Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 /// Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783

Editura Universitara Neurostiinta dizabilitatii

-22%
55,00 Lei 42,90 Lei

ISBN: 978-973-749-682-9

Anul publicării: 2009

Editia: 1

Pagini: 282

Editura: Editura Universitara

Autor: Vasile G. Ciubotaru, Eugen Avram - Coordonator

Stoc limitat
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9789737496829 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Creierul contine miliarde de celule si un numar infinit de posibile conexiuni intre neuronii individuali, permitand schimbul de informatii complexe. Paleta uimitoare de conexiuni determina activitatea creierului. Intelegerea acestei retele de neuroni reprezinta tinta principala a neuropsihologiei. Revolutia neurostiintelor a aparut atunci cand oamenii de stiinta au constientizat ca singura speranta de a intelege functionalitatea creierului este abordarea interdisciplinara, o combinatie a abordarilor traditionale care sa conduca la o noua sinteza/ perspectiva.
Lucrarea de fata are ca obiectiv principal sa promoveze noi achizitii din domeniul neurostiintelor si psihopedagogiei speciale. Studiile din cadrul acestui volum acopera problematici de interes actual. Toate capitolele scot in evidenta perspective moderne, teoretice sau aplicative, combinand aspectele conceptuale cu cele practice.
Lucrarea reuseste sa aduca impreuna contributiile unor cadre didactice universitare, cercetatori stiintifici si practicieni din institutii prestigioase ale practicii clinice din tara noastra.
Cititorii, studenti, practicieni, au ocazia de a-si largi campul cunoasterii si de a utiliza structurile informationale in realizarea unor proiecte academice si, mai ales, a unor proiecte destinate ameliorarii vietii clientilor.
Dr. VASILE GH. CIUBOTARU (coordonator) este medic primar neurochirurg, doctor in stiinte medicale. Este Seful clinicii III Neurochirurgie de la Spitalul Clinic de Urgenta Bagdasar - Arseni. Realizari profesionale deosebite: prima ventriculocisternostomie endoscopica in Romania; prima determinare intraoperatorie a potentialelor evocate in Romania; introducerea microscopului operator si asistarea endoscopica in abordul transsfenoidal al tumorilor hipofizare; primul abord transfenoidal endoscopic al unei tumori hipofizare in Romania. Este Trezorier al Societatii Romane de Neurochirurgie din 1990; organizator a peste 20 de manifestari stiintifice nationale si internationale; peste 100 de participari la evenimente stiintifice; autor a numeroase lucrari in domeniul neurochirurgiei si managementului sanatatii.

EUGEN AVRAM (coordonator) este Lector univ. dr.; titular in Catedra de Psihologie/ P.S.E. a Universitatii din Bucuresti. Este coordonator al mai multor volume (selectiv): Psihologie organizational-manageriala. Tendinte actuale, Polirom, Iasi (2008, coeditor: Cary L. Cooper), Psychology in a positive world (2008), Editura Universitatii din Bucuresti; Increderea organizationala (coautor: Pamela Shockley-Zalabak, 2008). Autor: Psihologia personalitatii. Arhitectura si dimensiuni (2009, Ed. Universitara, Bucuresti). Este psiholog specialist clinician si efectueaza activitati de cercetare in sanatate la Spitalul Clinic de Urgenta „Bagdasar- Arseni”.

ANAMARIA BRAILEAN este licentiata in Psihologie la Universitatea Al. I. Cuza din Iasi, Masteranda in Psihologie Clinica, Consiliere si Psihoterapii Cognitive si Comportamentale la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Psiholog Clinician sub supervizare, atestat de Colegiul Psihologilor din Romania.

BOGDAN CONSTANCIUC este psiholog absolvent al Facultatii de psihologie, Universitatea din Bucuresti. In anul 2005 a absolvit Facultatea de Control si Expertiza Produse Alimentare din cadrul Universitatii Bioterra. A fost si este implicat in proiecte de interventie in aria clinica: proiect de Terapie prin joc, pentru copiii internati in sectia de Oncologie a Spitalului Fundeni; proiect de Terapie Ocupationala in cadrul Spitalului Al. Obregia sectie IV Psihiatrie, pacienti aflati la supraveghere; din 2005 este prezent in cadrul ONG-ului Alpine Project.

