MENTORATUL - modalitate de pregatire si integrare profesionala a viitoarelor cadre didactice

38,00 Lei

ISBN: 978-606-28-0463-3

DOI: 10.5682/9786062804633

Publisher year: 2016

Pages: 280

Publisher: Editura Universitară

Author: Mariana Crasovan

Unavailable at the moment
Product Code: SKU-11350 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
Add to wishlist Request information
  • Download
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)
  • MENTORATUL - modalitate de pregatire si integrare profesionala a viitoarelor cadre didactice

    Download

Introducere /9

SECTIUNEA I

CAPITOLUL I. Fundamente teoretice. Pregatirea initiala a cadrelor didactice si activitatea de mentorat / 12

I.1. Profesia didactica si specificul acesteia/ 12

I.1.1. Directii si strategii europene ce vizeaza educarea cadrelor didactice, reflectate in diverse documente/ 12

I.1.2. Principii si competente cheie in pregatirea initiala a cadrelor didactice/ 15

I.1.3. O radiografie a profesiei didactice /17

I.1.3.1. Elemente de structura si de dinamica ale corpului profesoral / 18

I.1.3.2. Profilul de varsta, gen, conditii de munca, nivel de calificare /19

I.1.4. Elemente caracteristice profesiei didactice /26

I.1.5. Complexitatea profesiei didactice: noi roluri si competente / 29

I.1.5.1.Statutul profesional al cadrelor didactice/ 30

I.1.5.2. Roluri si competente specifice profesiei didactice/ 32

I.1.5.3. Standardele pentru profesia didactica /33

I.1.5.4. Dezvoltarea profesionala continua /35

I.1.6. Etape in cariera didactica; Cariera didactica, o cariera statica sau dinamica?/ 38

Capitolul II. Pregatirea initiala a cadrelor didactice-etapa majora in procesul de dezvoltare profesionala continua / 42

II.1. Pregatirea initiala pentru profesia didactica in universitatile din Romania/ 42

II.2. Pregatirea initiala a cadrelor didactice-repere generale/ 45

II.3. Paradigme ale pregatirii viitoarelor cadre didactice/ 46

II.4. Parteneriatul educational in cadrul activitatilor de pregatire practica a viitoarelor cadre didactice /48

II.5. A invata despre predare si a preda despre predare /54

II.6. Debutul profesional in cariera didactica/ 56

Capitolul III. Mentoratul si problematica sa actuala /62

III.1. Conceptul de mentorat/ 62

III.2. Delimitari conceptuale/ 68

III.3. Functiile mentoratului /69

III.4. Tipuri de mentorat / 70

III.5. Mentoratul si etapele de dezvoltare personala si profesionala /72

III.6. Calitatile mentorului/ 73

III.7. Stadii de dezvoltare a relatiei de mentorat /75

III.8. Beneficii si limite ale relatiei de mentorat /76

III.9. Mentoratul in etapa pregatirii initiale a viitoarelor cadre didactice / 77

III.10. Perioada de inductie/stagiatura / 83

III.11. Sugestii pentru un program de mentorat pentru stagiatura /88

SECTIUNEA A II-A

EXPERIMENTUL INTREPRINS

CAPITOLUL IV. ETAPA CONSTATATIVA A INVESTIGATIEI EXPERIMENTALE / 97

IV.1. Obiectivele cercetarii constatative /97

IV.2. Esantionului de subiecti al etapei constatative /98

IV.3. Metodologia investigatiei constatative /100

IV.3.1. Esantionul de continut al investigatiei constatative / 100

IV.3.2. Metodele si instrumentele cercetarii/ 100

IV.4. Rezultate ale investigatiei constatative/ 101

IV.4.1. Date privind opiniile cadrelor didactice din scolile de aplicatie, ce indruma practica pedagogica a  studentilor, asupra elementelor definitorii ce caracterizeaza activitatile de practica pedagogica eficiente / 101

IV.4.2. Date privind opiniile studentilor inscrisi la cursurile departamentului de pregatire a personalului didactic despre caracteristicile unor activitati de practica pedagogica eficiente /113

IV.4.3. Date comparative privind stilurile de interventie si strategiile de formare utilizate de cadrele didactice ce coordoneaza practica pedagogica in scolile de aplicatie/ 119

IV.4.4. Date privind perceptia cadrelor didactice cu maximum 3 ani vechime cu privire la impactul formarii initiale asupra carierei didactice si perioada debutului profesional/122

IV.5. Administrarea pre-testului /141

IV.6. Rezultatele pre-testului / 143

CAPITOLUL V. EXPERIMENT PRIVIND OPTIMIZAREA ACTIVITATILOR DE PREGATIRE PRACTICA A VIITOARELOR CADRE DIDACTICE PRINTR-UN PROGRAM DE MENTORAT/ 148

V.1. Precizari teoretice si metodologice pentru experimentul formativ/ 148

V.1.1. Premisele teoretice si finalitati ale cercetarii formative /148

V.1.2. Structurarea unui model experimental de pregatire practica a viitoarelor cadre didactice printr-un program de mentorat /149

V.2. Ipoteza, obiectivele si variabilele cercetarii / 159

V.3. Sistemul metodelor de cercetare utilizate/ 162

V.4. Prezentarea instrumentelor de cercetare /163

V.5. Alcatuirea esantionului de subiecti / 164

V.6. Structurarea esantionului de continut / 165

V.7. Descrierea experimentului propriu-zis/ 171

V.7.1. Calendarul de desfasurare a experimentului /171

V.7.2. Programul de formare al mentorilor/ 172

V.7.3. Ghid de practica pentru studenti / 187

V.8. Analiza si interpretarea datelor obtinute in experimentul formativ /198

V.8.1. Analiza fiselor de progres / 198

V.8.1.1. Analiza fiselor de progres 1/ 199

V.8.1.2. Analiza fiselor de progres 2. Analiza comparativa a datelor obtinute in fisa de progres 1 si 2/ 204

V.8.2. Analiza jurnalelor structurate/ 213

V.8.3. Analiza fiselor de observatie/ 219

V.8.4. Analiza portofoliilor studentilor /223

V.9. Rezultate ale post-testului/ 225

V.9.1. Date privind optimizarea rezultatelor obtinute de catre studentii practicanti in timpul activitatilor de practica pedagogica / 225

V.9.2. Date privind opinia studentilor asupra activitatii mentorilor si asupra activitatilor de practica per ansamblu /228

V.9.3.Date privind opinia cadrelor didactice mentori despre programul de mentorat si despre prestatia si evolutia studentilor practicanti / 230

V.10. Rezultate ale etapei de testare la distanta/re-testare /232

V.11. Convingerile cadrelor didactice debutante, ale directorilor de scoli si cadrelor didactice cu experienta despre mentorat, debut profesional, formare continua si integrare profesionala / 234

CONCLUZII / 260

BIBLIOGRAFIE/ 265

Mariana Crasovan

write a review


Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Compare

You must add at least one product to compare products.

close

Was added to wishlist!

A fost sters din wishlist!