ISBN: 978-606-28-1071-9
DOI: https://doi.org/10.5682/9786062810719
Publisher year: 2020
Edition: I
Pages: 232
Publisher: Editura Universitara
Author: Armenia Androniceanu
MANAGEMENT PUBLIC IN INSTITUTII SI AUTORITATI ADMINISTRATIVE
DownloadFUNDAMENTELE MANAGEMENTULUI PUBLIC/ 9
1.1. Necesitatea aparitiei managementului public ca domeniu distinct al stiintei managementului / 9
1.2. Evolutia managementului public pe plan mondial si in Romania/ 11
1.3. Continutul managementului public/ 18
1.3.1. Administratia vis-à-vis de management/18
1.3.2. Administratia publica vis-à-vis de managementul public/ 19
1.3.3. Definirea managementului public/19
1.4. Caracteristicile managementului public / 23
1.5. Principiile fundamentale ale managementului public/26
1.5.1. Principiul conducerii unitare / 26
1.5.2. Principiul conducerii autonome/ 27
1.5.3. Principiul perfectionarii continue/ 28
1.5.4. Principiul administrarii eficiente/ 28
1.5.5. Principiul legalitatii /28
1.5.6. Principiul transparentei / 30
1.5.7. Principiul responsabilitatii/ 30
1.6. Functiile managementului public / 33
1.6.1. Functia de previziune / 35
1.6.2. Functia de organizare-coordonare /38
1.6.3. Functia de administrare/ 41
1.6.4. Functia de motivare /47
1.6.5. Functia decizionala/ 49
1.6.6. Functia control-evaluare/ 50
1.7. Valori fundamentale in institutii publice si autoritati administrative/ 53
1.7.1. Etica si morala: concepte, componente si valori/ 55
1.7.2. Democratia: evolutie, concept si valori democratice/ 57
2. PARTICULARITATI ALE ORGANIZARII IN INSTITUTIILE PUBLICE SI AUTORITATILE ADMINISTRATIVE / 62
2.1. Notiunea de organizare/ 63
2.2. Organizarea procesuala in institutiile si autoritatile publice/ 63
2.3. Organizarea structurala in institutiile si autoritatile publice / 71
2.4. Tipuri de structuri organizatorice in institutiile si autoritatile publice /87
2.5. Model de analiza si reproiectare a subsistemului organizatoric dintr-o institutie publica sau autoritate administrative/91
3. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI DECIZIONAL DIN INSTITUTIILE PUBLICE SI AUTORITATILE ADMINISTRATIVE/ 95
3.1. Sistemul decizional, componenta de baza a sistemului de management din institutiile publice si autoritatile administrative /95
3.2. Principalele categorii de decizii din institutiile publice si autoritatile administrative/ 96
3.3. Cerintele deciziilor de management public din institutiile si autoritatile publice / 98
3.4. Tipurile deciziilor de management public/ 101
3.5. Participantii la procesul decizional din institutiile si autoritatile publice / 105
3.6. Model de abordare a procesului decizional strategic/ 110
4. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI INFORMATIONAL DIN INSTITUTIILE PUBLICE SI AUTORITATILE ADMINISTRATIVE/ 117
4.1. Conceptul de sistem informational/ 117
4.2. Tipologia componentelor sistemului informational /119
4.3. Functiile sistemului informational / 125
4.4. Principiile sistemului informational/ 126
4.5. Principalele deficiente ale sistemului informational / 129
4.6. Tendinte ale sistemului informational in organizatiile din sectorul public/130
5. METODE SI TEHNICI DE MANAGEMENT SI MODUL DE UTILIZARE A ACESTORA IN INSTITUTIILE PUBLICE SI AUTORITATILE ADMINISTRATIVE / 136
5.1. Notiunea de metoda de management /136
5.2. Metode de management pentru imbunatatirea exercitarii functiilor publice de conducere in institutiile publice si in autoritatile administrative/ 137
5.2.1. Sedinta/ 137
5.2.2. Delegarea/ 140
5.2.3. Analiza diagnostic/ 143
5.2.4. Analiza SWOT /149
5.2.5. Managementul prin obiective in institutiile publice /150
5.2.6. Managementul prin proiecte in institutiile publice /157
5.2.7. Alte metode / 161
6. MANAGEMENTUL FUNCTIEI PUBLICE SI FUNCTIONARILOR PUBLICI DIN INSTITUTIILE PUBLICE SI AUTORITATILE ADMINISTRATIVE/ 165
6.1. Functia publica si functionarul public din perspectiva managementului public si a cadrului legislativ din Romania/ 165
6.2. Categorii de functii publice in sistemul administrativ din Romania / 171
6.3. Functionarul public: concept si tipologie in sistemul administrative din Romania /175
7. CULTURA ORGANIZATIONALA IN INSTITUTIILE DIN SECTORUL PUBLIC/181
7.1. Cultura, concept si caracteristici / 182
7.2. Componentele culturii organizationale in institutiile publice/ 184
7.3. Particularitati ale culturii din Romania si principalele tipuri identificate in institutiile publice/189
7.4. Cercetare complexa cu privire la cultura organizationala din institutiile publice si autoritatile administrative din Romania/ 193
7.4.1. Particularitati ale culturii organizationale identificate pe baza abordarii lui Kluckhohn si Strodbeck /193
7.4.2. Caracteristici ale culturii organizationale identificate pe baza modelului lui Fons Trompenaars/ 194
7.4.3. Aspecte particulare ale culturii organizationale cercetate pe baza abordarii lui Geert Hofstede / 196
7.5. Noul model de audit al culturii organizationale din institutiile publice si autoritatile administrative /198
8. ABORDARI MANAGERIALE MODERNE NECESARE IN INSTITUTIILE PUBLICE DIN ROMANIA /202
8.1. Noul Management Public (NPM) si guvernarea moderna / 202
8.2. Profesionalizarea managementului public /206
8.3. Managementul public bazat pe performanta /211
8.4. Managementul public bazat pe cunostinte / 215
8.5. Informatizarea si digitalizarea institutiilor publice /218
BIBLIOGRAFIE/ 228
Professor at the Academy of Economic Studies and coordinator of doctoral specialization management, both at the Academy of Economic Studies of Bucharest and the University of Messina in Italy.
Is director of International Center for Public Management and editorial director of Public Administration and Management magazine.
The coordinator disciplines: public management, administrative systems compared, public sector projects and International Public Management Faculty of Public Administration and Management
Participated in management training in the universities in Austria, England, Spain, Canada, Netherlands, Belgium, Germany and Japan.
Participated in the implementation of over 25 projects in public sector organizations and private, domestic and international finance, the majority as director.
She has published alone or with more than 30 papers in the fields of business management, public management, comparative administration, public management internationally.
She participated in numerous national and international conferences where he performed over 60 works that were published in journals or conference volumes.
The authorized independent consultant, certified project manager, human resources skills evaluator and trainer certificate certified by the NATB.
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro