM IV-TR si continuturile acestora si am enumerat pasii ce vor fi parcursi  pentru calcularea scorului indicelui general de functionare GAF.

Capitolul patru se refera la psihodiagnosticul si evaluarea clinica validate stiintific si cuprinde o descriere a interviurilor  clinice structurate - SCID I, SCID II si KID-SCID, recomandate in vederea utilizarii corecte a diagnosticului pe baza DSM.

Capitolele cinci si sase cuprind informatii privind  conceptualizarea clinica si evaluarea cu ajutorul testelor psihologice.

In capitolul sapte sunt prezentate caracteristicile evaluarii psihologice a copilului si adolescentului si principalele teste psihologice utilizate in cadrul acestei etape de varsta.

Capitolele  opt, noua si zece cuprind aspecte privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica a tulburarilor hiper­chinetice si opozante, a depresiei si anxietatii la copii si adoles­centi si instrumentele utilizate  in acest sens.

Capitolele unsprezece, doisprezece si treisprezece se refera la psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta, al jocului de sansa patologic si la stadiile schimbarii individuale.

In capitolul paisprezece sunt abordate notiunile de risc si vulnerabilitate, modelele explicative ale factorilor de risc si rezilienta.

Prefata / 9

CAPITOLUL I
Psihologie clinica: delimitari conceptuale / 13

1. Definirea psihologiei clinice / 13
2. Criterii ale dezvoltarii psihice normale / 15
3. Competentele psihologului clinician / 20

CAPITOLUL II
Psihodiagnostic si evaluare clinica: concepte de baza / 24
1. Definirea termenilor de psihodiagnostic si evaluare clinica / 24
2. Factorii etiologici ai bolii / 27
3. Examenul psihologic / 28
4. Limitele psihodiagnosticului si evaluarii clinice / 31

CAPITOLUL III
Psihodiagnostic multiaxial conform DSM IV / 33
1.  Definirea tulburarii mentale / 33
2.  Prezentarea principalelor axe ale DSM IV-TR si a  continuturilor acestora / 34

CAPITOLUL IV
Psihodiagnostic si evaluare clinica in orientarea cognitiv-comportamentala / 41
1. Psihodiagnostic si evaluare clinica validate stiintific / 41
     a. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile de pe Axa I a DSM - SCID I / 42
     b. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile Clinice de Personalitate de pe Axa II a DSM - SCID II / 43
     c. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile Sugarului, Copilului si Adolescentului KID-SCID / 43
     d. Sistemul de Evaluare Clinica SEC / 47
     e. Platforma de Psihodiagnostic si Evaluare Clinica  Validata Stiintific PEC / 48
2. Etapele procesului de diagnostic si evaluare clinica / 48
3. Componentele psihologice investigate in cursul interviului clinic / 51

CAPITOLUL V
Conceptualizarea clinica / 54
1. Definirea conceptualizarii clinice / 54
2. Conceptualizarea clinica in orientarea cognitiv-comportamentala / 54
3. Prototipul unui demers terapeutic / 58

CAPITOLUL VI
Evaluarea cu ajutorul testelor psihologice / 60
1. Definitia testelor / 60
2. Caracteristicile psihometrice ale testelor / 62
3. Clasificarea testelor / 66
4. Aspecte etice in aplicarea testelor / 67

CAPITOLUL VII
Psihodiagnosticul tulburarilor diagnosticate in perioada copilariei si adolescentei / 70
1. Evaluarea psihologica a copilului si adolescentului / 70
2. Testele psihologice utilizate in psihodiagnoza copilului si adolescentului / 75
3. Tehnici expresiv-creative utilizate in psihodiagnoza si terapia copilului / 79

CAPITOLUL VIII
Psihodiagnosticul tulburarilor hiperchinetice si opozante / 83
1. Caracteristici si clasificare / 83
2. Programul terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hiperchinetic si opozant – THOP / 86
3. Etapele programului THOP si principii de organizare / 90
4. Scale de diagnosticare a tulburarii de hiperactivitate cu deficit de atentie ADHD  / 92

