Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara eLearning in Romania: abordari teoretice, preocupari, experiente - Olimpius Istrate

14,45 Lei

ISBN: 978-606-591-739-2

DOI: 10.5682/9786065917392

Anul publicării: 2013

Editia: I

Pagini: 112

Editura: Editura Universitara

Autor: Olimpius Istrate

Stoc epuizat
Cod Produs: 9786065917392 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Cuvant inainte
  • Cuprins
  • Autori
  • Review-uri (0)

Odata cu apariția și utilizarea pe scara larga, in toate domeniile profesionale, a noilor tehnologii ale informației și comunicarii, educația a inceput o noua era, in care preocuparea pentru creșterea calitații formarii, echitații și cuprinderii in sistemul de invațamint a inclus o noua dimensiune, cea a integrarii computerului și Internetului in activitațile de predare, invațare și evaluare, in livrarea de materiale educaționale la distanța, in activitațile de formare a profesorilor, precum și in activitațile administrative care insoțesc procesul didactic.

Monografia valorifica o serie de texte care fac referire la integrarea noilor tehnologii in educație, elaborate de autor in ultimii cinci ani, prezentind o imagine cvasi-completa a preocuparilor recente din domeniu, cu precadere in ce privește invațamintul preuniversitar și formarea cadrelor didactice, dar fara sa ocoleasca subiecte precum utilizarea TIC pentru evaluarea studenților și pentru dezvoltare personala. In plus, citeva referințe la cele mai semnificative inițiative din domeniu reușesc sa completeze tabloul progresului in direcția implementarii instruirii asistate de calculator: standardele UNESCO de competenta in domeniul TIC pentru cadrele didactice, AeL, programul SEI, proiectul Student Voice, platforma iTeach și Elearning.Romania.

Policile educationale elaborate in ultimul deceniu in lume includ elearning printre directiile de dezvoltare ale educatiei, justificate prin necesitatea de a tine pasul cu schimbarile rapide la nivelul profilului de competente cerute de piata muncii si implementate operational prin programe si proiecte specifice dezvoltate la nivel comunitar, national sau regional. Concomitent, se resimte din ce in ce mai mult nevoia unei fundamentari teoretice solide pentru ameliorarea programelor de elearning in derulare si pentru elaborarea altora, in intimpinarea noilor provocari ale societatii bazate pe cunoastere si ale practicii didactice contemporane. Ancorarea in repere teoretice este posibila doar in urma unor evaluari temeinice a initiativelor existente si a corelarii cu teoriile pedagogice pentru o constructie unitara.

Cu convingerea ca fiecare pas contribuie la o mai buna conturare a unui domeniu de granița intre pedagogie, practica educaționala și dezvoltarea tehnologica, preocupați constant de dezvoltarea aspectelor teoretice care au intr-adevar relevanța pentru educație, oferim aceste materiale pentru cadre didactice, factori de decizie și cercetatori – practicieni și teoreticieni ai domeniului – adunate intr-o publicație in format tiparit, ca un tribut firesc adus mediului care a dominat educația in ultimele secole și pe care suntem pe cale sa-l parasim, migrind catre digital, conectivitate, virtualizare, dar și cu mai multa eficiența, calitate, temeinicie și responsabilitate.

Cuvint inainte / 7

Tehnologii viitoare cu impact asupra educației / 9

Impactul noilor tehnologii in educație: proces didactic, curriculum, formarea cadrelor didactice, performanta scolara / 15

Educația la distanța / 27

Provocari pedagogice in proiectarea programelor de elearning / 34

Aspectul vizual al platformei de elearning: imagini, animatii si o mascota – elemente care sustin invatarea online /40

Modalitati de utilizare a TIC pentru evaluarea studentilor / 43

Manuale digitale sau Cum migram catre un mediu educațional avansat tehnologic. Ce așteptari avem astazi de la un program de implementare a manualelor electronice? / 48

Principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent / 56

De la ce virsta pot copiii sa inceapa sa utilizeze computerul? / 66

Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizati in societatea de maine / 72

Impactul formativ al utilizarii AeL in educatie / 75

Utilizarea noilor tehnologii in școlile rominești / 77

Importanta TIC in formarea cadrelor didactice / 84

Noi provocari pentru educatori: competentele digitale / 90

Student Voice Romania – un model de utilizare a Internetului pentru educatie / 96

Inainte de MOOC: Academia Online / 98

Platforma iTeach, avangarda dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice / 102

Programul Elearning.Romania / 107

Anexa. Opis de materiale și referințe / 110

Olimpius Istrate

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!