Manuscript proposals: info@editurauniversitara.ro / 0745 204 115 //// Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Study Guide of specific scientific knowledge in psychology

ISBN: 978-606-591-818-4

DOI: 10.5682/9786065918184

Publisher year: 2013

Edition: I

Pages: 131

Publisher: Editura Universitara

Author: Valeria Negovan, Marius Stanciu

Product Code: 9786065918184 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)

Capitolul 1
De la orientare la independenta in studiul specificului cunoasterii 
stiintifice in psihologie / 9

Capitolul 2
Activitati/exercitii de (auto) verificare a  cunostintelor factuale 
referitoare la cunoasterea  stiintifica in psihologie / 17
2.1.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Relatia dintre psihologie si epistemologie” / 18
          2.1.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 18
          2.1.2.    Intrebari de verificare / 18
          2.1.3.    Exercitii si teme de reflectie / 20
          2.1.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 21
2.2.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Psihologia ca stiinta si ca profesie” / 22
          2.2.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 22
          2.2.2.    Intrebari de verificare / 22
          2.2.3.    Exercitii si teme de reflectie / 26
          2.2.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 32
2.3.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Cunoasterea stiintifica in psihologie: de la  descriere,  explicatie si predictie la lege si teorie” / 33
          2.3.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 33
          2.3.2.    Intrebari de verificare / 33
          2.3.3.    Exercitii si teme de reflectie / 35
          2.3.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 39
2.4.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „De la obiectul cunoasterii stiintifice in psihologie la obiectul psihologiei ca stiinta  – perspective de abordare si consecinte in plan metodologic” / 40
          2.4.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 40
          2.4.2.    Intrebari de verificare / 40
          2.4.3.    Exercitii si teme de reflectie / 42
2.5. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Viata psihica interioara ca obiect al psihologiei (introspectionismul si psihanaliza)” / 46
          2.5.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 46
          2.5.2.    Intrebari de verificare / 46
          2.5.3.    Exercitii si teme de reflectie / 49
2.6.    Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Comportamentul, conduita si omul concret ca obiect al psihologiei” / 55
          2.6.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 55
          2.6.2.    Intrebari de verificare / 55
          2.6.3.    Exercitii si teme de reflectie / 63
2.7.    Verificarea  cunostintelor referitoare la subtema „Extindere si aprofundare in cautarea obiectului psihologiei (psihologia  evolutionista, ecologica si pozitiva)”  / 68
          2.7.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 68
          2.7.2.    Intrebari de verificare / 68
          2.7.3.    Exercitii si teme de reflectie / 70
          2.7.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 72
2.8.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Natura psihicului uman ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie : de la bazele biologice la determinarea si conditionarea social – istorica si culturala”  / 73
          2.8.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 73
          2.8.2.    Intrebari de verificare / 73
          2.8.3.    Exercitii si teme de reflectie / 76
          2.8.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 79
2.9.    Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Ipostazele psihicului ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie”  / 80
          2.9.1.    Obiectivele autoevaluarii cunostintelor  / 80
          2.9.2.    Intrebari de verificare / 80
          2.9.3.    Exercitii si teme de reflectie / 85
          2.9.4.    Bibliografie suplimentara orientativa / 92
2.10.  Verificarea  cunostintelor referitoare la tema „Starile de constiinta modificata  (somnul, visul, hipnoza) si caile de acces spre acestea (meditatia, biofeedback-ul, substantele psihoactive) ca obiect al cunoasterii stiintifice”  / 93
          2.10.1.  Obiectivele autoevaluarii cunostintelor / 93
          2.10.2. Intrebari de verificare / 93
          2.10.3. Exercitii si teme de reflectie / 97
          2.10.4. Bibliografie suplimentara orientativa / 100
2.11. Raspunsuri corecte la intrebarile de verificare / 101

Capitolul 3
Exercitii de autoevaluare sumativa / 103

3.1.    Subiecte pentru recapitulare esalonata sau comasata a cunostintelor cu privire la specificul cunoasterii stiintifice a psihicului / 103
3.2.    Analiza si aprecierea produselor stiintifice ale activitatilor independente de studiu conform unor criterii prestabilite / 106
          3.2.1.    Criterii de auto/heteroevaluare a hartii conceptuale (concept map) / 107
          3.2.2.    Criterii de auto/heteroevaluare a   analizei critice a unui articol din literatura de specialitate / 108

Capitolul 4
La final de evaluare/autoevaluare:  Frauda si comportamentul s
tiintific necorespunzator / 109
4.1.    Plagiatul / 111
4.2.    Observatii si recomandari / 116
4.3.    Teme de reflectie / 118

Referinte bibliografice  / 121

Valeria Negovan

Professor, Ph.D., Faculty of Psychology and Educational Sciences, Department of Psychology, University of Bucharest, holder of Educational Psychology and Psychology learning courses (undergraduate) and psychology career - master level) and promoter of new subjects / courses at different universities master study programs (Advanced educational Psychology, crisis management in the school environment, psychological interventions in crisis situations in schools, and positive Psychology applied to education, health and safety in the school / educational psychology learning - implications for educational and vocational).

Valerie Negovan scientific activity is focused on topics such as academic learning (strategies and style of learning, autonomy and self-regulation), the well (well being) in relation to self-determination in academia; antecedents and consequences of autonomy and self-determination in mental functioning optimal plan children, teenagers and young people.

As a psychologist with a free practice, mainly autonomously with supervision as a professional specialty "educational psychology, school and vocational counseling", accredited by the College of Psychologists of Romania, conducts intervention practices that ensure the empirical and field application scientific research and theoretical synthesis.


Marius Stanciu

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!