Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Tranzactiile comerciale in era evernetului. Ghidul studentului - Oana Mihaela Orheian, Oana Mionel

-15%
20,00 Lei 17,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0860-0

DOI: 10.5682/9786062808600

Anul publicării: 2019

Pagini: 92

Editura: Editura Universitara

Autor: Oana Mionel, Oana Mihaela Orheian

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062808600 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
In momentul in care ai multe produse și multe informatii disponibile la viteze mari, abilitatea de a obtine un avantaj in fata concurentei și de a sesiza o oportunitate inainte ca altcineva sa o remarce, scade din ce in ce mai mult.
Acum, comerciantii trebuie sa recurga la toate trucurile posibile pentru a gasi acea oportunitate care ar putea sa-i avantajeze fata de concurenta și a le aduca profitul scontat.
In prezent, traim intr-o era in care Internetul definește comertul, educatia și comunicatiile. In acest context, in lume exista doua tipuri de afaceri: afaceri desfașurate exclusiv prin Internet și afaceri care nu se pot desfașura 100% prin Internet.
Afaceri desfașurate exclusiv prin Internet sunt acele afaceri care chiar pot fi realizate prin Internet, incepand cu vanzarea de carte, imbracaminte și pana la tranzactiile desfașurate pe platformele online de tranzactionare.
Afaceri care nu se pot desfașura 100% prin Internet sunt acele afaceri care necesita intalnirea fizica a oamenilor. In aceasta categorie putem include tunsul, producerea otelului, serviciile medicale etc. Toate aceste afaceri pot insa folosi Internetul pentru a- și face cunoscute produsele și serviciile pe care le ofera.
Deoarece Internetul devine coloana vertebrala a comertului, educatiei și comunicatiilor globale, calitatea și sfera de aplicare a retelelor in cadrul tarilor vor fi hotaratoare in determinarea fortei lor economice.


 
  • Tranzactiile comerciale in era evernetului. Ghidul studentului

    Descarca
OANA MIONEL
Doctor in economie, titlu acordat de Academia de Studii Economice si, totodata, conferentiar universitar la Facultatea de Relatii Economice Internationale din cadrul Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir".
Autoarea acestei lucrari preda la facultatea amintita materiile: Tehnica platilor si finantarii internationale si Burse internationale de valori.

OANA MIHAELA ORHEIAN

1. TRANZACTIILE COMERCIALE IN ERA EVERNETULUI / 7
Evernetul si afacerile / 7
Internetul si fake-urile / 11
Tranzactii online in sistemul drop shipping / 15

2. GHIDUL VIITORULUI EXPORTATOR / 20
Planul de export / 20
Dezvoltarea unui plan de export. Studiu de caz Austria / 25
Pasaport pentru exporturile romanesti / 31

3. CORESPONDENTA COMERCIALA / 33
Oferta intre initiativa si raspuns / 33
Cererea de oferta-vointa cumparatorului / 37
Comanda-un angajament ferm / 40
Catalogul de prezentare / 41

4. CONTRACTUL IN TRANZACTIILE COMERCIALE / 47
Contract de vanzare – cumparare internationala de cereale / 47
Contract de vanzare – cumparare pentru export / 51

5. FINTECH, CRIPTOMONEDE, CONTACTLESS SI PLATI ELECTRONICE / 57
Tehnologia financiara / 57
Criptomonede / 63
Contactless / 64
BT si instrumentele electronice de plata / 67

6. COFACE ROMANIA SI EXIMBANK / 71
7. CAFEAUA SI CERTIFICREA FAIRTRADE / 75
Boabe mici, impact mare / 75
OMV si VIVA CAFÉ / 78