RALUCA ANTOANELA DIN este profesor psihopedagog (terapia tulburarilor de limbaj), titular la Scoala Speciala nr. 7 din Bucuresti. Absolventa a Universitatii Bucuresti, Facultatea de Sociologie, Psihologie si Pedagogie, sectia Psihopedagogie Speciala. In prezent, masterand anul II, in domeniul Consiliere scolara la Universitatea din Bucuresti. A participat cu lucrari de specialitate la conferinte, simpozioane nationale si internationale; stagii de pregatire si cursuri de formare la C.C.D., Bucuresti; autoare a unui numar de 4 articole publicate in reviste si ghiduri de specialitate.

ADINA LEASU este absolventa a Universitatii Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, sectia Psihologie. Lucreaza ca asistent psiholog pentru persoane cu dificultati severe de invatare, epilepsie, autism si alte tulburari asociate la ClearWater Care, Colchester, UK. Urmeaza un master in Neuropsihologie Cognitiva si este membra la Asociatia Britanica de Psihologie. Are experienta in neuroreabilitarea persoanelor care au suferit traumatisme craniene sau atacuri cerebrale la Centrul de zi al asociatiei Headway, Colchester, UK.

IOANA MAIORESCU este psiholog, absolventa a sectiei de psihologie de la Universitatea din Bucuresti. De asemenea, este arhitect. Interesele sale actuale graviteaza in aria psihologiei clinice, fiind implicata in proiecte de cercetare si proiecte editoriale.

CLAUDIA VERONICA MARINACHE este profesor psihopedagog, grad didactic I, titular la Scoala pentru Deficienti de Vedere din Bucuresti. Este absolventa a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, sectia Psihopedagogie Speciala. Are un master in Educatie Integrata si este doctorand, anul I, in domeniul „Stiinte ale educatiei”. Efectueaza activitati practice si de cercetare pe problematica interventiei timpurii la copiii cu cecitate. Este autor al primului indrumator pre-Braille, elaborat la Bucuresti, cu titlul: Programul dezvoltarii eficiente a simtului tactil in perioada prescolara – Ghid pentru profesori si parinti (2008) si al cartii Stimularea tactil-kinestezica timpurie–premisa in formarea deprinderilor lexico-grafice in Braille (2008).

SILVIU MATU este psiholog clinician sub supervizare, absolvent al sectiei de psihologie de la Universitatea din Bucuresti. Actual este masterand in psihoterapii cognitiv-comportamentale la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca. Interesele sale actuale graviteaza in aria psihoterapiei, cercetarii psiho-clinice, fiind implicat in proiecte aplicative si proiecte editoriale.

MARIANA POPA este conferentiar univ. dr., Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei. Activitatea academica si publicistica acopera domeniile: psihopedagogia deficientilor de auz, psihopedagogia deficientilor de vedere, psihopedagogia handicapului neuromotor, psihopedagogia sistemului integrat de invatamant, cunoastere si comunicare la deficientii sensorial, teoria si practica jocului, antropologie educationala si etnopsihologie, ergoterapie si terapie ocupationala, pshologie educationala, psihoterapii comportamentale. Este autor a numeroase lucrari.

ALIN-DUMITRU RASINA este medic primar neurochirurg, doctorand, cercetator stiintific in Sectia de Neurochirurgie Stereotaxica si Functionala a Spitalului Bagsadar-Arseni din Bucuresti. A urmat stagii de formare si cursuri de pregatire la Lyon (1999-2000), Paris (2003-2004), Salzburg (2008).

CARMEN MARILENA SERBANESCU este profesor de psihopedagogie speciala, titular la Scoala Speciala nr. 7 din Bucuresti. Absolventa a Universitatii ProHumanitas din Bucuresti, Facultatea de Psihopedagogie Speciala si Asistenta Sociala. Master in Management educational la Universitatea din Bucuresti. Stagii de formare si cursuri de pregatire la C.C.D., Bucuresti. Participari cu lucrari de specialitate la conferinte, simpozioane nationale si internationale in domeniul psihopedagogiei speciale si nu numai. Autoare a unui numar de 5 articole publicate in reviste de specialitate. Participant la numeroase parteneriate si proiecte educationale, nationale si internationale (eTwinning).

