Introducere in teoria curriculumului

50,00 Lei

ISBN: 978-606-28-1195-2

DOI: 10.5682/9786062811952

Anul publicării: 2020

Editia: I

Pagini: 280

Editura: Editura Universitara

Autor: Alexandru Strunga

Momentan indisponibil
Cod Produs: 9786062811952 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Download
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
  • Introducere in teoria curriculumului

    Descarca

Capitolul 1. Conceptul de curriculum/9
Capitolul 2. Bazele teoriei curriculumului /20
2.1. Bazele filosofice/ 20
2.2. Bazele epistemologice si istorice/ 26
2.3. Bazele sociologice/ 36
2.4. Bazele psihologice /48
2.5. Bazele pedagogice /56
Capitolul 3. Modelele curriculare/ 58
3.1. Modelul lui Dewey/58
3.2. Modelul lui Bobbitt / 64
3.3. Modelul lui Bobbitt si Charters / 65
3.4. Modelul lui Tyler/ 66
3.5. Modelul lui Taba / 66
3.6. Modelul lui Walker /67
3.7. Modelul lui McGee/ 68
Capitolul 4. Teoriile curriculare/ 69
4.1. Teoria reproductiei/ 69
4.2. Teoria duplicitatii / 75
4.3. Teoria rezistentei/75
4.4. Teoria ranforsarii / 79
4.5. Teoria rezilientei / 83
Capitolul 5. Tipologiile si abordarile curriculare/ 86
Capitolul 6. Obiectivele curriculare /98
6.1. Definirea obiectivelor curriculare /98
6.2. Functii ale obiectivelor curriculare /103
6.2.1. Functia de reglare (autoreglare) sau de activizare; control si optimizare /105
6.2.2. Functia de anticipare sau de prognoza /107
6.2.3. Functia de evaluare si evidenta/108
6.2.4. Functia de comunicare si cea axiologica /109
6.3. Clasificarea si ierarhizarea obiectivelor curriculare / 113
6.3.1. Niveluri si taxonomii /113
6.3.2. Operatii /125
Capitolul 7. Continuturile curriculare/ 136
7.1. Delimitari/ 136
7.2. Caracteristici ale continuturilor curriculare/ 143
7.2.1. Validitatea /144
7.2.2. Coerenta/ 148
7.2.3. Consistenta / 154
7.2.4. Forma de rezumat a continutului curricular si operatia de selectie /159
7.2.5. Problematizarea si prezentarea (prelucrarea) interogativa /164
7.3. Operatii asupra continutului curricular – interdisciplinaritate si modulare /168
7.3.1. Conceptul de operatii asupra continutului Curriculumului/ 168
7.3.2. Matricea lui D’Hainaut/ 173
7.3.3. Intradisciplinaritatea /175
7.3.4. Interdisciplinaritatea / 177
7.3.5. Pluridisciplinaritatea, transdisciplinaritatea si organizarea modulara/ 182
Capitolul 8. Reprezentari si produse curriculare /186
8.1. Curriculum reprezentare a actiunii – conceptualizare si obiectivari/186
8.2. Curriculum reprezentare a actiunii – elemente structural/ 189
8.2.1. Planul-cadru de invatamant/ 189
8.2.2. Proiectul educativ al scolii/ 191
8.2.3. Programa scolara /193
8.2.5. Planificarea calendaristica /198
8.2.6. Planul de lectie/ 199
8.2.7. Manualele scolare / 202
Capitolul 9. Feedback-ul curricular/ 209
9.1. Perceptia curriculumului si a calitatii invatamantului de catre tinerii din Romania/ 210
9.2. Dinamica preferintelor educabililor in raport cu evolutia curriculumului postmodern /213
Anexe / 221
Anexa nr. 1/ 221
Anexa nr. 2 /240
Lista tabelelor incluse in lucrare / 257
Lista figurilor incluse in lucrare /257
Bibliografie / 258
Bibliografie selectiva /258
Articole de specialitate / 266

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!