ISBN: 978-606-28-0122-9
DOI: 10.5682/9786062801229
Publisher year: 2014
Edition: II, revizuita
Pages: 137
Publisher: Editura Universitara
Author: Valeria Negovan, Marius Stanciu
Ghid de studiu al specificului cunoasterii stiintifice in psihologie
DownloadCapitolul 1
De la orientare la independenta in studiul specificului cunoasterii stiintifice in psihologie/9
Valeria Negovan
Capitolul 2
Activitati/exercitii de (auto) verificare a cunostintelor factuale referitoare la cunoasterea stiintifica in psihologie /18
Valeria Negovan, Marius Stanciu
2.1. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Relatia dintre psihologie si teoria cunoasterii“/20
2.1.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/20
2.1.2. Intrebari de verificare/20
2.1.3. Exercitii si teme de reflectie/22
2.1.4. Bibliografie suplimentara orientativa/23
2.2. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Psihologia ca stiinta si ca profesie”/24
2.2.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/24
2.2.2. Intrebari de verificare /24
2.2.3. Exercitii si teme de reflectie/28
2.2.4. Bibliografie suplimentara orientativa/33
2.3. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Cunoasterea stiintifica in psihologie: de la descriere, explicatie si predictie la lege si teorie” / 34
2.3.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/34
2.3.2. Intrebari de verificare/34
2.3.3. Exercitii si teme de reflectie/36
2.3.4. Bibliografie suplimentara orientativa/39
2.4. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „De la obiectul cunoasterii stiintifice in psihologie la obiectul psihologiei ca stiinta – perspective de abordare si consecinte in plan metodologic”/40
2.4.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/40
2.4.2. Intrebari de verificare /40
2.4.3. Exercitii si teme de reflectie/42
2.5. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Viata psihica interioara ca obiect al psihologiei (introspectionismul si psihanaliza)” /46
2.5.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/46
2.5.2. Intrebari de verificare/46
2.5.3. Exercitii si teme de reflectie/49
2.6. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Comportamentul, conduita si omul concret ca obiect al psihologiei”/53
2.6.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/53
2.6.2. Intrebari de verificare/53
2.6.3. Exercitii si teme de reflectie/60
2.7. Verificarea cunostintelor referitoare la subtema „Extindere si aprofundare in cautarea obiectului psihologiei (psihologia evolutionista, ecologica si pozitiva)” /64
2.7.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/64
2.7.2. Intrebari de verificare/64
2.7.3. Exercitii si teme de reflectie/66
2.7.4. Bibliografie suplimentara orientativa/68
2.8. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Natura psihicului uman ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie: de la bazele biologice la determinarea si /69
2.8.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/69
2.8.2. Intrebari de verificare/69
2.8.3. Exercitii si teme de reflectie/72
2.8.4. Bibliografie suplimentara orientativa/74
2.9. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Ipostazele psihicului ca obiect al cunoasterii stiintifice in psihologie” /75
2.9.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor /75
2.9.2. Intrebari de verificare/75
2.9.3. Exercitii si teme de reflectie/80
2.9.4. Bibliografie suplimentara orientativa/86
2.10. Verificarea cunostintelor referitoare la tema „Starile de constiinta modificata (somnul, visul, hipnoza) si caile de acces spre acestea (meditatia, biofeedbackul, substantele psihoactive) ca obiect al cunoasterii stiintifice” /87
2.10.1. Obiectivele autoevaluarii cunostintelor/87
2.10.2. Intrebari de verificare/87
2.10.3. Exercitii si teme de reflectie/90
2.10.4. Bibliografie suplimentara orientativa/94
2.11. Raspunsuri corecte la intrebarile de verificare/95
Capitolul 3
Exercitii de autoevaluare sumativa /97
3.1. Subiecte pentru recapitulare esalonata sau comasata a cunostintelor cu privire la specificul cunoasterii stiintifice a psihicului/97
3.2. Analiza si aprecierea produselor stiintifice ale activitatilor independente de studiu conform unor criterii prestabilite/101
3.2.1. Criterii de auto/heteroevaluare a hartii conceptuale (concept map) /101
3.2.2. Criterii de auto/heteroevaluare a analizei critice a unui articol din literatura de specialitate/102
Capitolul 4
La final de evaluare/autoevaluare: Frauda si comportamentul stiintific necorespunzator /103
Marius Stanciu
4.1. Plagiatul/105
4.2. Observatii si recomandari/111
4.3. Teme de reflectie/112
Capitolul 5
Texte clasice ale psihologiei universale /115
Traducerea si adaptarea: M.Stanciu
Bibliografie /127
Professor, Ph.D., Faculty of Psychology and Educational Sciences, Department of Psychology, University of Bucharest, holder of Educational Psychology and Psychology learning courses (undergraduate) and psychology career - master level) and promoter of new subjects / courses at different universities master study programs (Advanced educational Psychology, crisis management in the school environment, psychological interventions in crisis situations in schools, and positive Psychology applied to education, health and safety in the school / educational psychology learning - implications for educational and vocational).
Valerie Negovan scientific activity is focused on topics such as academic learning (strategies and style of learning, autonomy and self-regulation), the well (well being) in relation to self-determination in academia; antecedents and consequences of autonomy and self-determination in mental functioning optimal plan children, teenagers and young people.
As a psychologist with a free practice, mainly autonomously with supervision as a professional specialty "educational psychology, school and vocational counseling", accredited by the College of Psychologists of Romania, conducts intervention practices that ensure the empirical and field application scientific research and theoretical synthesis.
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro