Remain Healthy Eating Healthy Fats. Let's Sose Weight Eating Good Fats. A Healthy Habit Forgotten Today

-55%
33,72 Lei   15,17 Lei

ISBN: 978-606-591-419-3

DOI: 10.5682/9786065914193

Publisher year: 2012

Edition: I

Pages: 212

Publisher: Editura Universitară

Author: G. Puia Negulescu , G. Mencinicopschi , Şerban Puia Negulescu

In stock
Stock limit
- +
Add to cart
Product Code: 9786065914193 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • Description
  • Download
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)

It is essential to lose weight and maintain our overweight to adopt a diversified and balanced diet that we can provide at least 50 essential nutrients that the body can not synthesize as follows:

- 9 essential amino acids, constituents of protein: isoleucine, leucine, lysine, phenylalanine, threonine, tryptophan, valine. Children are also essential amino acids cysteine ​​and histidine.

- Fat-soluble vitamins: vitamin. A (retinol), vitamin. D (calciferol), vitamin. E (tocopherol), vitamin. K

- 10 water soluble vitamins: vitamin. B1 (thiamine), vitamin. B2 (riboflavin), vitamin. B3 (niacin, PP), vit. B5 (pantothenic acid), vit. B6 (piridonina), vit. B9 (folic ac.), vit. B12 (cyanocobalamin), vitamin. C (ascorbic ac.), vit. H (biotin)

- 2 series of essential fatty acids: omega 6 (linoleic ac.) and omega 3 (alpha-linolenic ac.), with derivatives: ac. eicosapentaeonic (EPA) and docosaxeaeonic (DHA)

- Mineral: calcium, magnesium, phosphorus, potassium, sodium, sulfur, iron, zinc, copper, manganese, chromium, selenium, cobalt, fluorine, iodine, molybdenum, germanium, silicon, boron and three electrolytes

Diversified and balanced diet means a balanced intake of protein (meat, milk, eggs, legumes), carbohydrates (whole grains and their derivatives), animal fat, conjugated linoleic acid (LA), monounsaturated fats (omega 9, oil olive), omega-3 polyunsaturated fats (fatty fish, fish oil, flaxseed oil, hemp oil), omega 6 polyunsaturated fats (sunflower oil), vegetables and seasonal fruit, at least half the daily ration of food, that bring active enzymes, vitamins, minerals, dietary fiber, antioxidants). All this must be integrated in an active lifestyle, sedentary lifestyle and combating negative thinking.

  • Mancand grasimi ramanem sanatosi. Sa slabim mancand grasimi bune. Un obicei sanatos uitat astazi

    Download

Autorii au efectuat o prezentare generală a celor peste 50 de acizi graşi mono şi polinesaturati pornind de la formula chimică, rolul lor metabolic în producerea de energie celulară mitocondrială, cascada metabolică patogenă a acidului arachidonic, rolul specific de construcţie şi funcţionalitate al acizilor graşi la nivelul sistemului nervos central, metabolismul intermediar al acestora şi rolul funcţional şi biochimic al produşilor ce rezultă din transformările finale ale grăsimilor esenţiale, interacţiunile dintre acizi graşi polinesaturati, necesarul zilnic, semnificaţia biologică şi influenţa asupra sănătăţii ale acestor grăsimi numite cu un termen generic de „grăsimi sănătoase”.

Experienţa ştiinţifică şi practică a autorilor, lucrările ştiinţifice efectuate pe perioada mai multor ani au constituit o bază de plecare în redactarea acestei cărţi; pe plan naţional această carte este printre puţinele lucrări ce atacă acest subiect deosebit de important în alimentaţia omului modern.

Resursele vegetale (uleiurile diverse, fructele), cele marine (crustacee, scoici, peşti de mare adâncime, etc.), resursele animaliere (ouăle, laptele şi produsele din lapte, carnea şi produsele din carne) sunt prezentate într-o formă atractivă şi corectă ştiinţific, nerenunţând la aspectele practice, cât şi la cele grafice.


