Actiunea in concurenta neloiala

-27%
33,71 Lei   24,61 Lei

ISBN: 978-606-591-131-4

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini: 258

Editura: Editura Universitară

Autor: Vlad Mihai Dorel

Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU-919 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Descriere
  • Unde se gaseste
  • Autori
  • Review-uri (0)

Combaterea concurentei neloiale are mai multe planuri: avem in vedere un cadru legislativ national si unul inter­national. In dreptul international, combaterea concurentei ne­loiale se realizeaza atat la nivel regional – prin institutiile Uniunii Europene –, cat si la nivel mondial, in cadrul oferit de catre Organizatia Mondiala a Comertului.

De asemenea, protectia drepturilor omului este un instrument eficace, utilizat chiar de catre societati comerciale; astfel, intr-o speta recenta, utilizandu-se toate mijloacele legale procedural-procesuale, s-a ajuns pana la Curtea Europeana a Drepturilor Omului.

Efectele mondializarii protectiei drepturilor de pro­prietate intelectuala si industriala sunt remarcate atat prin ierarhia normelor juridice (nationale si internationale), cat si prin multitudinea instantelor judecatoresti sau prin constituirea unor instante arbitrale specializate.

Studiul concurentei neloiale pune in evidenta nu numai problemele datorate mondializarii si dezvoltarii tehnicii si a instrumentelor informatice, dar si, in spatiul european, pe cele datorate garantarii liberei circulatii a persoanelor, serviciilor, capitalurilor si bunurilor. Astfel, apar probleme referitoare la concurenta prioritatii in privinta denumirii societatii co­merciale, a numelui de domeniu in spatiul virtual (internet) si a marcii.

Concurenta neloiala este un instrument utilizat in politica de protectie a consumatorului – care are o legislatie abundenta in spatiul european – transpusa in normele juridice interne.

In dreptul concurentei, notiunea de concurenta neloiala desemneaza, sintetic, acea competitie economica purtata intre comercianti si/sau orice alte persoane care desfasoara activitati cu caracter economic, in care sunt utilizate mijloace neoneste.

Aceasta definitie nu este prea riguroasa din punct de vedere stiintific, deoarece samburele conceptual al acesteia este unul moral.

Morala in afaceri este o forma particulara, o specie a mo­ralei universale, este suma constrangerilor legale si a uzantelor comerciale oneste sanctionate prin drept.

In legislatia romaneasca, concurenta neloiala este regle­mentata de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, Ordonanta nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, Legea nr. 21 /1996 si Legea nr. 298/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 11/1991.

Criteriul de determinare a concurentei neloiale este neloialitatea si nu deturnarea clientelei. Reglementarile pri­vind concurenta neloiala vizeaza mijloacele si nu scopurile.

Normele care sanctioneaza concurenta neloiala protejeaza interesele economice ale diversilor comercianti impotriva ac­telor contrare moralei in afaceri, savarsite de unii comercianti.

Actul de concurenta nu este ilicit prin el insusi, ci numai daca mijloacele intrebuintate pentru atragerea clientelei sunt ilicite.

  • Anticariat online
  • SC Atlas Group Distribution SRL– Bucuresti

  • SC Astro Impex SRL- Bucuresti

  • SC Nicol Cart SRL – Bucuresti

  • SC Larry Cart SRL – Bucuresti

  • SC Rolcris Impex SRL – Bucuresti

  • SC Stand Agentie Difuzare Carte – Bucuresti

  • SC Vox 2000 Com SRL – Bucuresti

  • SC Maricom 94 SRL – Bucuresti

  • SC Mario Fair Play Impex SRL – Bucuresti

Vlad Mihai Dorel

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!