Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Turism sustenabil. De la teorie la practica

30,00 Lei

Editura: Editura Universitara

Autor: Ioana Cristiana Patrichi

Editia: I

Pagini: 220

Anul publicării: 2024

ISBN: 978-606-28-1797-8

DOI: 10.5682/9786062817978

In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062817978 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Review-uri (0)
Cartea Turism sustenabil. De la teorie la practica se adreseaza celor interesati sa exploreze si sa inteleaga mai profund conceptele si practicile asociate turismului durabil si responsabilitatii sociale. Analizand in mod critic cele mai importante probleme asociate turismului durabil, cititorii sunt incurajati sa dezvolte o perspectiva profunda asupra implicatiilor si provocarilor din domeniu. 
Prin intermediul unor studii de caz relevante si a exemplelor practice din intreaga lume, cititorii (studenti sau practicieni), sunt ghidati sa exploreze modalitati concrete prin care principiile turismului sustenabil pot fi aplicate in diverse contexte si destinatii turistice. 
Turism sustenabil. De la teorie la practica nu doar ofera informatii, ci devine un instrument activ prin promovarea si implementarea turismului durabil, contribuind astfel la construirea unui viitor mai responsabil si echilibrat in industria turistica. 

Ioana Cristiana Patrichi  
  • Turism sustenabil. De la teorie la practica

    Descarca
IOANA CRISTIANA PATRICHI

Cuvant inainte / 9

Capitolul I 
Dezvoltarea durabila a turismului. Concepte si definitii
/ 11
1.1. Istoricul conceptului de dezvoltare durabila / 11
1.2. Obiectivele dezvoltarii durabile / 23
1.3. Dezvoltarea durabila si turismul / 45
1.3.1. Turismul durabil - concepte / 45
1.3.2. Obiective ale dezvoltarii turismului durabil / 51
1.3.3. Dimensiunile turismului durabil / 54
1.3.4. Prioritati si provocari pentru turismul durabil / 56
1.3.5. Indicatori ai turismului durabil / 58

Capitolul II 
Instrumentele turismului durabil 
/ 67
2.1. Instrumentele de masurare / 67
2.1.1. Capacitatea de suport / 68
2.1.2. Supraturismul – supra aglomerarea turistica / 74
2.1.3. Studii de caz „overtourism” / 79
2.2. Instrumente de control si comanda / 87
2.3. Instrumente economice / 89
2.4. Instrumente voluntare / 91
2.5. Instrumente de suport / 93

Capitolul III
Organizatii, retele si certificari in domeniul turismului durabil si ecoturismului
/ 97
3.1. Organizatii si retele / 97
3.1.1. Organizatii la nivel global / 97
3.1.2. Organizatii regionale de tip non profit / 101
3.2. Certificarea in industria turismului – componenta esentiala in atingerea durabilitatii / 109
3.3. Programe si initiative in domeniul ecoetichetarii / 112
3.3.1. Green Globe / 113
3.3.2. Blue Flag / 117
3.3.3. Green Key si Green Flag / 126
3.3.4. Alte programe de certificare / 131

Capitolul IV
Forme specifice turismului durabil
/ 135
4.1. Ecoturismul / 135
4.1.1. Eco destinatii turistice / 139
4.1.2. Eco-hotelurile / 142
4.1.3. Turistul responsabil / 147
4.2. Turismul rural si agroturismul / 149
4.2.1. Turismul rural /  149
4.2.2. Agroturismul / 152
4.3. Alte forme si activitati de turism durabil / 155