Autorii:

Prof. Dr. G. Puia Negulescu, specialist în nutriţie comparativă, Membru al Societăţii Americane de Chimie

Prof. Dr. G. Mencinicopschi, specialist în nutriţie umană, dir. Institutului de Cercetări Alimentare

Dr. Şerban Puia Negulescu, medic de medicină generală

 

Prefaţă / 7
 

Să slăbim mâncând grăsimi bune  / 9

1.   Acizi graşi esenţiali polinesaturaţi (PUFA-s)  / 21

1.1. Definiţie, descriere generală, nomenclatură şi terminologie / 21

1.2. Formule chimice şi clasificări / 24

2.   Metabolismul grăsimilor saturate şi nesaturate la animale şi la om: omega-3; omega-6; omega-9; alte grăsimi / 32

2.1. Implicaţiile PUFA’s în metabolismul lipidelor / 34

2.2. Metabolismul eicosanoizilor şi docosanoizilor / 36

2.3. Oxidarea acizilor graşi: Ketogeneza  / 41

2.4.  Interacţiunea PUFA’s / 46

3. Aspecte nutriţionale ale PUFA’s / 49

3.1. Semnificaţia biologică, necesarul zilnic de PUFA’s / 49

3.2. Influenţa asupra sănătăţii / 51

3.3. Creşterea aportului de PUFA’s din resursele marine, vegetale, animale / 53


4. Resurse PUFA’s / 59

4.1. Resurse vegetale / 59

4.1.1. Fistic (Pistacia vera, Fam. Anacardiaceae)  / 59

4.1.3. Nuci  / 63

4.1.4. Migdale  / 65

4.1.5. Caju (Anacardium occidentale, Fam. Anacardiaceae) / 67

4.1.6. Nucile de cocos, nucile de Brazilia şi nucile Macadam / 69

4.1.7. Arahidele (Arachis hypogaea, Fam. Leguminosae)  / 73

4.1.8. Soia  (Glycine max., Fam. Leguminosae)  / 76

4.1.9. Uleiuri vegetale  / 79

4.1.9.2. Uleiul de porumb  / 83

4.1.9.3. Uleiul din seminţe de struguri / 84

4.1.9.4. Ulei din seminţe de cânepă  / 88

4.1.9.6. Ulei din germeni şi coji de orez / 90

4.1.9.7. Ulei de in  / 92

4.1.9.8. Ulei de camelina (Camelina sativa, Fam. Brassicaceae)  / 94

4.1.9.10. Ulei de floarea soarelui (Helianthus annus) / 95

4.1.9.11. Ulei de seminţe de dovleac / 98

4.2. Resurse marine / 104

4.2.1. Somonul, Fam. Salmonide / 104

4.2.2. Anghila (Ţiparul de mare) / 108

4.2.3. Sturionii / 109

4.2.4. Sardinele, Heringul şi Scrumbia (Anşoa, Hamsie) / 111

4.2.5. Macroul, Familia: Scombridae, Genuri: Scomber scombrus (macrou comun) şi Scomber Japonicus (macrou spaniol)  / 112

4.2.6. Codul, Familia: Gadidae / 113

4.2.7. Tonul, Familia: Scombridae, Genurile: Thunnus Alalunga (Alb);Bonita (Negru), T. Thynnus (Albastru) / 115

4.2.8. Rechinul, Familia: Selechians  / 117

4.2.9.  Păstrăvul, Familia: Salmonidae  / 119

4.2.10. Crustacee: Homarul, Langusta, Crabul şi Crevetele / 119

4.2.11. Moluşte: 1. Gastropode; 2. Scoici; 3. Cefalopode  / 121

4.2.12. Ierburi marine – Alge marine / 127

4.3. Resurse animaliere  / 134

4.3.1. Ouă / 134

4.3.2. Laptele / 141

4.3.2.1. Laptele de capră  / 141

4.3.2.2. Produse şi specialitati din lapte / 143

4.3.2.2.1. Smântâna / 144

4.3.2.2.2. Untul / 145

4.3.2.2.3. Frişca / 149

4.3.2.2.4. Iaurt / 149

4
.3.2.2.5. Îngheţata / 151

4.3.2.2.6. Brânzeturi / 153

4.3.3. Carnea, specialităţi şi produse din carne  / 163

4.3.3.1. Carne de vită şi de viţel / 163

4.3.3.2. Carne de porc şi mistreţ  / 165

4.3.3.3. Carne de oaie, capră şi miel  / 167

4.3.3.4. Carnea de vânat  / 169

4.3.3.5. Carnea tocată  / 171

4.3.3.6. Organe: inimă, ficat, limbă, timus, creier, rinichi, burtă de vacă  /  172

4.3.3.7. Preparate speciale / 177

4.3.3.8. Carne de pasăre / 181

INDEX SURSE DE GRĂSIMI  / 197

INDEX Biochimic şi Terapeutic  / 200

Bibliografie  /  204

G. Puia Negulescu

Comparative Nutrition Specialist

Member of the American Chemical Society


G. Mencinicopschi

Specialist in human nutrition

Director of Food Research Institute


Şerban Puia Negulescu

Family doctor

write a review


Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Compare

You must add at least one product to compare products.

close

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!