ISBN: 978-606-28-0622-4
DOI: 10.5682/9786062806224
Publisher year: 2017
Pages: 206
Publisher: Editura Universitara
Author: Alexandru Mihalcea
Leadershipul - suport pentru optimizarea performantelor profesionale si a climatului organizational
DownloadArgument in alegerea temei / 9
Capitolul 1. Leadership si management/ 11
1.1 Etica in conducere / 12
1.2 Modele de conducere/ 12
1.3 Leadershipul eficient/ 21
1.4 Dezvoltarea unui leadership eficient/ 22
1.5 Leadershipul tranzactional si leadershipul transformational / 24
1.6 Personalitatea liderului / 29
Capitolul 2. Cultura organizationala, climatul organizational si leadershipul /36
2.1 Cultura si performantele economice ale organizatiei / 39
2.2 Cultura organizationala si leadershipul / 41
2.3 Climatul organizational ca expresie a culturii organizationale/ 43
2.4 Diagnoza climatului si culturii organizationale/ 47
2.5 Tehnici utilizate in diagnoza climatului si culturii organizationale / 51
2.6 Optimizarea climatului organizational /53
2.7 Influenta leadershipului asupra rezultatelor muncii si a climatului organizational / 54
2.7.1 Satisfactia in munca – parte a climatului organizational/ 54
2.7.2 Performanta profesionala/ 62
Capitolul 3. Formarea liderilor – coachingul in organizatii/ 68
3.1 Formarea liderilor/ 68
3.2 Coachingul in organizatii/70
3.3 Coachingul pentru manageri /73
3.4 Coachingul in dezvoltarea leadershipului/ 79
3.5 Procesul de coaching/ 85
3.6 Coachingul cognitiv comportamental/ 95
3.7 Coachingul in relatie cu alte demersuri / 103
3.8 Coaching si personalitate / 108
Capitolul 4. Cercetare in mediul organizational romanesc / 112
4.1 Participanti si procedura/112
4.2 Obiective si ipoteze/ 113
4.3 Modelul de coaching pentru dezvoltarea abilitatilor de leadership/ 114
4.4 Personalitate California Psychological Inventory CPI 260 /117
4.5 Stil de leadership Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ/ 119
4.6 Climat organizational si satisfactie profesionala / 120
4.6.1 Dimensiunile chestionarului de climat organizational si satisfactie profesionala / 121
4.6.2 Fidelitatea chestionarului de climat organizational si satisfactie profesionala / 123
4.6.3 Validitatea chestionarului de climat organizational si satisfactie profesionala /124
4.7 Focus grupul, analiza calitativa a perceptiilor angajatilor si a motivatiilor acestora / 125
4.8 Chestionarul de evaluare a abilitatilor manageriale feedbackul de tip 360° /126
4.8.1 Dimensiunile chestionarului de evaluare prin surse multiple / 126
4.8.2 Fidelitatea chestionarului de evaluare a managerilor prin surse multiple/ 129
4.9 Performanta profesionala/ 130
Capitolul 5. Rezultatele studiului pe companiile selectate / 132
5.1 Validarea modelului de coaching managerial /132
5.1.1 Participanti si procedura – obiectiv: validarea modelului de coaching/ 132
5.1.2 Rezultate pentru studiul de validare a modelului de coaching managerial/133
5.1.3 Coachingul pentru leadership si marja de profit /147
5.2 Studiu exploratoriu asupra relatiilor dintre tipul de leadership, personalitatea liderului, climatul organizational si indicatorii obiectivi de performanta/ 152
5.2.1 Participanti si procedura obiectiv: studiu exploratoriu/ 152
5.2.2 Personalitatea managerilor si climatul organizational al compartimentelor din subordine/ 154
5.2.3 Relatia dintre stilul de leadership adoptat si climatul organizational din cadrul compartimentelor din subordine /162
5.2.4 Relatia dintre stilul de leadership adoptat si trasaturile de personalitate/ 166
5.2.5 Relatia dintre indicatorii de performanta ai departamentului condus si toate celelalte variabile investigate/ 172
Capitolul 6. Concluzii si sugestii / 186
Bibliografie/ 194
Anexe / 203
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro