Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune

-20%
68,00 Lei 54,40 Lei

ISBN: 978-606-28-1116-7

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062811167

Anul publicării: 2020

Editia: I

Pagini: 412

Editura: Editura Universitara

Autor: Marin Manolescu

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062811167 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Review-uri (0)
Volumul „Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune”, publicat de Editura Universitara din Bucuresti, intentioneaza sa prezinte teoreticienilor si practicienilor, factorilor de decizie, contributii semnificative ale unor specialisti la diagnosticarea, explicarea, prognosticarea si solutionarea unor probleme sensibile, poate chiar critice din invatamant. Autorii sunt o parte din doctorii in stiintele educatiei care au obtinut doctoratul la Universitatea din Bucuresti in cadrul Scolii doctorale a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, domeniul Stiinte ale Educatiei, sub coordonarea profesorului universitar doctor Marin Manolescu. In prezent ocupa functii didactice importante in universitati, scoli, gradinite sau functii manageriale in diverse structure institutionale la nivelul Ministerului Educatiei, al inspectoratelor scolare sau al institutiilor scolare de la nivel preuniversitar.

Volumul isi propune sa valorifice cercetarile realizate de autori in demersul de elaborare a tezelor de doctorat si de obtinere a titlului de „doctor in stiinte ale educatiei”.

Tematica este centrata indeosebi pe investigarea problemelor vulnerabile sau chiar critice izvorate din practica educationala precum:

- asigurarea si evaluarea calitatii in educatie la nivel preuniversitar;

- identificarea coerentelor, a incoerentelor din curriculumul scolar la nivel prescolar, primar, gimnazial si liceal si a solutiilor ameliorative;

-  optimizarea procesului didactic, prin promovarea unor strategii instructiveducative de asigurare a succesului scolar;

-  modernizarea evaluarii atat la nivel institutional cat si la nivel de proces (in invatamantul prescolar, primar, gimnazial si liceal);

-  conceperea si realizarea unor documente curriculare (programe, manuale si auxiliare) moderne, interesante, atractive si in concordanta cu asteptarile elevilor si ale celorlalti beneficiari: profesori, parinti etc.

Lucrarea noastra se doreste a fi un ghid de bune practici in domeniul cercetarii problematicii complexe si extrem de dinamice a vietii si activitatii in educatia tinerelor generatii. Scoala romaneasca, societatea romaneasca s-au schimbat foarte mult. Incearca sa tina pasul cu evolutiile educationale din Europa si din lume, respectand in acelasi timp traditiile valoroase ale invatamantului romanesc. Acestea nu pot fi ignorate. Ele trebuie cunoscute, intelese, explicate, cercetate, interpretate, acceptate si trebuie procedat in consecinta, in cunostinta de cauza.

Fiecare studiu asigura o fundamentare teoretica a problemei investigate si prezinta in continuare designul cercetarii precum si rezultatele, interpretarile, concluziile desprinse, impactul scontat, respectand cerintele impuse de teoria si metodologia cercetarii in stiintele educatiei.

Studiile integrate in acest volum imbina urmatoarele trei perspective:

1. fundamentarea teoretica: delimitarile conceptuale, prezentarea evolutiilor in domeniul studiat, prezentarea perspectivelor de cercetare in publicatiile internationale;

2. dimensiunea investigativa, realizata pe esantioane reprezentative, ceea ce ne permite sa vorbim despre reprezentativitate, despre o premisa pentru generalizabilitatea rezultatelor obtinute si, de asemenea, despre faptul ca reprezinta o oportunitate pentru luarea in seama a acestora in alte proiecte de cercetare sociopedagogica in domeniu. Esantionul fiecarui studiu din acest volum reproduce in mod fidel caracteristicile categoriilor socio-profesionale din care a fost selectat, atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ. Componentele observabile si masurabile au fost conceptualizate din perspective diferite si convergente, pe diverse criterii: de cunoastere, potential, impact, pentru a valida posibilitatea de multiplicare a demersului investigativ, oportunitatea identificarii unor noi directii si teme de cercetare tangente cu problematica fiecarui studiu din acest volum. Pentru prelucrarea si analiza datelor culese in procesul investigative au fost utilizate metode statistice si de prelucrare consacrate in cercetarea pedagogica (Microsoft Excel si SPSS). Tipurile de analiza au fost: comparatii intre sub-esantioane de subiecti; diferente semnificative statistic; distributiile variabilelor cantitative; tendinta centrala; imprastierea datelor; forma distributieidistributia de frecvente; corelatii. Rezultatele si concluziile obtinute prezinta o oportunitate pentru aplicarea/replicarea acestora in viitoare cercetari/proiecte de cercetare sociopedagogica.

3. dimensiunea actionala, care reuneste opinii, perspective, propuneri, sfaturi si sugestii utile la nivel institutional si personal, propune programe de formare a cadrelor didactice si a parintilor, modificarea legislatiei, schimbarea structurilor institutionale, a mentalitatilor si a practicilor.

Beneficiile aduse prin prezentarea rezultatelor studiilor din acest volum vizeaza institutii, persoane, colectivitati, opinia publica etc. Este vorba despre beneficiari directi (elevi, studenti, cadre didactice, factori de decizie) si beneficiari indirecti (parinti, opinia publica, institutii de formare initiala si continua a cadrelor didactice etc). Mizam pe dezvoltarea ulterioara a unor proiecte, initiative, decizii care sa sensibilizeze si sa constientizeze beneficiarii asupra necesitatii schimbarii. Ideile, rezultatele si concluziile promovate prin investigatiile noastre ar putea fi preluate de viitoare analize, cercetari. Speram in efecte de multiplicare a opiniilor, a solutiilor propuse. De asemenea, ne exprimam speranta in diseminarea rezultatelor studiilor noastre in diverse contexte profesionale, de la debutul proiectarii curriculumului scolar si a evaluarii, a programelor de formare pentru cariera didactica, pana la procesul efectiv de predare–invatare; de la conceperea unor metodologii, instrumente de evaluare pentru ocuparea unor functii manageriale si pana la aplicarea efectiva in viata scolara si universitara a principiilor de etica si deontologie profesionala etc.

Prof. univ. Dr. Marin Manolescu


 
  • Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune

    Descarca
Marin Manolescu

Introducere/ 7

Prezentarea autorilor/ 9

1. Diploma - cheia succesului in viata? (Marin MANOLESCU) / 14

2. Asigurarea calitatii in educatie in invatamantul preuniversitar - un „pod prea indepartat?” (Remus CHINA) /40

3. Formarea initiala a cadrelor didactice - context si provocari (Iuliana – Marinela TRASCA)/ 65

4. Competentele transversale in formarea cadrelor didactice: demersuri teoretice si aplicative (Carmen FLORESCU)/ 92

5. Modelare curriculara diferentiata pentru copiii cu potential de dezvoltare a aptitudinilor stiintifice. Studiu de caz - ciclul primar (Ancuta DASOVEANU) /123

6. Dezvoltarea competentelor de lectura la scolarul mic (Mirela MARINESCU)/ 146

7. Cartea educationala, de la idee la produs. Fundamente teoretice si metodologice (Alice DUMITRU) / 168

8. Functii si finalitati ale evaluarilor nationale: diagnoza, reglare, prognoza (Laura BUTARU) / 203

9. Complementaritatea dintre evaluarea traditionala si alternativa in scoala. Fundamente teoretice si practic-aplicative (Aida Cornelia STOIAN) / 216

10. Valente formative ale metodelor alternative de evaluare a rezultatelor invatarii la elevii din ciclul gimnazial (Otilia Sanda BERSAN) / 229

11. Aspecte ale cercetarii educationale in evaluarea calitativ-apreciativa. Demers aplicativ in educatia religioasa la nivelul invatamantului primar (Emil LAZAR) / 256

12. Evaluarea alternativa – evaluarea durabila (Brandusa TEICAN) / 286

13. Evaluarea in invatamantul prescolar: semnificatii, strategii de optimizare (Nicoleta DIN)/ 319

14. Rolul gradinitei in formarea competentelor parentale (Alina Carmen BOZON) / 352

15. Cooperarea in procesul didactic - valente in stimularea cognitiva, actionala si socioafectiva a elevilor (Daniela SANDU) / 382


 

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!