ISBN: 978-606-28-0395-7
DOI: 10.5682/9786062803957
Publisher year: 2015
Edition: I
Pages: 148
Publisher: Editura Universitara
Author: Ioana Raluca Panc
Assessment Center – metoda de evaluare si dezvoltare a resurselor umane
DownloadIntroducere /7
Capitolul 1. Concept, problematica si actualitate in evaluarea psihologica/10
Capitolul 2. Evaluarea psihologica - ca instrumentare si masurare/14
2.1. Instrumente standardizate /14
2.2. Instrumente nestandardizate: interviul, observatia, proba de lucru / 16
Capitolul 3. Assessment center - concept si metoda /22
3.1. Coordonate istorice ale metodei/ 22
3.2. Definirea metodei centrului de evaluare/ 23
3.3. Procedura de desfasurare a unui centru de evaluare/27
3.4. Elemente de diferentiere fata de alte metode /29
3.5. Utilizarea metodei in practica /32
Capitolul 4. Anatomia unui assessment center /34
4.1. Dimensiunile comportamentale/34
4.1.1. Analiza muncii - rolul sau in elaborarea centrului de evaluare/ 40
4.1.2. Selectarea dimensiunilor/ 49
4.1.3. Numarul de dimensiuni /50
4.1.4. Tipuri de dimensiuni comportamentale / 51
4.2. Exercitii de tip simulare /52
4.2.1. Tipuri de exercitii /56
4.2.2. Matricea exercitii x dimensiuni /64
4.2.3. Numarul optim de exercitii /65
4.2.4. Exercitii predefinite versus exercitii personalizate/66
4.2.5. Utilizarea altor tehnici de evaluare /67
4.3. Observarea, inregistrarea, categorizarea si scorarea raspunsurilor comportamentale/ 69
4.4. Trainingul evaluatorilor /74
4.5. Integrarea rezultatelor si elaborarea rapoartelor/76
4.5.1. Eficientizarea deciziei in grupul de evaluatori /78
4.5.2. Procesarea statistica a datelor/ 80
4.6. Oferirea de feedback/ 80
4.7. Caracteristicile metodei in practica internationala/ 85
Capitolul 5. Ce se masoara intr-un assessment center – validitatea metodei centrului de evaluare/ 94
5.1. Validitatea instrumentelor de evaluare psihologica/95
5.2. Designul unui assessment center sau validitatea de continut a centrului de evaluare/ 110
5.3. Dezbaterea despre constructele evaluate in centrul de evaluare sau validitatea de construct/ 112
5.3.1. Abordarea bazata pe dimensiuni /113
5.3.2. Abordarea bazata pe sarcina / 115
5.3.3. Modelul mixt al constructelor evaluate / 116
5.3.4. Fidelitatea evaluarii /117
5.3.5. Validarea externa a constructelor evaluate - Dovezi ale convergentei si capacitatii de discriminare/118
5.4. Capacitatea predictiva sau validitatea de criteriu a centrului de evaluare /120
Capitolul 6. Impactul centrului de evaluare asupra candidatilor/123
6.1. Anxietatea in situatia de evaluare/ 124
6.2. Impactul rezultatelor obtinute in centrul de evaluare asupra
candidatilor/ 125
BIBLIOGRAFIE /128
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro