Predarea si invatarea in invatamantul superior. Aspecte teoretice si practice

-27%
50,00 Lei   36,50 Lei

ISBN: 978-606-28-0896-9

DOI: 10.5682/9786062808969

Publisher year: 2019

Edition: I

Pages: 266

Publisher: Editura Universitară

Author: Daniela-Maria Cretu (coordonator)

In stock
Stock limit
- +
Add to cart
Product Code: 9786062808969 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • Download
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)
  • Predarea si invatarea in invatamantul superior. Aspecte teoretice si practice

    Download

Introducere / 11

Prezentarea autorilor / 13

Capitolul 1. Strategii didactice centrate pe studenti / 17

 1.1 Abordarea pedagogica a centrarii pe student/17

 1.2 Niveluri ale predarii si centrarea pe studenti / 19

 1.3 Taxonomii ale obiectivelor educationale/ 22

 1.3.1 Taxonomia lui Bloom / 22

 1.3.2 Taxonomia SOLO / 26

 1.4 Rigoare si relevanta in predare si invatare/ 28

 1.5 De la prelegerea traditionala la prelegerea interactiva /32

 1.6 Metode active si interactive de predare si invatare utilizabile in cadrul activitatilor didactice universitare / 34

 1.6.1 Metode pentru inceputul activitatilor didactice/ 36

 1.6.2 Metode utilizabile pe parcursul activitatilor didactice /38

 1.6.3 Metode pentru finalul activitatilor didactice / 42

 1.7 Adaptarea predarii, invatarii si evaluarii la nevoile speciale ale studentilor cu dizabilitati/ 45

 1.7.1 Dizabilitatea vizuala / 47

 1.7.2 Dizabilitatea auditiva / 48

 1.7.3 Dizabilitatile de mobilitate / 49

 1.7.4 Deficitul de atentie insotit de tulburare hiperkinetica (ADHD)/ 50

 1.7.5 Tulburarile din spectrul autist (TSA) / 51

 1.8 Modelul SCALE-UP – un cadru pentru invatare activa si interactiva /53

 1.9 Modelul MUSIC si strategii de motivare a studentilor pentru invatare / 55

 1.10 Exercitii de autocunoastere si intercunoastere in grupele de studenti /61

 Bibliografie / 64

Capitolul 2. Strategii creative pentru succesul studentilor in invatare/ 69

 2.1 Introducere /69

 2.2 Abilitati de studiu / 70

 2.3 Modulul „model” / 73

 2.4 Actioneaza. Relationeaza. Comunica /74

 2.4.1 Intrebari nu raspunsuri / 75

 2.4.2 Jocul de rol si simularea / 75

 2.4.3 Invatarea activa / 76

 2.5 Utilizarea practicilor creative si vizuale / 77

 2.5.1 Colaje /78

 2.5.2 Desenul orb / 79

 2.5.3 Desenati mai mult. Desenati digital / 80

 2.6 Promovarea multimodalitatii si valorificarea tehnologiei digitale/ 81

 2.6.1 Practica multimodala si expozitia multimodala/ 82

 2.6.2 Valorificarea tehnologiei / 83

 2.7 Practici academice / 85

 2.7.1 Citirea: Harta textului / 85

 2.7.2 Scrierea pentru a invata / 86

 2.7.3 Crearea de evaluari semnificative/ 88

 2.8 Concluzii si recomandari / 90

 Bibliografie/ 91

Capitolul 3. Excelenta in predare. Exemple de bune practice/ 95

 3.1 Introducere/ 95

 3.2 Ce reprezinta predarea exemplara?/ 95

 3.3 Modelul bidimensional de predare eficienta/ 97

 3.4 Exemple de bune practici / 99

 Bibliografie/ 103

Capitolul 4 . Utilizarea resurselor educationale deschise in invatarea academica / 105

