Multiperspectivity in teaching history. A Guide for Teachers

16,80 Lei

ISBN: 978-606-591-943-3

DOI: 10.5682/9786065919733

Publisher year: 2014

Edition: I

Pages: 60

Publisher: Editura Universitară

Author: Robert Stradling

Unavailable at the moment
Product Code: SKU-10768 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)

Consiliul Europei a fost solicitat sa coordoneze activitatea Grupului de Lucru pentru Istorie si Predarea Istoriei in sud-estul Europei din cadrul Pactului de Stabilitate. In plus, Consiliul Europei a primit resurse de la unele state membre pentru a finanta propriile activitati legate de predarea istoriei in Europa de Sud-Est.

Elvetia a contribuit financiar la activitatile de formare continua a profesorilor de istorie si a acceptat ca restul finantarii sa fie utilizat pentru realizarea prezentei publicatii, "Multiperspectivitatea in predarea istoriei: un ghid pentru profesori". Aceasta va fi tradusa in limbile tarilor sud-est europene si va fi distribuita profesorilor de istorie. 

Inspiratia pentru prezentul ghid au constitit-o discutiile din cadrul seminariilor regionale de formare pe tema "Inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial" (Bled, Slovenia, octombrie 2001), respectiv "Provocarile puse in fata profesorilor de istorie in secolul al XXI-lea in context regional" (Budapesta, Ungaria, noiembrie 2011). Profesorii si formatorii din toate tarile sud-est europene au exprimat nevoia de exemple de multiperspectivitate pe care sa le poata folosi in clasa.

Totusi, ei au precizat ca au nevoie de exemple care sa nu fie legate direct de situatiile din tarile lor. Exemplele care sunt oferite pot fi adaptate la situatia din tarile Europei de Sud-Est. Unele dintre acestea sunt bine cunoscut, dar modul de abordare este inovativ, iar problema multiperspectivitatii a fost abordata in cateva seminarii regionale de formare, organizate ata in tarile Pactului de Stabilitate, cat si in republicile fostei Uniuni Sovietice. Ghidul ofera o baza pentru viitoarele seminarii de formare pentru profesori.

Autorul ghidului, Dr. Robert Stradling, este si autorul "Manualului pentru predarea istoriei secolului XX" si a urmarit activitatea depusa in relatie cu predarea istoriei in Europa de Sud-Est in cadrul Pactului de Stabilitate. A fost raportor a numeroase simpozioane si seminarii si va fi Consultant de Proiect pentru noul Comitet de Coordonare pentru Proiectul Educational cu privire la Dimensiunea Europeana in Predarea Istoriei care va incepe in 2003.  

Cuvant inainte / 7

Introducere: contextul / 9

Ce este multiperspectivitatea? / 13

Unele probleme potentiale ale utilizarii multiperspectivitatii in predarea-invatarea istoriei / 21

Prefatirea fundatiei pentru multiperspectivitate / 25

Activitati de invatare / 29

A utiliza oportunitatile / 29

Familiarizarea elevilor cu istoriografia / 31

Integrarea multiperspectivitatii in naratiunea istorica / 41

Extinderea amploarei si profunzimii interpretarii istorice / 47

Dezbaterea cu privire la mainie lipsa / 51

Reflectii de incheiere / 55

Anexe: Fotografii / 57

Asaltul Palatului de Iarna, 25 octombrie 1917 / 57

Carte postala franceza din octombrie 1918 prezentand mitul "mainii taiate" / 58

Viziune a unui artist german asupra unui atac al franctirorilor asupra soldatilor germani / 59

Carte postala franceza produsa candva in 1914, care prezinta presupuse atrocitati comise de germani / 60 

Robert Stradling

write a review


Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Compare

You must add at least one product to compare products.

close

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!