Propuneri manuscrise: info@editurauniversitara.ro:  0745 204 115     

Urmarire comenzi Persoane fizice / Vanzari: 0745 200 718 / 0745 200 357 / Comenzi Persoane juridice: 0721 722 783     

Editura Universitara Elemente de analiza datelor si modelare utilizand Excel - Marian Zaharia, Cristina Oprea

19,27 Lei

ISBN: 978-606-591-237-3

Anul publicării: 2011

Editia: I

Pagini: 218

Editura: Editura Universitara

Autor:

Marian Zaharia
Marian Zaharia
Cristina Oprea
Stoc epuizat
Cod Produs: 9786065912373 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Unde se gaseste
  • Autori
  • Review-uri (0)

Lucrarea de fata aduce in atentia studentilor si masteranzilor care urmeaza programe din domeniul economic, precum si, in egala masura managerilor,  avantajele oferite de utilizarea Microsoft Excel in analiza datelor si fundamentarea deciziilor utilizand modele interactive adecvate domeniului lor.

In elaborarea lucrarii s-a pornit de la premisa ca cititorul este familiarizat cu elementele fundamentale ale Microsoft Excel precum si cu elemente de statistica si teorie economica, in special la nivel microeconomic.  Din acest considerent, in cuprinsul lucrarii au fost abordate numai aspecte relativ avansate ale lucrului cu procesorul Excel.  De asemenea se presupun cunoscute principalele aspecte vizate de teoria consumatorului si ale raporturilor cerere oferta pe piata productiei de bunuri si servicii

Lucrarea este structurata in opt capitole.

Capitolul I, Populatie, esantion, estimatori, variabile aleatoare este dedicat, trecerii succinte in vedere a unor concepte si indicatori care vor fi folositi sau la care se va face referire pe parcursul acestei lucrari

Capitolul II, Utilizarea diagramelor Excel in analiza datelor, aduce in fata cititorului multitudinea de posibilitati oferite de Microsoft Excel in analiza grafica a datelor si nu numai. Dupa trecerea in revista a modului de construire a diagramelor Excel sunt prezentate exemple de utilizare, in analiza datelor, a histogramelor orientate vertical, a diagramelor radiale si a histogramelor.

Capitolul III, Functii statistice Excel utilizate in analiza datelor, abordeaza succint, intr-o prima parte, modul de accesare a functiilor Excel predefinite, dupa care se opreste in detaliu asupra categoriei functiilor statistice (Statistical). Sunt prezentate numeroase exemple practice de utilizare a acestora in analiza datelor statistice.

Capitolul IV, Testarea interactiva a ipotezelor statistice, prezinta facilitatile oferite produsul Data Analysis, implementat in Excel, pentru testarea ipotezelor statistice bazat pe testele  (Student) si  (Ficher). Sunt  prezentate  distributiile clasice utilizate la testarea ipotezelor statistice, metodologia  testarii ipotezelor statistice si facilitatile Excel in acest scop.

Capitolul V, Analiza interdependentelor dintre fenomene si procese economice utilizand Excel prezinta modalitati interactive de analiza a legaturilor dintre procese economice pentru care se dispune de serii de date, prin intermediul coeficientilor de corelatie, precum si testarea semnificatiei acestora. Sunt prezentate pe larg metodele corelatiei si regresiei liniare unifactoriale si multifactoriale

Capitolul VI,  Utilizarea Excel in studiul comportamentului consumatorului rational, prezinta modul de utilizare a Excel la studiul comportamentului optim al consumatorului rational  in diferite situatii pe care le poate intalni ca agent pe piata productiei de bunuri si servicii. Sunt prezentate modurile de determinare si generare cu ajutorul Excel a curbelor de indiferenta si dreptei bugetului de consum, elemente pe baza carora s-a elaborat un model interactiv de studiu al comportamentului optim de consum al consumatorului rational.

Capitolul VII, Utilizarea Excel in analiza datelor si identificare modelelor cererii si ofertei pietei productiei, prezinta modul de utilizare a Excel in studiul dinamicii pietei productiei de bunuri si servicii pornind de la seturi de date empirice obtinute din studiile de piata, precum si modul in care un producator, prin deciziile sale poate contribui sau nu la realizarea unei evolutii convergente (stabile) in jurul unui pret de echilibru. La identificarea si validarea modelelor cererii si ofertei sunt utilizate modelele de analiza dispersionala ANOVA si de regresie liniara multifactoriala.

Capitolul VIII, Utilizarea Excel in studiul unor modele dinamice de piata, aduce in atentia cititorului cateva modalitati de utilizare a rezultatelor obtinute in analiza datelor statistice la studiul efectelor in timp ale diverselor decizii asupra stabilitatii pietei unui produs. Din multitudinea modelelor dinamice utilizabile pentru studiul dinamicii pietei unui produs sunt abordate, utilizand Excel, modelul lui Kaldor al panzei de paianjen si doua variante ale acestuia, modelul lui Kaldor cu anticiparea rationala a preturilor si respectiv, modelul lui Kaldor cu anticiparea preturilor de tip Goodwin 

www.editurauniversitara.ro

Marian Zaharia
Marian Zaharia

Profesor universitar doctor, titular la Departamentul Modelare, Analiză Economică şi Statistică, din Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti.
Este absolvent al  Academiei de Studii Economice, Bucureşti, Facultatea de Planificare şi Cibernetică Economică (1981), doctor în cibernetică economică (1994).

Are o bogată experienţă în managementul universitar îndeplinind pe rând funcţiile de Decan al Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea “George Bariţiu” din Braşov (1996-2003) şi Prodecan al Facultăţii de Economia Turismului Intern şi Internaţional, Universitatea Româno-Americană din Bucureşti (2004-2008) fapt pentru care în 2004 i se conferă Medalia “Meritul pentru Învăţământ”.
Este autorul a 28 de cărţi de specialitate din domeniile modelare şi cibernetică economică, econometrie, fundamentarea deciziei, programarea calculatoarelor şi management şi a peste 80 articole publicate în reviste de specialitate, precum şi în volumele unor manifestări ştiinţifice internaţionale recunoscute, susţinute în ţară şi în străinătate.

 


Cristina Oprea

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!