Metode de cercetare in psihologie

-27%
33,00 Lei   24,09 Lei

ISBN: 978-606-28-0446-6

DOI: 10.5682/9786062804466

Anul publicării: 2016

Editia: Revizuita

Pagini: 200

Editura: Editura Universitară

Autor: Alexandru Mihalcea, Margareta Dincă

Momentan indisponibil
Cod Produs: 9786062804466 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Download
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)

Capitolul 1 CRITERIILE OBIECTIVITATII IN STIINTELE SOCIO-UMANE /9

1.1 Definitii /9

1.2 Principiile cercetarii stiintifice si conceptul de metodologie / 10

1.2.1 Principiile cercetarii stiintifice/ 10

1.2.2 Indicatori si descriptori specifici unui demers stiintific/ 10

1.2.3 Descriptori specifici stiintelor / 12

1.2.4 Paradigma, metodologie, metoda, tehnica /14

1.3 Principii specifice cercetarii cantitative si calitative in stiintele socio-umane / 15

1.3.1 Cercetarea cantitativa / 16

1.3.2 Cercetarea calitativa/16

1.3.3 Principiile de baza ale metodologiei calitative/ 17

1.4 Domenii de activitate in psihologie (conform Asociatiei Psihologilor Americani, APA) / 18

1.5 Practica psihologica validata stiintific /19

1.5.1 Criterii utilizate pentru evaluarea instrumentelor psihologice din perspectiva EBP/ 19

Capitolul 2 NORME ETICE, STRUCTURA RAPORTULUI DE CERCETARE / 22

2.1 Norme etice in cercetarea cu participanti umani/ 22

2.2 Norme etice in cercetarea comportamentului animal / 23

2.3 Standarde etice specifice publicarii raportului de cercetare/ 24

2.4 Standarde etice specifice cercetarii calitative / 25

2.5 Structura raportului de cercetare/26

Capitolul 3 IDENTIFICAREA PROBLEMELOR DE CERCETARE, CANTITATIV SI CALITATIV IN CERCETAREA SOCIO-UMANA /30

3.1 Identificarea problemei de cercetare si criteriile de alegere a metodelor/ 30

3.2 Criteriile de alegere a metodelor si a tipului de design – cantitativ si calitativ in cercetarea socio-umana / 32

3.2.1 Cercetarea cantitativa, caracteristici si etape/ 33

3.2.2 Cercetarea calitativa, caracteristici si etape / 35

Capitolul 4 GENERAREA SI FORMULAREA IPOTEZELOR / 41

4.1 Generarea si formularea ipotezelor /42

4.2 Etape ale formularii ipotezelor /44

4.3 Formularea ipotezelor statistice / 46

Capitolul 5 OPERATIONALIZAREA CONCEPTELOR, ESANTIONAREA

/50

5.1 Operationalizarea conceptelor/50

5.2 Esantionarea/ 53

5.2.1 Tehnici de esantionare/ 53

5.2.2 Tipuri de esantionare/ 55

Capitolul 6 METODE SI MODELE DE CERCETARE /59

6.1 Metode si design-uri de cercetare/ 59

6.1.1 Design-uri descriptive / 62

6.1.2 Design-uri experimentale/ 63

Capitolul 7 DESIGNUL EXPERIMENTAL/ 67

7.1 Tipuri de design experimental: design unifactorial si factorial/ 69

7.2 Tipuri de design experimental: design intergrup si intragrup/ 70

7.3 Variabilele ascunse/confundate in designul experimental/ 72

7.4 Tipuri de randomizare / 73

7.5 Design Cvasiexperimental / 74

Capitolul 8 METODE DESCRIPTIVE I/ 76

8.1 Metoda observatiei / 76

8.1.1 Modalitati de prevenire a erorilor/ 80

8.2 Metoda testelor. Standardele tehnice utilizate in adaptarea testelor educationale si psihologice/ 85

Capitolul 9 METODE DESCRIPTIVE II/ 89

9.1 Ancheta /89

9.2 Metoda chestionarului / 90

9.2.1 Etapele constructiei chestionarului /95

9.3 Metoda interviului/ 98

9.3.1 Tipuri de interviu/ 99

Capitolul 10 MASURATORI INDIRECTE SAU ALTERNATIVE ALE COMPORTAMENTULUI UMAN/ 106

10.1 Analiza si interpretarea urmelor si a documentelor materiale/ 106

10.1.1 Tipuri de urme si documente materiale/ 107

10.2 Analiza arhivelor/ 108

10.2.1 Tipuri de arhive/ 109

Capitolul 11 CERCETARI PE UN SINGUR SUBIECT/ 114

11.1 Studiul de caz/ 114

11.2 Analiza de caz/ 116

11.3 Metoda biografica/ 119

Capitolul 12 METODE CALITATIVE DE CERCETARE I /124

12.1 Cercetarea calitativa, tehnica grupului nominal / 124

12.2 Validitatea in cercetarile calitative, tehnica validarii prin triangulatie /126

Capitolul 13 METODE CALITATIVE DE CERCETARE II /. 129

13.1 Observatia participativa/129

13.2 Monografia /132

13.2.1 Demersul cercetarii monografice/ 134

Capitolul 14 METODE CALITATIVE DE CERCETARE III / 136

14.1 Interviul comprehensiv / 136

14.1.1 Tipuri de interviu comprehensiv/ 136

14.1.2 Demersul cercetarii in care se utilizeaza interviul comprehensiv/ 138

Capitolul 15 METODE CALITATIVE DE CERCETARE IV / 141

15.1 Focus grupul /141

15.1.1 Definitii / 141

15.2 Metode si tehnici similare de evaluare a atitudinilor si opiniilor / 142

15.3 Reguli de alcatuire si functionare a focus-grupului / 143

15.4 Avantaje si limite ale metodei/ 146

Capitolul 16 METODA ANALIZEI DE CONTINUT/ 150

16.1 Analiza de continut cantitativa/ 150

16.1.1 Avantaje si limite ale metodei /157

16.2 Analiza de continut calitativa / 158

16.2.1 Etapele analizei calitative de continut /159

Capitolul 17 METODA INCIDENTULUI CRITIC/ 163

17.1 Metoda incidentului critic si aplicatiile sale analiza structurala si fenomenologica, analogia formala, analiza jocurilor/ 163

17.2 Alte aplicatii ale metodei incidentului critic: scala cu ancore comportamentale, drumul critic/ 167

Capitolul 18 ANALIZA FENOMENELOR DE DINAMICA A GRUPURILOR /173

18.1 Metoda sociomatricei / 173

18.2 Retelele de comunicare/175

18.3 Stilurile de conducere/ 177

Capitolul 19 CERCETARI ASUPRA MOTIVATIEI /183

19.1 Studii asupra trebuintelor / 184

19.2 Studii asupra atitudinilor/ 186

19.3 Studii asupra credintelor / 187

19.4 Studii de marketing / 188

Capitolul 20 Prelucrarea statistica a datelor in psihologie/ 190

20.1 Elemente introductive in statistica aplicata/ 191

20.2 PSPP – prezentare generala / 192

20.3 Testul T Student pentru esantioane independente / 193

20.4 Testul T Student pentru esantioane perechi / 195

20.5 Testarea diferentei dintre mai mult de doua medii: ANOVA unifactoriala / 196

20.6 Corelatia Pearson/ 197

20.7 Calcularea consistentei interne a scalelor – Cronbach Alfa/199

Margareta Dincă
Alexandru Mihalcea

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!