ISBN: 978-606-28-0205-9
DOI: 10.5682/9786062802059
Publisher year: 2015
Edition: I
Pages: 208
Publisher: Editura Universitara
Author: Ana Maria Munteanu
Dezbaterea in sfera publica interconectata
DownloadPrefata /7
Introducere /9
Capitolul 1. Nucleele de discutie, mosirea spiritelor si vointa civica/14
De ce este necesar un pattern argumentativ al sferei publice? / 24
Limitele teoriei normative si practicile deliberative in cadrul proceselor de mediatizare /30
Abordarea dezbaterii publice prin prisma „ferestrei de posibilitati”/38
Procesele deliberative si problema acceleratiei in sfera politico-mediatica /40
Capitolul 2. Dezbaterea ca mediu de discurs /43
Discursul-eveniment /45
Dezbaterea ca discurs jurnalistic /46
Modelul de responsabilitate sociala /48
Excesul si puterea/52
Dimensiunea simbolica a dezbaterii /55
Capitolul 3. Constructia sociala a valorilor, gramatica sensului si reprezentarile sociale/60
Legatura culturala globalizata / 61
Studiu de caz: Dezbaterea ca amplu proces deliberativ: Constructia identitatii in televiziunea de serviciu public /66
|
|
Capitolul 4. Spatiul agonistic/88 |
|
Inversarea principiului carcerei /88 |
|
Puterea soft-persuasiunea /89 |
|
„Mitul cuvantului liber” /93 |
|
„O mie de platouri” /95 |
|
Aspecte ale dezbaterii politice /96
Efectul de catharsis /101
Capitolul 5. Dezbaterea din perspectiva teoriei proceselor
comunicative /103
Structuri de pozitionare in spatiul de discurs /105
Expresia identitara /107
Capitolul 6. Deliberarea in regim narativ. Talk-showul: de la criticismul cultural la feminismul utopic /110
Utilizari si gratificatii / 113
Rolul de reparare a dezordinii sociale /114
Gluma ca strategie de consens /115
Analiza conversatiei /118
Studiu de caz: Talk-showul politic: Formatul Oprah Winfrey Show /122
Capitolul 7. Dezbaterea in lumea reprezentarilor celuilalt /151
Studiu de caz: Mediatizarea expulzarii rromilor de cetatenie romana, in
Franta si Romania in perioada 2010-2011 /152
Dimensiunea imagologica a romanilor in mass-media franceza / 168
Capitolul 8. Dezbaterea in jurul implementarii unui megaproiect industrial/182
Studiu de caz: Proiectul Rosia Montana Gold Corporation / 182
Protestele din 2013 impotriva proiectului minier/183
Cristalizarea sociala a sensului atribuit proiectului / 184
Mijloace de distribuire a mesajelor relevante / 184
Mobilizarea prin intermediul retelelor de socializare/185
Gradul de predictibilitate a momentului izbucnirii protestelor in functie de norul de opinie/189
Mediatizarea protestelor in favoarea proiectului minier /190
Manifestarea publica a actorilor in perioada de varf a protestelor /191
Bibliografie /200
Customer Support Monday - Friday, between 8.00 - 16.00
0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro