ISBN: 978-606-28-0634-7
DOI: 10.5682/9786062806347
Publisher year: 2017
Edition: I
Pages: 130
Publisher: Universitară
Author: Gheorghe Oana
Impactul perceptiei sociale a profesiei de cadru didactic asupra performantelor sale profesionale
DownloadLista figurilor/ 10
Lista tabelelor /11
Introducere/ 13
Capitolul I. Reprezentarile sociale /18
I.1 Conceptul de reprezentare sociala / 18
I.1.1 Reprezentarile – filtrul subiectiv al exterioritatii receptate/20
I.1.2 Reprezentarea ca sistem socio-cognitiv / 22
I.1.3 Reprezentarea ca sistem contextualizat /23
I.2 Caracteristici si functii ale reprezentarilor sociale / 23
I.3 Transformarile reprezentarilor sociale /27
I.4 Reprezentarile sociale si opiniile / 29
Capitolul II. Emotia/ 32
II.1. Emotia – clarificari conceptuale/ 32
II.1.1 Emotia – cunoastere /32
II.1.2 Emotia - realizare si exprimare/33
II.1.3 Emotia si profesia de cadru didactic / 34
II.2 Cultura emotionala a cadrului didactic/ 35
Capitolul III. Profesia de cadru didactic. Statutul si rolurile sale profesionale/ 40
III.1 Statutul social si statutul de cadrul didactic /40
III.1.1 Statutul cadrului didactic – domenii de influenta /41
III.2 Profesionalizarea carierei didactice /44
III.3 Rolurile cadrului didactic / 47
III.3.1 Noile roluri ale cadrelor didactice / 48
III.4 Efectele politicilor educationale asupra conditiilor de lucru ale cadrelor didactice/ 50
Capitolul IV. Motivarea cadrelor didactice, vector al performantelor profesionale / 52
IV.1 Motivatia – fundamente teoretice / 52
IV.1.1 Teorii ale motivatiei/ 54
IV.1.1.1 Teoriile motivationale bazate pe nevoi/ 54
IV.1.1.2 Teorii cognitiv motivationale /55
IV.2 Motivarea eficienta a cadrelor didactice/ 58
IV.2.1 Necesitatea motivarii cadrelor didactice /58
IV.2.2 Motivare si performanta profesionala/ 59
IV.2.3 Factori care stau la baza motivatiei cadrelor didactice /61
IV.2.3.1 Factori care stau la baza motivarii pentru alegerea profesiei de cadru didactic/ 61
IV.2.3.2 Factori care stau la baza motivarii pentru continuarea realizarii profesiei de cadru didactic / 62
Capitolul V. Stima de sine si performantele profesionale/ 65
V.1 Demersuri si etape ale cercetarii - designul cercetarii/ 65
V.1.1 Motivarea cercetarii / 65
V.1.2 Scopul cercetarii/ 66
V.1.3 Obiectivele cercetarii/ 67
V.1.4 Ipotezele cercetarii/ 67
V.1.5 Variabilele de lucru/ 67
V.1.6 Metode si tehnici utilizate in cadrul cercetarii/ 68
V.2 Aspecte metodologice /69
V.2.1 Aspecte metodologice privind investigarea / 69
V.2.2 Administrarea instrumentelor/ 70
V.2.3 Aspecte metodologice privind prelucrarea si analiza datelor/ 70
V.2.4 Factorii de influenta / 71
V.2.4.1 Populatia investigata/ 71
V.3. Rezultatele cercetarii (analiza si interpretarea chestionarelor si interviurilor la nivelul cadrelor didactice, parintilor si elevilor din invatamantului preuniversitar)/ 75
V.3.1 Caracteristicile unei „scoli bune” /76
V.3.1.1 Perceptii si atitudini fata de scoala proprie/ 79
V.3.2 Caracteristicile unui „profesor bun” /80
V.3.3 Perceptii despre profesia de cadru didactic/ 86
V.3.3.1 Motivele care stau la baza perceptiei asupra profesiei de cadru didactic/89
V.3.4 Statutul si rolurile cadrului didactic /92
V.3.4.1 Gradul de implicare a profesorilor in activitatea desfasurata /92
V.3.4.2 Relatia cadru didactic – elevi /94
V.3.5 Satisfactia la locul de munca / 95
V.3.5.1 Beneficii materiale / 100
V.3.6 Motive care au stat la baza alegerii profesiei didactice /101
V.3.7 Dezamagiri ale cadrelor didactice/ 104
V.3.8 Concluziile cercetarii / 106
Concluzii/ 111
Bibliografie / 114
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
write a review
The review was sent successfully.