8. PRIMII PASI IN TRANZACTIILE COMERCIALE / 80

MODELE DE SUBIECTE PENTRU EXAMEN / 83

BIBLIOGRAFIE  / 88

In momentul in care ai multe produse și multe informatii disponibile la viteze mari, abilitatea de a obtine un avantaj in fata concurentei și de a sesiza o oportunitate inainte ca altcineva sa o remarce, scade din ce in ce mai mult.
Acum, comerciantii trebuie sa recurga la toate trucurile posibile pentru a gasi acea oportunitate care ar putea sa-i avantajeze fata de concurenta și a le aduca profitul scontat.
In prezent, traim intr-o era in care Internetul definește comertul, educatia și comunicatiile. In acest context, in lume exista doua tipuri de afaceri: afaceri desfașurate exclusiv prin Internet și afaceri care nu se pot desfașura 100% prin Internet.
Afaceri desfașurate exclusiv prin Internet sunt acele afaceri care chiar pot fi realizate prin Internet, incepand cu vanzarea de carte, imbracaminte și pana la tranzactiile desfașurate pe platformele online de tranzactionare.
Afaceri care nu se pot desfașura 100% prin Internet sunt acele afaceri care necesita intalnirea fizica a oamenilor. In aceasta categorie putem include tunsul, producerea otelului, serviciile medicale etc. Toate aceste afaceri pot insa folosi Internetul pentru a- și face cunoscute produsele și serviciile pe care le ofera.
Deoarece Internetul devine coloana vertebrala a comertului, educatiei și comunicatiilor globale, calitatea și sfera de aplicare a retelelor in cadrul tarilor vor fi hotaratoare in determinarea fortei lor economice.
Microsoft masoara putere tarilor in functie de un indice cunoscut sub denumirea de numarul de computere pe cap de locuitor. Calculatoarele personale sunt concepute pentru utilizare individuala și pot exista sub forma unui desktop sau a unui laptop. Calculatoarele personale permit oamenilor sa comunice online, sa lucreze, sa publice și sa proceseze informatii, sa joace jocuri și sa realizeze cercetari.
Creșterea numarului de computere pe cap de locuitor atrage dupa sine ceea ce in prezent numim Evernetul, o lume in care suntem tot timpul online.
Detașarea Internetului de computerul personal sustine existenta Evernetului, putand astfel sa navigam sau sa efectuam plati cu ajutorul ceasul purtat la mana, telefonului nelipsit din buzunar sau geanta sau cu ajutorul altor instrumente de comunicare și de plata. Mergand pe acest drum, tarile sunt evaluate intr-o masura tot mai mare in functie de cat de aproape sunt de conectarea universala, de cat de aproape sunt de momentul cand toti locuitorii vor fi tot timpul online, indiferent unde s-ar afla și de cat de bogata este paleta de servicii pe care le ofera Evernetului (cursuri online oferite de universitati și alte organizatii și institutii specializate, instrumente de comunicare comode și multifunctionale, astfel incat oamenii sa le ia cu ei tot timpul).
Importanta evernetului este data de modul in care tarile și companiile il utilizeaza. Din acest punct de vedere se disting tari și companii "modelatori" și tari și companii "adaptatori".
Tarile și companiile de tip modelatori sunt acele entitati care definesc regulile care vor guverna o anumita activitate in aceasta lume a Evernetului, indiferent daca este o activitate ce aduce profit,
provoaca un razboi, convinge un guvern sau o corporatie sa respecte drepturile omului.
Tarile și companiile de tip adaptatori sunt acele entitati care se adapteaza la regulile impuse de modelatori și invata sa profite de ele.
Modelatorii și adaptatorii pot influenta comportamentul sau obiceiurile de cumparare ale unui numar uriaș de oameni de la un capat la celalalt al lumii.
eBay este un bun exemplu de modelator in domeniu economic. Acest site a aparut din senin și in trei ani a creat un nou set de reguli și forme de interactiune prin care consumatorii pot cumpara și vinde diverse lucruri pe World Wide Web. eBay reunește pe Internet vanzatori și cumparatori, creand o piata noua destinata tranzactiilor comerciale, in afara clasicelor anunturi de mica publicitate sau a altor centre traditionale de tranzactionare și și-au creat propriul set de reguli. Fiecare persoana care este evaluata prin eBay este evaluata de oamenii care fac afaceri cu ea. Daca o persoana este inșelata prin ebay, niciodata cel care a inșelat nu va mai putea desfașura afaceri prin aceasta retea pentru ca oricine va afla de pe World Wide Web despre fapta de inșelaciune.
Aparitia Evernetului face posibil ca tot mai multi oameni sa faca tranzactii de tip eBay intr-o mare varietate de domenii – de la constructia de locuinte la vanzarea de otel sau materiale plastice. Aceste tranzactii reunesc vanzatori și cumparatori dintr-o anumita ramura intr-un mod care permite o negociere eficienta, vanzarea și tranzactionarea de bunuri la scara globala.
Daca o tara/companie poate deveni modelatorul uneia sau al mai multor asemenea expertize – e-otel, e-cauciuc, e-ciment in marea sfera a Evernetului va fi o reala sursa de putere.
Microsoft este un alt exemplu de modelator. El a adunat la un loc consumatori și companii intr-o retea de valori bazata pe tehnologiile, standardele, software-ul și sistemele sale de operare. Pentru a fi un modelator eficient trebuie sa fii capabil sa atragi o multime de adaptatori. Nu toti modelatorii au debutat ca modelatori. Un exemplu in acest sens il reprezinta firma Dell. Dell a 
debutat ca adaptator. A luat tehnologia existenta, computerele IBM si le-a adaptat stralucit prin tehnici de fabricatie creatoare. Dell a devenit parte a lantului de valori IBM. In timp, dell a devenit la randul sau un modelator. In efortul sau de a devenit cel mai bun adaptator al computerelor IBM, Dell a modelat inovator noi cai de folosire a Internetului pentru a ajunge la consumatori și pentru a controla furnizorii și inventatorii. Procedand astfel, IBM și-a creat propriul lant de valori și a devenit un adaptator al tehnicilor Dell de producere și inventariere bazate pe Internet.
Intr-o lume conectata, fara ziduri, viitorul apartine creatorilor și adaptatorilor, iar aceștia pot fi companii sau consumatori, superputeri sau indivizi superputernici.

 

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!