Capitolul V 
Sustenabilitatea afacerilor din turism
/ 160
5.1. Responsabilitatea sociala a corporatiilor / 161
5.1.1. Conceptul de responsabilitate sociala a corporatiilor / 164
5.1.2. Green washing sau responsabilitate sociala? / 165
5.1.3. Instrumente folosite in RSC / 168
5.1.4. RSC si consumatorii / 170
5.2.  Integrarea sustenabilitatii in afacerile tour operatorilor / 171
5.2.1. Managementul Intern / 174
5.2.2. Crearea pachetelor de servicii turistice / 178
5.2.3. Managementul lantului de distributie a  produselor / 182
5.2.4. Relatiile cu publicul / 187
5.2.5. Cooperarea cu destinatiile / 190
5.3. Responsabilitatea sociala in randul hotelierilor / 192
5.3.1. Planificare/proiectare in vederea sustenabilitatii / 193
5.3.2. Masuri de responsabilitate sociala implementate de hoteluri / 195
5.4. Companiile aeriene si politicile de responsabilitate sociala / 200
5.4.1. Eficienta energetica si reducerea emisiilor / 201
5.4.2. Programe de compensare a emisiilor de carbon / 205
5.4.3. Alte initiative de RCS a companiilor aeriene / 206
5.5. Sustenabilitatea industriei de croaziere / 209

Bibliografie selectiva / 214

 

Turismul reprezinta in prezent unul din cele mai dinamice sectoare economice care, in ciuda tuturor crizelor si evenimentelor petrecute in anii precedenti dar si a realitatilor economiei mondiale actuale, demonstreaza o tendinta de crestere stabila si un potential crescut in ceea ce priveste dezvoltarea durabila pe plan economic, social, de mediu, contribuind in mod substantial la ameliorarea nivelului de trai, la crestere economica, la sporirea oportunitatilor si sanselor oamenilor spre o viata mai buna, la combaterea saraciei, la intensificarea actiunilor de protejare si conservare a mediului, fiind un domeniu cu ample implicatii in viata oamenilor de pretutindeni. 
Pe ansamblu, industria turismului a imprimat un dublu sens proceselor ce coordoneaza sistemul economic mondial, precum globalizarea sau dezvoltarea economica generala, fiind nu numai influentata, dar si beneficiara a efectelor acestora, concomitent cu impulsul pe care turismul global l‑a generat, pe de o parte prin capacitatea sa de a stimula nivelul de dezvoltare al statelor lumii si de a accelera procesul mondial de integrare economica, iar pe de alta parte prin caracterul sau de internationalizare a activitatii turistice si de conectare a oamenilor si tarilor din toate colturile planetei. 
Turismul este abia la inceputul stadiului sau de dezvoltare, fiind deocamdata tratat in general ca un eficient instrument pentru generarea de resurse valutare, crearea de noi locuri de munca, atragerea de investitii si promovarea independentei economice, reprezentand atat o baza a dezvoltarii economice, cat si un factor de prezervare a mediului inconjurator. Pentru viitor ii atribuim insa valente care vor friza mai mult sfera umana decat economica, ce il vor delimita de restul sectoarelor economice si il vor clasa in categoria artelor si culturii sau a domeniilor ce tin de bunastarea spirituala.
In prezent, industria turismului se confrunta cu o serie de probleme rezultate din proasta gestionare a mediului inconjurator si nerespectarea capacitatii de suport a acestuia, dar si a comunitatilor locale. Supraturismul (overturism in literatura de specialitate internationala) sau „turismo‑fobia” sunt aspecte des aduse in discutie in tot mai multe destinatii turistice destinate mai ales turismului de masa. In acest context, este important sa privim turism din perspectiva durabilitatii. Pentru a beneficia de avantajele pe care aceasta industrie le poate aduce economiei trebuie avuta in vedere protejarea si conservarea calitatii mediului inconjurator cu toate implicatiile care le atrage dupa sine aceasta. 
Lucrarea de fata isi propune sa analizeze principalele aspecte ale conceptului de dezvoltare durabila, precum si aspecte referitoare la integrarea durabilitatii in cadrul afacerilor din domeniul turismului sau de responsabilitate sociala a corporatiilor. 
Cartea poate fi de asemenea o lectura placuta si utila pentru orice persoana pasionata de domeniul turismului. 
  
Autoarea

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 vanzari@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!