CAPITOLUL IX
Psihodiagnosticul tulburarilor anxioase / 94
1. Tulburarile anxioase / 94
2. Criteriile de diagnostic pentru anxietatea generalizata / 96
3. Evaluarea atacului de panica / 97
4. Instrumente de diagnosticare a anxietatii si a atacului de panica / 99

CAPITOLUL X 
Psihodiagnosticul tulburarilor depresive / 103
1. Depresia la copii si adolescenti / 103
2. Criteriile de diagnostic ale unui episod depresiv major / 106
3. Instrumente de diagnosticare a depresiei / 108
4. Factorii de risc ai aparitiei depresiei la adolescenti / 117

CAPITOLUL XI
Psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta / 120
1. Definirea termenilor / 120
2. Factorii de risc ai abuzului de droguri la adolescenti / 121
3. Evaluarea psihologica a tulburarilor in legatura cu o substanta / 123

CAPITOLUL XII
Evaluarea stadiului schimbarii individuale / 127
1. Modelul transteoretic al schimbarii umane / 127
2. Teoria motivatiei PRIME/ 131

CAPITOLUL XIII
Psihodiagnosticul jocului de sansa patologic / 133 
1. Jocul de sansa patologic: definire, caracteristici / 133
2. Criteriile de diagnosticare a jocului de sansa patologic / 135
3. Instrumente de diagnosticare pentru jocul de sansa patologic / 137

CAPITOLUL XIV
Vulnerabilitate si rezilienta / 143
1. Risc si vulnerabilitate / 143
2. Modele explicative ale factorilor de risc / 144
3. Evaluarea factorilor de risc / 145
4. Rezilienta: definire, caracteristici / 146
5. Evaluarea rezilientei / 149

CAPITOLUL XV 
Raportul psihodiagnostic si de evaluare clinica / 153
1. Elementele raportului psihodiagnostic si de evaluare clinica / 153
2. Model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica / 154

CAPITOLUL XVI 
Extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog cu libera practica / 159
1. Misiunea psihologului. Scopul si rolul profesiei de psiholog / 159
2. Principiile fundamentale in exercitarea profesiei de psiholog / 160
3. Raspunderea disciplinara / 174

Bibliografie / 187 

Anexa 1 - Formular de raportare a evaluarii multiaxiale / 194

Anexa 2 - Setul de instrumente psihologice pentru expertizarea si evaluarea copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare aprobate prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 218 din 7 martie 2002 / 196 

Anexa 3 - Scala Yale-Brown de evaluare a obsesiilor si compulsiilor / 200

 

Steliana Rizeanu (Pintilie)
Steliana Rizeanu (Pintilie)

 

Associate Professor at Hyperion University in Bucharest, the Master of Clinical Psychology and Counseling Psychology, where he teaches courses : Introduction to psychotherapy, child and adolescent psychopathology , Psychodiagnosis and Assessment of clinical child and adolescent psychology addictions .

Principal clinical psychologist , trainer - supervisor in clinical psychology and integrative psychotherapy , psychotherapist specializing in cognitive-behavioral psychotherapy in Aquamarine Clinic in Bucharest.

Author of books : Introduction to psychotherapy Psychotherapy chance game pathological gambling addiction . Guide to help players and their families pathological gambling .

He has published numerous articles in national and international journals with international peer review and editorial committee .

Elected member in Bucharest Territorial Branch Committee of the College of Psychologists of Romania , the Commission clinic.

Nominated for inclusion in the 2014 edition 32 prestigious publication Who's Who in the World.

Coordinator of the " play responsibly " in Romania , which offers counseling for gambling addicts .

Member of the European Association for the Study of Gambling : EASG - European Association for the Study of Gambling .

Member of the Association of Cognitive and Behavioral Romania .

Member of the Romanian Society of Applied Experimental Psychology .

Member of the Romanian Association of Integrative Psychotherapy .

Member of the European Institute for Studies in pediatric therapy .

Member of the Association of Applied and Behavioral Medicine Psychosomatics .

Member of the Association of Behavioral and Cognitive Hypnotherapy .

Member of the Romanian Society of Statistics.

 

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!