Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Managementul general al firmei. Concepte. Instrumente. Modele

-15%
30,00 Lei 25,50 Lei

ISBN: 978-606-28-1166-2

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062811662

Anul publicării: 2020

Editia: I

Pagini: 190

Editura: Editura Universitara

Autor: Vadim Dumitrascu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062811662 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Cele trei perspective asupra firmei - „masinarie“ generatoare de rezultate economice, colectivitate omeneasca si organism evolutiv - ne indreptatesc sa credem ca managementul firmei nu este numai un management strict economic, ci si un management organizational si, deopotriva, un management al dezvoltarii. Managementul firmei este in toate cele trei aspecte simultan, fara vreo discriminare, fara vreo ierarhie, fara vreo ordine de prioritate. Sarcina managementului este de a crea si mentine o firma competitiva, capabila sa produca rezultate in contextul unui mediu fluctuant si complex. Indeplinirea acestei misiuni nu este posibila daca se pune accentul numai pe una dintre cele trei dimensiuni semnalate, de regula pe managementul economic, celelalte doua fiind ignorate. Succesul activitatii manageriale este conditionat de integrarea armonioasa a celor trei factori in deciziile, politicile si practicile managementului firmei. Aceasta idee rezuma „firul rosu“ care strabate intreaga lucrare. 

Vadim Dumitrascu 
  • Managementul general al firmei. Concepte. Instrumente. Modele

    Descarca

VADIM DUMITRASCU

Introducere / 7

I.    Mecanismele economice fundamentale ale firmei
/ 9
1.    Firma – unitate de baza in afaceri / 9
2.    Valoarea economica adaugata / 11
3.    Lantul valoric al firmei / 14
4.    Modelul de afaceri al firmei / 18
5.    Avantajul concurential / 22
6.    Competentele distinctive / 25
7.    Procesele interne ale firmei / 27
8.    Capitalul intelectual / 32
9.    Competitivitatea firmei / 36
10.    Campul concurential al firmei / 41
11.    Profitul si cash-flow-ul firmei / 46
12.    Rentabilitatea si pragul de rentabilitate / 48
13.    Capitalul si costul capitalului / 53
14.    Productivitatea muncii / 55
15.    Sustenabilitatea, viabilitatea si echilibrul financiar al firmei / 58

II.    Organizarea, functionarea si gestiunea curenta a firmei / 63
16.    Firma ca organizatie / 63
17.    Modele de reprezentare a organizatiei / 68
18.    Structura organizatorica / 73
19.    Organizarea informala / 78
20.    Continutul si sarcinile managementului firmei / 80
21.    Sistemele de gestiune a firmei / 84
22.    Managementul ca proces decizional / 89
23.    Performanta firmei – eficienta si eficacitate / 93
24.    Bazele gestiunii comportamentelor de munca / 98
25.    Modelarea performantei prin gestiunea comportamentelor / 102
26.    Eficienta economica integrata a firmei / 106
27.    Conditiile generale ale eficientei firmei / 111
28.    Cultura organizationala a firmei / 115
29.    Sistemul de comunicare globala a firmei / 120
30.    Crizele organizationale la nivel de firma / 124

III.    Strategia si dezvoltarea firmei / 129
31.    Decizii operationale versus decizii strategice / 129
32.    Responsabilitatea sociala corporativa (RSC) a firmei / 132
33.    Obiective, putere si conflicte la nivel de firma / 137
34.    Strategia si procesul de reflectie strategica in firme / 141
35.    Investitiile ca „motor financiar” al strategiei firmei / 144
36.    Tipologia strategiilor de afaceri la nivel de firma / 147
37.    Echilibrele strategice ale firmei / 150
38.    Identitatea, imaginea si reputatia firmei / 154
39.    Reteaua de afaceri a firmei / 159
40.    Efectele de sinergie externa si competitivitatea / 163
41.    Managementul cunoasterii si invatarii organizationale in firme / 167
42.    Gestiunea complexitatii firmei / 172
43.    Managementul schimbarii organizationale / 176
44.    Managementul proiectelor / 180
45.    Ce fel de management este mai potrivit pentru firma? / 183

Bibliografie generala / 188

 

De-a lungul existentei sale o firma isi asuma in mod constant trei ipostaze fundamentale: mai intai de toate, firma este un sistem microeconomic a carui functie-scop este producerea de performante prin urmarirea unor obiective de natura economica; apoi, firma este o organizatie, respectiv o comunitate umana cu tot ceea ce inseamna acest lucru – mentalitati, traditii si valori comune, comunicare informala, antipatii si simpatii, conflicte, lupta pentru putere etc.; in cele din urma, firma este o entitate dinamica, care se schimba si se adapteaza, in acord cu variatiile ce au loc in mediul sau, pentru a supravietui si a se dezvolta. Cele trei avataruri ale firmei sunt intextricabil legate si intrepatrunse intr-o asa masura incat intelegerea fiecareia dintre ele nu este posibila decat prin explorarea celorlalte doua. Aceasta concluzie este de maxima importanta pentru activitatea manageriala. Cele trei perspective asupra firmei – „masinarie” generatoare de rezultate economice, colectivitate omeneasca si organism evolutiv – ne indreptatesc sa credem ca managementul firmei nu este numai un management strict economic, ci si un management organizational si, deopotriva, un management al dezvoltarii. Managementul firmei este toate cele trei aspecte simultan, fara vreo discriminare, fara vreo ierarhie, fara vreo ordine de prioritate. Desigur, daca doreste sa fie performant si profesional. Optica enuntata rezuma misiunea centrala a managementului modern al firmei – sarcina managementului este de a crea si mentine o firma competitiva, capabila sa produca rezultate in contextul unui mediu fluctuant si complex. Indeplinirea acestei misiuni nu este nicidecum posibila daca se pune accentul numai pe una dintre cele trei dimensiuni semnalate, de regula pe managementul economic, celelalte doua fiind ignorate. Succesul activitatii manageriale este conditionat de integrarea armonioasa a celor trei laturi in deciziile, politicile si practicile managementului firmei. Aceasta idee rezuma „firul rosu”, care strabate intreaga lucrare. Cartea de fata a fost elaborata pentru uzul studentilor de la stiinte economice, in special pentru cei de la programele „Finante-Banci” si „Contabilitate si Informatica de Gestiune”, oferindu-le o conceptie sistemica despre functionarea si managementul firmelor moderne.

Vadim Dumitrascu

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!