PARTEA I 
NEUROSTIINTE 


Capitolul 1 
Vasile Gh. Ciubotaru 
Afectiunile traumatice ale creierului – interventie si recuperare / 11

Capitolul 2 
Ioana Maiorescu, Alin D. Rasina 
Tulburari neuropsihice asociate hidrocefaliei / 35

Capitolul 3 
Anamaria Brailean, Silviu-Andrei Matu 
Neurobiologia experientei hedonice in schizofrenie / 69

Capitolul 4 
Adina Leasu 
Alternativeiîn testarea neuropsihologica / 97

Capitolul 5 
Eugen Avram 
Evaluarea functiei executive / 119

Capitolul 6 
Mariana Popa 
Interventia timpurie in modelarea comportamentala / 141

PARTEA II 
DIZABILITATI 


Capitolul 7 
Carmen M. Serbanescu, Raluca A. Din 
Adaptarea si integrarea scolara a elevilor cu infirmitate motorie cerebrala / 155

Capitolul 8 
Claudia V. Marinache 
Deficienta vizuala – interventii speciale / 175

Capitolul 9 
Carmen M. Serbanescu 
Evaluarea psihopedagogica a elevilor cu dizabilitati severe / 203

Capitolul 10 
Raluca M. Din
Terapia tulburarilor de limbaj la elevii cu dizabilitati mintale moderate si usoare / 213

Capitolul 11 
Mariana Popa 
Normalitate si deficienta – studii comparative in raport cu inteligenta emotionala / 237

Capitolul 12 
Bogdan Constanciuc 
Terapia ocupationala in clinica de neuropsihiatrie / 267

Creierul contine miliarde de celule si un numar infinit de posibile conexiuni intre neuronii individuali, permitand schimbul de informatii complexe. Paleta uimitoare de conexiuni determina activitatea creierului. Intelegerea acestei retele de neuroni reprezinta tinta principala a neuropsihologiei.
Revolutia neurostiintelor a aparut atunci cand oamenii de stiinta au constientizat ca singura speranta de a intelege functionalitatea creierului este abordarea interdisciplinara, o combinatie a abordarilor traditionale care sa conduca la o noua sinteza/ perspectiva.
Intelegerea modului de functionare al creierului a trecut de la o tratare reductionista, in care s-au analizat experimental diverse aspecte particulare ale structurii si functionalitatii creierului la abordari interdisciplinare sau transdisciplinare. Unitatile de studiu sau nivele de analiza in neurostiinte in ordinea complexitatii sunt: neurostiinta moleculara, neurostiinta celulara, neurostiinta sistemelor, neurostiinta comportamentului, neurostiintele cognitive.
Neuropsihologia reprezinta studiul felului in care proprietatile creierului permit desfasurarea comportamentului. Ea studiaza relatiile dintre functiile creierului si comportament si in special schimbarile de gandire si comportament care relationeaza cu integritatea structurala sau cognitiva a creierului. Astfel, neuropsihologia este o modalitate de a studia creierul examinand comportamentul pe care il produce.
Neuropsihologia s-a dezvoltat uimitor in anii 1970 si 1990, fiind subspecialitatea psihologiei cu cea mai rapida crestere. Neuropsihologii conduc studii ale relatiilor creier-comportament si sunt implicati in crearea si dezvoltarea unor tehnologii prin care sa participe la tratamentul bolilor creierului. Ei sunt implicati in ameliorarea vietii pacientilor, activand nu numai in unitati medicale, ci si in universitati, institutii de cercetare, corectie, in fortele armate si in practica privata.
Lucrarea de fata are ca obiectiv principal sa promoveze noi achizitii din domeniul neurostiintelor si psihopedagogiei speciale. Studiile din cadrul acestui volum acopera problematici de interes actual. Toate capitolele scot in evidenta perspective moderne, teoretice sau aplicative, combinand aspectele conceptuale cu cele practice. Lucrarea reuseste sa aduca impreuna contributiile unor cadre didactice universitare, cercetatori stiintifici si practicieni din institutii prestigioase ale practicii clinice din tara noastra.
Cititorii, studenti, practicieni, au ocazia de a-si largi campul cunoasterii si de a utiliza structurile informationale in realizarea unor proiecte academice si, mai ales, a unor proiecte destinate ameliorarii vietii clientilor.

www.editurauniversitara.ro

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!