 4.1 De ce avem nevoie de Resurse Educationale Deschise (RED)/ 105

 4.2 Despre Generatia Z si implicatiile ei educationale / 107

 4.3 Ce sunt si ce cuprind resursele educationale deschise?/ 109

 4.3.1 Despre licente / 113

 4.3.2 Avantajele si limitele utilizarii resurselor educationale deschise / 116

 4.3.3 Cum sa realizam resurse educationale deschise? / 117

 4.3.4 Calitatea resurselor educationale deschise / 121

 4.4 Proiectul EU-StORE/ 126

 4.4.1 Crearea scenariilor de invatare utilizând RED/ 127

 4.5 Unde putem gasi RED?/ 131

 4.6 Cum sa folosim RED in predare?/ 135

 Bibliografie / 136

 Capitolul 5. Impactul tehnologiei asupra procesului didactic / 139

 5.1 Introducere / 139

 5.2 Activizarea predarii prin utilizarea tehnologiei / 141

 5.2.1 Prelegerea interactiva / 142

 5.2.2 Munca individuala sau in colaborare, modalitati de eficientizare a evaluarii / 148

 5.3 Concluzii / 154

 Bibliografie / 155

Capitolul 6. Tehnici de accesibilizare a materialelor didactice digitale / 157

 6.1 Introducere / 157

 6.2 Construirea unei prezentari digitale accesibilizate / 159

 6.2.1 Accesibilizarea textului / 161

 6.2.2 Accesibilizarea obiectelor grafice / 163

 6.2.3 Accesibilizarea tabelelor / 165

 6.2.4 Efectele de tranzitie/ 166

 6.2.5 Fisierele multimedia / 167

 6.2.6 Panoul Outline/ 167

 6.3 Editarea unui document electronic accesibilizat / 167

 6.3.1 Formatarea si structura documentului / 168

 6.3.2 Paragrafe/ 169

 6.3.3 Liste / 170

 6.3.4 Accesibilizarea tabelelor si a obiectelor grafice / 170

 6.3.5 Verificarea audio a continutului unui document Word/ 172

 6.3.6 Accesibilizarea formulelor matematice/ 172

 6.3.7 Forma finala si tiparirea documentului/ 173

 6.4 Editarea foilor de calcul accesibilizate / 174

 6.4.1 Continutul unei foi de calcul/ 174

 6.4.2 Definirea tabelelor/ 175

 6.4.3 Casetele de comentariu/ 175

 6.4.4 Diagrame si alte obiecte grafice / 176

 6.4.5 Verificarea audio a foii de calcul/ 176

 6.4.6 Forma finala si tiparirea documentului / 176

 6.5 Salvarea unui document accesibilizat in format PDF / 177

 6.6 Utilizarea instrumentului Accesibility Checker pentru documentele Microsoft Office / 178

 6.7 Concluzii / 179

 Bibliografie / 180

Capitolul 7. Dezvoltarea si evaluarea competentelor transversal in mediul universitar / 183

 7.1 Introducere/ 183

 7.2 Cadrul conceptual si tentative de operationalizare competentelor/ 184

 7.2.1 Competentele pot fi dezvoltate prin invatare /187

 7.2.2 Competentele pot fi corelate cu performanta si cu calificarea / 188

 7.2.3 Competentele pot fi cuantificate prin descriptori de performanta/ 191

 7.2.3.1 Cunostintele – componenta a competentei / 193

 7.2.3.2 Abilitatile – componenta a competentei / 195

 7.2.3.3 Atitudinile – componenta a competentei / 196

 7.2.3.4 Cuantificarea competentelor prin descriptori de performanta / 198

 7.2.4 Competentele pot fi caracterizate pe doua axe: autonomie si responsabilitate / 203

 7.3 Competentele transversale – precizari terminologice/ 204

 7.3.1 Preocupari privind evaluarea competentelor transversal/ 206

 7.4 Concluzii / 211

 Bibliografie / 212

Capitolul 8. Relatii educationale in mediul universitar / 217

 8.1 Importanta relatiilor educationale in universitate/ 217

 8.2 Relatii si interactiuni educationale in mediul academic / 220

 8.3 Caracterul etic si formativ al relatiilor educationale / 225

 8.4 Recomandari practice pentru relationarea eficienta cu studentii/ 228

 Bibliografie / 232

Capitolul 9. Etica academica si elemente de didactica a acesteia/ 235

 9.1 Introducere/ 235

 9.2 Definirea termenilor. Raportul intre etica, morala si moralitate / 236

 9.3 Categorii etice fundamentale si principii etice / 238

 9.4 Teorii etice cu impact asupra eticii academice contemporane /240

 9.5 Etica academica si problemele sale specific/ 243

 9.5.1 Etica academica / 243

 9.5.2 Probleme specifice eticii academice / 244

 9.5.2.1 Probleme etice referitoare la activitatea in clasa/ 244

 9.5.2.2 Etica cercetarii stiintifice / 247

 9.6 Dilema morala - instrument pentru educatia etica a studentilor / 250

 9.7 Elemente de didactica a eticii academice/ 253

 9.7.1 Competente in etica academica / 253

 9.7.2 Strategii si metode care pot fi utilizate in predarea eticii academice / 255

 9.7.2.1 Strategii in predarea eticii / 255

 9.7.2.2 Metode etice/ 256

 Bibliografie/ 262

Daniela-Maria Cretu (coordonator)

write a review


Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Compare

You must add at least one product to compare products.

close

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!