Istoria dezvoltarii EDUCATIEI SPECIALE

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-28-0699-6

    Doi: 10.5682/9786062806996

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

    Pagini: 82

000 RON

Disponibilitate: stoc epuizat

Acest produs nu este pe stoc momentan.



Cuprinsul cărţii Istoria dezvoltarii EDUCATIEI SPECIALE

INTRODUCERE/ 7

CAPITOUL I

PERSPECTIVA SOCIETATILOR ANTICE ASUPRA PROBLEMATICII DEFICIENTILOR /9

CAPITOLUL II

PRIMELE DEMERSURI IN INGRIJIREA SI EDUCAREA PERSOANELOR CU DEFICIENTA DE AUZ / 13

CAPITOLUL III

EDUCATIA DEFICIENTILOR DE VEDERE /21

CAPITOLUL IV

EDUCATIA PERSOANELOR CU DEFICIENTA DE INTELECT/ 25

CAPITOLUL V

ORGANIZAREA INVATAMANTULUI PENTRU DEFICIENTII DE INTELECT SEVERI IN EUROPA / 39

CAPITOLUL VI

ISTORICUL INVATAMANTULUI SPECIAL IN ROMANIA / 61

BIBLIOGRAFIE/ 81

Cuvânt înainte Istoria dezvoltarii EDUCATIEI SPECIALE

Lucrarea de fata a fost conceputa cu un dublu rol: este un curs destinat studentilor care se specializeaza in psihopedagogie speciala si stiintele educatiei si, in acelasi timp, o lucrare monografica rezultata in urma unei documentari ample.

Informatiile expuse in succesiunea lor evidentiaza geneza si evolutia psihopedagogiei speciale, ca ramura a psihologiei si a stiintelor educatiei. Conceputa atat pentru specialisti cat si pentru studenti, lucrarea ofera un sprijin important pentru activitatea didactica si de cercetare stiintifica.

In continutul sau sunt prezentate, cronologic, preocuparile fata de persoanele cu deficiente, pe plan international, dar si in tara noastra. Istoricul recuperarii sociale a persoanelor cu diverse forme de deficienta, integrarea lor in lumea celor cu o dezvoltare obisnuita, prezentarea predispozitiilor si aptitudinilor inalte ale acestora, modalitatile de implicare in diverse activitati sociale utile, reprezinta temele centrale ale lucrarii.

Cel mai extins capitol al lucrarii, al VI-lea, este dedicat educatiei speciale din Romania. In acest capitol am incercat sa expunem cu acuratete multe informatii istorice si concluzii ale unor cercetari empirice referitoare la: recuperarea deficientilor de intelect, primele institutii destinate educatiei persoanelor cu diverse forme de deficienta, istoricul primelor manuale destinate educatiei speciale si a primelor mijloace de invatamant, infiintarea celor mai importante scoli speciale din Romania.

Pentru ca dupa cunostinta noastra, in Romania, nu exista pana in prezent o lucrare similara, consideram ca ea are o valoare deosebita atat din punct de vedere teoretic, cat si aplicativ, in domeniul revalidarii cercetarilor experimentale.

Autoarele

Despre autor

Roxana Bejan

Ruxandra Folostina

Te-ar mai putea interesa şi..

Promoţii

Ghid de contabilitate si legislatie pentru Casele de Ajutor Reciproc

Ghid de contabilitate si ..

Contabilitate

4300 RON Detalii 48.17 RON

Contabilitatea in partida dubla si legislatia persoanelor juridice fara scop patrimonial, simplificata si actualizata

Contabilitatea in partida..

Contabilitate

5200 RON Detalii 57.8 RON

Memomed 2017

Memomed 2017..

Medicina

6400 RON Detalii 80 RON

Recomandările editurii

PERSPECTIVE INOVATIVE ALE EVALUARII IN INVATAMANTUL PRIMAR. Evaluarea digitala

PERSPECTIVE INOVATIVE ALE EVAL..

Pedagogia invatamantului primar si prescolar

3500 RON Detalii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Nicolae Iorga Nicolae Iorga Nicolae Iorga  a fost istoric, critic literar, dramaturg, poet, ministru, prim-minist ... citeşte mai mult →