Manuscript proposals: info@editurauniversitara.ro / 0745 204 115 //// Tracking orders Individuals / Sales:0745 200 718 / 0745 200 357 Orders Legal entities: 0721 722 783

Editura Universitara Analysis of pre-university education system in Romania in terms of statistical indicators. Educational policies based on data

ISBN: 978-606-28-0142-7

DOI: 10.5682/9786062801427

Publisher year: 2015

Edition: I

Pages: 66

Publisher: Editura Universitara

Author: Otilia Apostu, Magdalena Balica, Ciprian Fartușnic, Bogdan Florian, Irina Horga, Cornelia Novak, Lucian Voinea

Product Code: 9786062801427 Do you need help? 0745 200 718 / 0745 200 357
  • Download (1)
  • More details
  • Content
  • Authors
  • Reviews (0)
  • Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici. Politici educationale bazate pe date

    Download

Prezentul studiu reprezinta o sinteza realizata pe baza Raportului asupra starii sistemului national de invatamant preuniversitar din Romania 2014 – partea de analiza statistica elaborata de Institutul de Åžtiinte ale Educatiei.

Studiul analizeaza situatia inregistrata in sistemul de invatamant preuniversitar in anul ÅŸcolar 2013/2014 ÅŸi principalele tendinte in perioada 2009/2010 – 2013/2014, din perspectiva urmatoarelor aspecte: resursele umane din sistemul de invatamant, participarea la educatie, rezultatele elevilor.

Analiza de tip statistic utilizeaza indicatorii de baza incluÅŸi in SNIE – Sistemul National de Indicatori pentru Educatie . SNIE este compatibil cu sistemele internationale de indicatori (sistemul statistic european Eurostat, sistemul OECD, sistemul UNESCO, sistemul Banca Mondiala). Setul de indicatori a fost calculat atat pe ansamblul sistemului, cat ÅŸi pentru fiecare nivel de educatie in parte (preÅŸcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, postliceal È™i de maiÈ™tri).  De asemenea, studiu include ÅŸi o analiza privind progresul Romaniei in atingerea tintelor stabilite la nivel european in orizontul de timp 2020.

La calcularea indicatorilor au fost utilizate datele primare ale Institutului National de Statistica, referitoare la educatie. In cazul indicatorilor care utilizeaza informatii culese la inceputul anului ÅŸcolar (indicatori de intrare), analiza a fost realizata avand ca reper anul ÅŸcolar 2013/2014. Pentru indicatorii care utilizeaza informatii culese la final de an ÅŸcolar (indicatori de ieÅŸire), analiza a fost realizata avand ca reper anul ÅŸcolar 2012/2013, datele pentru 2012/2013 nefiind disponibile la momentul realizarii analizei. Datele cu privire la rezultatele elevilor la examenele nationale la clasa a  VIII-a È™i cele de la bacalaureat pentru anul 2014 au fost furnizate de Centrul National de Evaluare È™i Examinare.

Scopul unui astfel de studiu dedicat analizei sistemului de invatamant din perspectiva indicatorilor statistici vizeaza familiarizarea actorilor din sistemul de educatie şi a factorilor de decizie cu abordarea bazata pe indicatori și, implicit, cu luarea unor decizii informate in educatie, care sa permita: masurarea distantei dintre realitatea sistemului educational şi obiectivele stabilite; identificarea situatiilor problematice de la nivelul sistemului de invatamant; argumentarea optiunilor care stau la baza politicilor educationale; compararea diferentelor in raport cu anumite valori de referinta din domeniul educatiei, de la nivel national sau international.

INTRODUCERE/5

Capitolul I. RESURSE UMANE/6

I. A. Ansamblul sistemului de invatamant/6

I. A.1. Evolutia efectivelor de personal din invatamantul preuniversitar/6

I. A.2. Ponderea personalului didactic calificat/9

I. A.3. Ponderea personalului didactic cu norma intreaga/10

I. A.4. Ponderea personalului didactic feminin/11

I. A.5. Numarul de copii ce revin la un cadru didactic/13

CAPITOLUL II. PARTICIPAREA SCOLARA IN SISTEMUL DE INVATAMANT PREUNIVERSITAR/15

II. A. Ansamblul sistemului de invatamant/15

II. A.1. Evolutia efectivelor de elevi din invatamantul preuniversitar/15

II. A.2. Rata bruta de cuprindere scolara la toate nivelurile de invatamant preuniversitar/16

II. A.3. Durata medie de frecventare a invatamantului/18

II. B. Invatamantul prescolar/19

II. B.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul prescolar/19

II. B.2. Durata medie de frecventare a invatamantului prescolar/20

II. B.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste in invatamantul prescolar/21

II. C. Invatamantul primar si gimnazial/23

II. C.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul primar si gimnazial/23

II. C.2. Durata medie de frecventare a invatamantului primar si gimnazial/25

II. C.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste/27

II. C.4. Rata abandonului scolar in invatamantul primar si gimnazial/29

II. D. Invatamantul liceal si profesional/33

II. D.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul liceal si profesional/33

II. D.2. Durata medie de frecventare a invatamantului liceal si profesional/35

II. D.3. Rata specifica de cuprindere scolara pe varste/36

II. D.4. Rata de tranzitie in invatamantul liceal si profesional/38

II. D.5. Rata abandonului scolar in invatamantul liceal si profesional/39

II. E. Invatamantul postliceal si de maistri/41

II. E.1. Rata bruta de cuprindere scolara in invatamantul postliceal si de maistri/41

II. E.2. Durata medie de frecventare a invatamantului postliceal si de maistri/41

II. E.3. Rata abandonului scolar in invatamantul postliceal si de maistri/42

CAPITOLUL III. REZULTATE ELEVILOR/44

III. A. Rezultatele elevilor din invatamantul primar si gimnazial la evaluari nationale/44

III. A.1. Rata de absolvire a invatamantului gimnazial/44

III. A.2. Rezultatele elevilor la evaluarea nationala de la clasa a VIII-a/45

III. B. Rezultatele elevilor din invatamantul liceal la evaluari nationale/47

III. B.1. Rata de absolvire a invatamantului liceal/47

III. B.2. Rezultatele elevilor la examenul de bacalaureat/47

III. C. Rezultatele elevilor din invatamantul postliceal si de maistri/50

III. C.1. Rata de absolvire in invatamantul postliceal si de maistri/50

CAPITOLUL IV. SITUATIA EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE DIN ROMANIA DIN PERSPECTIVA INDICATORILOR EUROPENI 2020/52

IV. 1. Rata de participare la invatamantul prescolar/52

IV. 2. Rata de parasire timpurie a sistemului de educatie/53

IV. 3. Competente de baza/55

IV.4. Participarea la invatamantul tertiar/58

IV.5. Participarea adultilor la invatare pe parcursul intregii vieti/60

ANEXA. Definiti ale indicatorilor utilizati        /63

Otilia Apostu
Magdalena Balica
Ciprian Fartușnic
Bogdan Florian
Irina Horga
Cornelia Novak
Lucian Voinea

If you want to express your opinion about this product you can add a review.

The review was sent successfully.

Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

You must add at least one product to compare products.

Was added to wishlist!

Was removed from wishlist!