Editura Universitara Tranzactii comerciale. Aplicatii si studii de caz

-27%
18,00 Lei 13,14 Lei

ISBN: 978-606-28-0717-7

DOI: 10.5682/9786062807177

Anul publicării: 2018

Pagini: 134

Editura: Universitară

Autor: Oana Mionel, Oana Mihaela Orheian

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062807177 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
In momentul in care ai atat de multe produse, atat de multe informatii disponibile la viteze atat de mari, abilitatea de a obtine un avantaj in fata concurentei si de a sesiza o oportunitate inainte de a o remarca altcineva scade din ce in ce mai mult. Acum, comerciantii trebuie sa recurga din ce in ce mai mult la toate trucurile pentru a gasi acel minuscul beneficiu care ar putea sa le aduca un avantaj fata de restul lumii.
In prezent, traim intr-o era in care Internetul defineste comertul, educatia si comunicatiile. In acest context, in lume vor exista doua tipuri de afaceri: afaceri prin Internet si afaceri anti-Internet.
Afacerile prin internet sunt acele afaceri care chiar pot fi facute prin Internet, incepand de la vanzarea de carte, pana la brokeraj si jocuri. Afacerile anti-Internet sunt acele afaceri care nu se pot derula prin Internet, cum ar fi tunsul sau producerea otelului.
Deoarece Internetul devine coloana vertebrala a comertului, educatiei si comunicatiilor globale, calitatea si sfera de aplicarea retelelor in cadrul tarilor vor fi hotaratoare in determinarea fortei lor economice. Microsoft masoara putere tarilor in functie de indicele numarul de computere pe cap de locuitor. In acest sens, cea mai mare crestere s-a inregistrat pentru Microsoft in Asia, mai precis in Coreea de Sud. Cresterea numarului de computere pe cap de locuitor atrage dupa sine ceea ce in prezent numim Evernetul, o lume in care suntem tot timpul online.
Detasarea Internetului de computerul personal sustine existenta Evernetului, putand astfel sa navigam prin ceasul purtat la mana, telefonul nelipsit din buzunar sau geanta sau prin alte instrumente de comunicare. Mergand pe acest drum, tarile sunt evaluate intr-o masura tot mai mare in functie de cat de aproape sunt de conectarea universala, de cat de aproape sunt de momentul cand toti locuitorii vor fi tot timpul online, indiferent unde s-ar afla si de cat de bogata este paleta de servicii pe care le ofera Evernetului (cursuri online oferite de univestitati si alte organizatii si institutii specializate, instrumente de comunicare comode si multifunctionale, astfel incat oamenii sa le ia cu ei tot timpul).
Desi Evernetul este important, foarte important este si cat de bine si cat de creativ utilizeaza tarile si companiile Evernetul. Din acest punct de vedere se disting tari/companii „modelatori" si tari/companii „adaptatori".
Modelatorii sunt acele companii tari/companii/ militanti care definesc regulile si interactiunile ce vor guverna o anumita activitate in aceasta lume a Evernetului, indiferent daca este o activitate ce aduce profit, provoaca un razboi, convinge un guvern sau o corporatie sa respecte drepturile omului.
Adaptatorii sunt acele companii care se adapteaza la regulile si cadrul interactiunii modelate de altii si invata sa profite de ele construind propriul adapost confortabil.
Modelatorii si adaptatorii pot influenta comportamentul sau obiceiurile de cumparare ale unui numar urias de oameni de la un capat la celalalt al lumii. Un exemplu de bun modelator in domeniu economic este eBay. Acest site a aparut din senin si in trei ani a creat un nou set de reguli si forme de interactiune prin care consumatorii pot cumpara si vinde diverse lucruri pe World Wide Web.
  • Tranzactii comerciale. Aplicatii si studii de caz

    Descarca
OANA MIONEL
Doctor in economie, titlu acordat de Academia de Studii Economice si, totodata, conferentiar universitar la Facultatea de Relatii Economice Internationale din cadrul Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir".
Autoarea acestei lucrari preda la facultatea amintita materiile: Tehnica platilor si finantarii internationale si Burse internationale de valori.

