ISBN: 978-606-28-0396-4
DOI: 10.5682/9786062803964
Publisher year: 2015
Edition: I
Pages: 136
Publisher: Editura Universitara
Author: Mirela-Cristina Negreanu, Ioana Porumb, Andra Craciun
Psihologia educaţiei
DownloadINTRODUCERE /7
CAPITOLUL 1. PSIHOLOGIA EDUCATIEI - disciplina teoretica si aplicativa /9
CAPITOLUL 2. METODELE PSIHOLOGIEI EDUCATIEI /13
2.1. Consideratii generale privind cercetarea psihologica stiintifica /13
2.2. Conceptul de metoda. Specificul metodelor Psihologiei educatiei / 14
2.3 Clasificarea metodelor / 14
CAPITOLUL 3. SISTEMUL PSIHIC UMAN /21
3.1. Conceptul de sistem. Caracteristicile unui sistem / 21
3.2. Structura sistemului psihic uman /24
3.3. Principalele aspecte ale activitatii psihice /26
3.4. Nivelurile activitatii psihice /30
CAPITOLUL 4. CONCEPTUL DE DEZVOLTARE PSHICA /32
4.1. Fenomene definitorii ale dezvoltarii psihice / 32
4.2. Factorii dezvoltarii psihice / 33
4.3. Teoria stadiala a dezvoltarii psihice – stadiile dezvoltarii psihice /35
4.4. Modalitati de operare a criteriilor In definirea stadiilor / 36
4.5. Modul de operare a criteriilor In definirea stadiilor/ 36
4.6. Particularitatile psihice ale preadolescentului si adolescentului / 38
CAPITOLUL 5. PERSONALITATEA /45
5.1. Conceptul de personalitate/45
5.2. Acceptiuni ale conceptului de personalitate / 45
5.3. Structura personalitatii / 51
CAPITOLUL 6. CONCEPTUL DE INVATARE /58
6.1. Definire, sensuri / 58
6.2. Evenimentele Invatarii /59
6.3. Teorii si mecanismele Invatarii / 61
6.4. Tipologia Invatarii /67
CAPITOLUL 7. FACTORI CONDITIONALI AI INVATARII (CONDITIILE INVATARII)/ 76
7.1. Motivatia /78
7.1.1. Conceptul de motivatie. Structura interna a motivatiei / 78
7.1.2. Tipuri de motive specifice activitatii de Invatare / 80
7.1.3. Situatii motivationale specifice Invatarii scolare /81
7.1.4. Psihogeneza motivelor Invatarii scolare /84
CAPITOLUL 8. PROCESE PSIHICE IMPLICATE IN INVATAREA ELEMENTARA /86
8.1. Perceptia si atentia /86
8.2. Atentia /88
8.3. Memoria In cadrul procesului de Invatare / 89
8.4. Aspecte concrete privind memorarea si Invatarea / 92
8.5. Creativitatea si imaginatia /97
8.6. Inteligenta / 108
8.7. Modele explicative ale inteligentei /110
8.8. Inteligenta si dezvoltarea acesteia In context scolar /113
CAPITOLUL 9. CUNOASTEREA INDIVIDUALITATII ELEVILOR /116
9.1. Necesitatea cunoaserii personalitatii elevilor /116
9.2. Principii de organizare a activitatii de cunoastere /116
9.3. Metode si mijloace de cunoastere a elevilor /117
9.4. Fisa psiho-pedagogica si valoarea ei pentru procesul instructiv educativ / 118
CAPITOLUL 10. CONSILIERE PSIHOLOGICA SI ORIENTARE / 125
10.1. Consiliere psihologica /125
10.2. Consideratii generale privind importanta ariei curriculare Consiliere si orientare. - Repere
curriculare / 129
BIBLIOGRAFIE /133
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro