Cele mai bune lectii de economie 2011

ISBN: ISSN 2067-4899

DOI: 10.5682/20674899

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini: 172

Editura: Editura Universitară

Autor: Centrul Român pentru Educaţie Economică CREE

Cod Produs: SKU-10286 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Download
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)
  • Cele mai bune lectii de economie 2011

    Descarca

Introducerea educatiei economice in invatamantul gimnazial romanesc a fost urmarea unui program de succes al Centrului Roman pentru Educatie Economica – CREE realizat in parteneriat cu Centrul de Educatie Economica din cadrul Universitatii Hayward, California, S.U.A., Consiliul National de Educatie Economica din S.U.A. (National Council on Economic Education – NCEE) si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului. La realizarea acestui program am colaborat, in principal, cu profesor Jane Lopus, directoarea Centrului de Educatie Economica din cadrul Universitatii Hayward, California.

Ipoteza noastra a fost ca introducerea educatiei economice in gimnaziu este necesara pentru a pregati predarea Economiei la liceu in conditiile in care elevii sunt familiarizati cu conceptele economice fundamentale si cu modul economic de gandire. De asemenea, ca educatia economica este utila elevilor de gimnaziu pentru ca le dezvolta capacitatea de a adopta decizii si de a se comporta eficient si ca profesorii au nevoie de o alternativa viabila de curriculum la decizia scolii.   

Elaborarea curriculumului de educatie economica pentru invatamantul gimnazial a reprezentat prima etapa a programului, finalizata cu publicarea unui volum continand 20 de lectii recomandate elevilor de clasele V-VIII. Curriculumul initial a fost revizuit in urma testarii in 39 de scoli si, ulterior, dezvoltat prin publicarea unor lectii si materiale educationale alternative (premiate in cadrul Concursului “Cele Mai Bune Lectii de Economie”). In varianta revizuita a fost aprobat de Consiliul National pentru Curriculum de pe langa Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si recomandat ca un program optional national. Experienta romaneasca privind dezvoltarea si implementarea curriculumului de educatie economica in gimnaziu a fost diseminata si in alte tari, printre care Republica Moldova si Ucraina.

Curriculumul de Economie pentru invatamantul gimnazial contine cunostinte economice fundamentale legate in mod direct de viata cotidiana, de modul in care se manifesta oamenii in calitate de consumatori sau producatori. Din lista acestor cunostinte fac parte concepte precum resursele de productie, raritatea, costul de oportunitate, libera initiativa, motivatiile si recompensele economice, consumatorul si producatorul, intreprinzatorul, costul de productie, profitul, productivitatea, specializarea si diviziunea muncii, piata si pretul, concurenta, economiile si investitiile, interventia statului in economie, bunurile publice, taxele si impozitele, cheltuielile guvernamentale, capitalul uman, banii, somajul, inflatia, interdependentele economice si comertul international, barierele comerciale si liberul schimb.

Pentru predarea-invatarea acestor concepte au fost propuse lectii atractive care ii implica pe elevi in activitati de invatare diverse. Initial au fost concepute douazeci de lectii selectate din materialele publicate sub egida Consiliului National de Educatie Economica din S.U.A., care au fost adaptate pentru a corespunde realitatii familiare elevilor din invatamantul gimnazial romanesc.

Curriculumul de Economie pentru invatamantul gimnazial
Lector univ. dr. Maria Lacatus, Academia de Studii Economice Bucuresti, director de programe CREE / 7

Regulamentul Concursului CELE MAI BUNE LECTII DE ECONOMIE (extrase) / 13  

Recomandari pentru proiectarea unei lectii de economie reusite   / 14

Concursul CELE MAI BUNE LECTII DE ECONOMIE 2011 – editia a X-a / 17 

COMBINAREA FACTORILOR DE PRODUCTIE. Alegem corect pentru a fi eficienti
Prof. Marioara Cocuta Maier, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir”, Suceava / 18

CIRCUITUL ECONOMIC. Fabricantul  de  submarine
Prof. dr. Ana-Irina Iorga, Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”, Iasi / 27

BURSA LOCURILOR DE MUNCA. O zi din viata unui specialist IT
Prof. Otilia Cercel, Grupul Scolar Barsesti, judetul Gorj / 38

PROMOVAREA PRODUSULUI SI MESAJUL PROMOTIONAL. Ajutor, ce cumpar?! 
Prof. Simona Stoica, Grupul Scolar „Ion Podaru”, Ovidiu, jud. Constanta / 52

COSTUL PRODUCTIEI SI PROFITUL. Produs in Romania
Prof. Mihai Mihaescu, Grupul Scolar „Astra”,  Pitesti / 59

TIPURI DE PIETE CONCURENTIALE. Labirintul concurential
Prof. Daniel Rusu, Colegiul „Alexandru cel Bun”, Gura Humorului / 67

MODUL ECONOMIC DE GANDIRE. Un mister economic la Iasi
Prof. ing. Mihaela Lazar, Colegiul Tehnic „Tomis”, Constanta / 83

BANII. Sangele care iriga sistemul economic
Prof. Camelia Zanfir, Scoala „Grigore Moisil”, Navodari / 94

BANII, MUZICA SI PUTEREA. O calatorie in lumea simbolurilor monetare
Prof. Crina Oana Pavlicu, Liceul Teoretic „Ovidius”, Constanta / 102

Echilibrul pietei. Piata jucariilor
Inv. Viorica Afloarei, Scoala cu clasele I-VIII nr. 4, Vatra Dornei / 110

BUNURI SI RESURSE. Gospodina
Prof. inv. primar Lavinia Marian,  Scoala „Iuliu Hatieganu”,  Cluj-Napoca / 123

DIVIZIUNEA MUNCII. Sa facem mai repede si mai bine Revista Clasei!
Prof. inv. primar Doina Morosan, Scoala cu clasele I-VIII nr. 4, Vatra Dornei / 131

PRODUCTIVITATEA. Ornamente pentru Craciun
Prof. inv. primar Camelia-Elena Serban, Scoala cu clasele I-VIII nr. 5 „Bogdan Voda”, Radauti / 140

CONCURENTA. La piata
Instit. Catalina Potamianos, Liceul Teoretic „Ioan Cotovu”, Harsova  / 153  

RESURSELE DE PRODUCTIE. In vacanta la bunici
Inv. Adriana Sarandi, Scoala cu clasele I-VIII nr. 16, Constanta/ 160

Centrul Român pentru Educaţie Economică CREE

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!