OANA MIHAELA ORHEIAN

TRANZACTIILE COMERCIALE IN ERA GLOBALIZARII SI A EVERNETULUI / 7
Evernetul, adaptatorii si modelatorii / 7
Internetul si fake-urile / 12

GHIDUL VIITORULUI EXPORTATOR / 19
Planul de export / 19
Dezvoltarea unui plan de export pentru realizarea unui export spre Austria / 25
Piata si clientii / 26
Vanzarea si transportul / 27
Publicitatea si mass-media / 31
Finantarea / 32
Reglementarile la import / 32
Oferta, contractul si pretul / 34
Ltd., Inc., GmbH sau S.A. in denumirile companiilor / 35

„SCRISOAREA” COMERCIALA / 38
Cererea de oferta / 38
Oferta / 42
Comanda / 47
Catalogul de prezentare /  50

CONTRACTUL DE VANZARE – CUMPARARE INTERNATIONALA DE MARFURI / 57
Model de contract de vanzare – cumparare internationala de cereale / 57
Model de contract de vanzare – cumparare pentru export / 63
FinTech, CONTACTLESS SI CRIPTOMONEDELE / 72
FinTech – Financial Technology / 72
Contactless / 78
Criptomonedele / 82

COFACE ROMANIA SI EXIMBANK / 85

PRIMII PASI IN ACTIVITATEA DE COMERT EXTERIOR / 90

TESTE GRILA / 93

BIBLIOGRAFIE / 130

In momentul in care ai atat de multe produse, atat de multe informatii disponibile la viteze atat de mari, abilitatea de a obtine un avantaj in fata concurentei si de a sesiza o oportunitate inainte de a o remarca altcineva scade din ce in ce mai mult. Acum, comerciantii trebuie sa recurga din ce in ce mai mult la toate trucurile pentru a gasi acel minuscul beneficiu care ar putea sa le aduca un avantaj fata de restul lumii.
In prezent, traim intr-o era in care Internetul defineste comertul, educatia si comunicatiile. In acest context, in lume vor exista doua tipuri de afaceri: afaceri prin Internet si afaceri anti-Internet.
Afacerile prin internet sunt acele afaceri care chiar pot fi facute prin Internet, incepand de la vanzarea de carte, pana la brokeraj si jocuri. Afacerile anti-Internet sunt acele afaceri care nu se pot derula prin Internet, cum ar fi tunsul sau producerea otelului.
Deoarece Internetul devine coloana vertebrala a comertului, educatiei si comunicatiilor globale, calitatea si sfera de aplicarea retelelor in cadrul tarilor vor fi hotaratoare in determinarea fortei lor economice. Microsoft masoara putere tarilor in functie de indicele numarul de computere pe cap de locuitor. In acest sens, cea mai mare crestere s-a inregistrat pentru Microsoft in Asia, mai precis in Coreea de Sud. Cresterea numarului de computere pe cap de locuitor atrage dupa sine ceea ce in prezent numim Evernetul, o lume in care suntem tot timpul online.
Detasarea Internetului de computerul personal sustine existenta Evernetului, putand astfel sa navigam prin ceasul purtat la mana, telefonul nelipsit din buzunar sau geanta sau prin alte instrumente de comunicare. Mergand pe acest drum, tarile sunt evaluate intr-o masura tot mai mare in functie de cat de aproape sunt de conectarea universala, de cat de aproape sunt de momentul cand toti locuitorii vor fi tot timpul online, indiferent unde s-ar afla si de cat de bogata este paleta de servicii pe care le ofera Evernetului (cursuri online oferite de univestitati si alte organizatii si institutii specializate, instrumente de comunicare comode si multifunctionale, astfel incat oamenii sa le ia cu ei tot timpul).
Desi Evernetul este important, foarte important este si cat de bine si cat de creativ utilizeaza tarile si companiile Evernetul. Din acest punct de vedere se disting tari/companii „modelatori" si tari/companii „adaptatori".
