Istoria dezvoltarii EDUCATIEI SPECIALE

ISBN: 978-606-28-0699-6

DOI: 10.5682/9786062806996

Anul publicării: 2017

Editia: I

Pagini: 82

Editura: Editura Universitară

Autor: Ruxandra Folostina, Roxana Bejan

Cod Produs: SKU-11655 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Download
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)
  • Istoria dezvoltarii EDUCATIEI SPECIALE

    Descarca

Lucrarea de fata a fost conceputa cu un dublu rol: este un curs destinat studentilor care se specializeaza in psihopedagogie speciala si stiintele educatiei si, in acelasi timp, o lucrare monografica rezultata in urma unei documentari ample.

Informatiile expuse in succesiunea lor evidentiaza geneza si evolutia psihopedagogiei speciale, ca ramura a psihologiei si a stiintelor educatiei. Conceputa atat pentru specialisti cat si pentru studenti, lucrarea ofera un sprijin important pentru activitatea didactica si de cercetare stiintifica.

In continutul sau sunt prezentate, cronologic, preocuparile fata de persoanele cu deficiente, pe plan international, dar si in tara noastra. Istoricul recuperarii sociale a persoanelor cu diverse forme de deficienta, integrarea lor in lumea celor cu o dezvoltare obisnuita, prezentarea predispozitiilor si aptitudinilor inalte ale acestora, modalitatile de implicare in diverse activitati sociale utile, reprezinta temele centrale ale lucrarii.

Cel mai extins capitol al lucrarii, al VI-lea, este dedicat educatiei speciale din Romania. In acest capitol am incercat sa expunem cu acuratete multe informatii istorice si concluzii ale unor cercetari empirice referitoare la: recuperarea deficientilor de intelect, primele institutii destinate educatiei persoanelor cu diverse forme de deficienta, istoricul primelor manuale destinate educatiei speciale si a primelor mijloace de invatamant, infiintarea celor mai importante scoli speciale din Romania.

Pentru ca dupa cunostinta noastra, in Romania, nu exista pana in prezent o lucrare similara, consideram ca ea are o valoare deosebita atat din punct de vedere teoretic, cat si aplicativ, in domeniul revalidarii cercetarilor experimentale.

Autoarele

INTRODUCERE/ 7

CAPITOUL I

PERSPECTIVA SOCIETATILOR ANTICE ASUPRA PROBLEMATICII DEFICIENTILOR /9

CAPITOLUL II

PRIMELE DEMERSURI IN INGRIJIREA SI EDUCAREA PERSOANELOR CU DEFICIENTA DE AUZ / 13

CAPITOLUL III

EDUCATIA DEFICIENTILOR DE VEDERE /21

CAPITOLUL IV

EDUCATIA PERSOANELOR CU DEFICIENTA DE INTELECT/ 25

CAPITOLUL V

ORGANIZAREA INVATAMANTULUI PENTRU DEFICIENTII DE INTELECT SEVERI IN EUROPA / 39

CAPITOLUL VI

ISTORICUL INVATAMANTULUI SPECIAL IN ROMANIA / 61

BIBLIOGRAFIE/ 81

Ruxandra Folostina
Roxana Bejan

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!