Marketing in sport

35,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0544-9

DOI: 10.5682/9786062805449

Anul publicării: 2017

Pagini: 196

Editura: Editura Universitară

Autor: Daniel Adrian Gardan

Momentan indisponibil
Cod Produs: SKU-11449 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Download
  • Cuvant inainte
  • Autori
  • Review-uri (0)

Sportul a reprezentat si reprezinta una dintre cele mai complexe activitati umane, specifica pentru fiecare cultura si civilizatie in parte, de-a lungul istoriei. Dezvoltarea sportului in general, vazut drept parte integranta a unui stil de viata, precum si a ramurilor sportive dedicate performantei a fost accelerata in ultima jumatate de secol pe fundalul evolutiei spectaculoase a unei multitudini de aspecte conexe practicarii sportului: materialele si tehnologiile utilizate la fabricarea echipamentelor sportive, aplicarea principiilor medicale moderne in sport, nutritia sportiva, tehnicile de recuperare psiho-motrica, metodele de antrenament, accesul la informatii pentru orice iubitor al sportului etc.

Totodata, in dezvoltarea sportului, din ce in ce mai multe stiinte si-au adus o contributie nemijlocita la elucidarea si definirea unor concepte, metode si instrumente specifice, necesare pentru o abordare stiintifica a sportului modern.

Pentru organizatiile prezente in sfera sportului, fie ca vorbim de producatori de produse sportive sau prestatori de servicii sportive, cluburi sportive, federatii, organizatori de evenimente sportive etc., un demers care sa elucideze principalele concepte de marketing aplicate in sport precum si procesele specifice care permit acestor organizatii sa se adapteze la mediul de marketing este binevenit, cu atat mai mult cu cat, in contextul literaturii de specialitate din tara noastra abordarea acestui domeniu este redusa.

Managerii organizatiilor din domeniul sportului, sportivii, specialistii in marketing precum si toti cei interesati de acest domeniu vor regasi in paginile lucrarii aspecte complet noi, neabordate pana acum la noi in tara, referitoare la problematica implicarii emotionale a consumatorilor de sport in consum si importanta procesului de creare a valorii prin co-interesarea consumatorilor in cazul serviciilor sportive.

Organizatiile din domeniul sportului isi desfasoara activitatea intr-un mediu din ce in ce mai concurential, si aici nu discutam doar despre producatorii de produse sau echipamente sportive care, in mod firesc, sunt mai apropiati de un model comercial al activitatii pe care o depun, ci si despre organizatii din categoria cluburilor sportive, a federatiilor, ligilor sau  chiar despre sportivii de performanta in sine. Afirmarea din ce in ce mai pregnanta a trasaturilor consumatorului postmodern din ultimul sfert de secol a dat nastere si in ceea ce priveste consumul de sport, unor modele de consum caracterizate printr-o complexitate sporita sub aspectul dinamicii nevoilor consumatorilor, a capacitatii de procesare a informatiei si a modalitatilor de luare a deciziei de cumparare. Astfel, managementul organizatiilor din domeniul sportului este chemat sa raspunda in prezent unor provocari majore avand in vedere optimizarea raspunsului propriilor organizatii in raport cu cerintele consumatorilor.

Lucrarea este construita pornind de la dezideratul identificarii principalelor particularitati ale efortului de adaptare al organizatiilor din domeniul sportului la dinamica propriului mediu de marketing. Autorul reuseste sa parcurga sintetic majoritatea aspectelor si conceptelor importante in marketingul modern, toate privite din perspectiva sportului.

Lucrarea se adreseaza unui cerc larg de cititori, format din studenti, cadre didactice, cercetatori si practicieni atat din domeniul economic, specific marketingului cat si, in egala masura, din domeniul sportului. Prin abordarea sa si prin ideile proprii avansate de-a lungul intregii lucrari, autorul ofera un instrument util pentru decidentii din sfera sportului, in efortul de a identifica elemente si nuante utile intelegerii complexitatii demersului de aplicare a conceptelor de marketing in sport.

Prof. univ. emerit, dr. h.c. Iacob Catoiu

Facultatea de Marketing – ASE Bucuresti

Daniel Adrian Gardan

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!