Modelatorii sunt acele companii tari/companii/ militanti care definesc regulile si interactiunile ce vor guverna o anumita activitate in aceasta lume a Evernetului, indiferent daca este o activitate ce aduce profit, provoaca un razboi, convinge un guvern sau o corporatie sa respecte drepturile omului.
Adaptatorii sunt acele companii care se adapteaza la regulile si cadrul interactiunii modelate de altii si invata sa profite de ele construind propriul adapost confortabil.
Modelatorii si adaptatorii pot influenta comportamentul sau obiceiurile de cumparare ale unui numar urias de oameni de la un capat la celalalt al lumii. Un exemplu de bun modelator in domeniu economic este eBay. Acest site a aparut din senin si in trei ani a creat un nou set de reguli si forme de interactiune prin care consumatorii pot cumpara si vinde diverse lucruri pe World Wide Web.
eBay reuneste pe Internet vanzatori si cumparatori, creand o piata noua destinata tranzactiilor comerciale, in afara clasicelor anunturi de mica publicitate sau a altor centre traditionale de tranzactionare si si-au creat propriul set de reguli. Fiecare persoana care este evaluata prin eBay este evaluata de oamenii care fac afaceri cu ea. Daca o persoana este inselata prin ebay, niciodata cel care a inselat nu va mai putea desfasura afaceri prin aceasta retea pentru ca oricine va afla de pe World Wide Web despre fapta de inselaciune.
Aparitia Evernetului face posibil ca tot mai multi oameni sa faca tranzactii de tip eBay intr-o mare varietate de domenii – de la constructia de locuinte la vanzarea de otel sau materiale plastice. Aceste tranzactii reunesc vanzatori si cumparatori dintr-o anumita ramura intr-un mod care permite o negociere eficienta, vanzarea si tranzactionarea de bunuri la scara globala. 
Daca o tara/companie poate deveni modelatorul uneia sau al mai multor asemenea expertize – e-otel, e-cauciuc, e-ciment in marea sfera a Evernetului va fi o reala sursa de putere.
Microsoft este un alt exemplu de modelator. El a adunat la un loc consumatori si companii intr-o retea de valori bazata pe tehnologiile, standardele, software-ul si sistemele sale de operare. Pentru a fi un modelator eficient trebuie sa fii capabil sa atragi o multime de adaptatori. Nu toti modelatorii au debutat ca modelatori. Un exemplu in acest sens il reprezinta firma Dell. Dell a debutat ca adaptator. A luat tehnologia existenta, computerele IBM si le-a adaptat stralucit prin tehnici de fabricatie creatoare. Dell a devenit parte a lantului de valori IBM. In timp, dell a devenit la randul sau un modelator. In efortul sau de a devenit cel mai bun adaptator al computerelor IBM, Dell a modelat inovator noi cai de folosire a Internetului pentru a ajunge la consumatori si pentru a controla furnizorii si inventatorii. Procedand astfel, IBM si-a creat propriul lant de valori si a devenit un adaptator al tehnicilor Dell de producere si inventariere bazate pe Internet.
Intr-o lume construita tot mai mult in jurul Evernetului, capacitatea oricarei institutii de guvernare globala de a gestiona si de a impune unele taxe sau comportamente este limitata – indiferent daca este vorba despre Interpol, care incearca sa dea de urma transferurilor financiare ilegale prin intermediul Internetului din insulele Cayman in insulele Channel, sau de Organizatia Mondiala a Comertului care incearca sa evalueze cum poate fi reglementate comertul in cyberspatiu.
Intr-o lume conectata, fara ziduri, viitorul apartine creatorilor si adaptatorilor, iar acestia pot fi companii sau consumatori, superputeri sau indivizi superputernici.

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!