Analiza sistemului educational universitar

Editura Universitara
20,16 Lei

ISBN: 978-606-28-1250-8

DOI: https://doi.org/10.5682/9786062812508

Anul publicării: 2021

Editia: I

Pagini: 124

Editura: Editura Universitara

Autor: Alexandra Palade (Zamfirache)

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 9786062812508 Ai nevoie de ajutor? 0745 200 718 / 0745 200 357
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Download (1)
  • Autori
  • Cuprins
  • Cuvant inainte
  • Unde se gaseste
  • Review-uri (0)
Cartea denumita generic Analiza sistemului educational universitar este structurata in patru capitole, primele fiind aspecte teoretice ale marketingului educational si a comportamentului consumatorului. In aceasta parte a cartii sunt descrise si definite aspecte definitorii ale marketingului educational, calitatea serviciilor educationale, aspecte definitorii ale comportamentului consumatorului de servicii educationale. Sunt descrise etapele achizitiei de servicii educationale si este definit clientul produselor si serviciilor educationale superioare. Pe scurt sunt prezentate aspecte ale aplicarii mixului de marketing in domeniul serviciilor educationale.
In cadrul capitolului 3 este descrisa piata educationala universitara. Sunt analizate date statistice ale dimensiunii pietei educationale la nivel international, pentru intocmirea unei imagini cat mai clare la nivelul spatiului european, pentru ca mai apoi sa fie descrise cat mai pe larg caracteristicile principale ale pietei educationale la nivel national.
Sunt prezentate in cadrul capitolului 4 rezultatele obtinute in cadrul a doua cercetari de piata, una de tip calitativ si una de tip cantitativ.
Cercetarea calitativa de marketing descrie comportamentul consumatorului de produse si servicii educationale oferite de Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. Acest studiu de piata isi propune identificarea eficientei surselor si posibilitatilor de informare ale potentialilor beneficiari de servicii educationale universitare.
Plecand de la rezultatele cercetarii calitative, cartea continua cu prezentarea unei cercetari cantitative de marketing capabile sa masoare sensul si intensitatea opiniilor, perceptiilor si atitudinilor identificate anterior.   Cercetarea   cantitativa   efectuata   este   una   aplicativa,   de   tip descriptiv si are ca scop identificarea atitudinilor, opiniilor si comporta- mentelor studentilor fata de serviciile educationale universitare.
Lucrarea se incheie cu trasarea concluziilor generale care au reiesit din capitolele anterioare dar si din rezultatele obtinute in cadrul cercetarilor efectuate.
  • Analiza sistemului educational universitar

    Descarca

ALEXANDRA PALADE (ZAMFIRACHE) 

INTRODUCERE / 9

CAPITOLUL 1. MARKETING EDUCATIONAL / 13
1.1    Conceptul de marketing educational / 13
1.2    Marketingul in sistemul de invatamant superior romanesc / 14
1.3    Calitatea serviciilor educationale / 15
1.4    Clasificarea Internationala Standard a Educatiei – ISCED / 16

CAPITOLUL 2. COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE PRODUSE SI SERVICII EDUCATIONALE /  19
2.1    Aspecte definitorii ale comportamentului consumatorului / 19
2.2    Comportamentul consumatorului de servicii educationale / 20
2.3    Clientul produselor si serviciilor educationale superioare / 22
2.4    Etapele achizitiei de servicii educationale / 23
2.5    Aplicarea mixului de marketing in domeniul serviciilor educationale / 25

CAPITOLUL 3. PIATA EDUCATIONALA UNIVERSITARA / 33
3.1    Date statistice ale dimensiunii pietei educationale la nivel international /  33
3.2    Date statistice ale pietei educationale la nivel national / 37
Concluzii / 46

CAPITOLUL 4. CERCETARI DE PIATA / 49
4.1    Cercetare calitativa / 50
4.1.1    Ipoteze si obiective / 50
4.1.2    Metodologia cercetarii calitative / 51
4.1.3    Rezultatele cercetarii calitative / 53
4.1.4    Concluziile cercetarii calitative / 67
4.2    Cercetare cantitativa / 69
4.2.1    Metodologia cercetarii cantitative / 69
4.2.2    Ipoteze si obiective / 72
4.2.3    Populatia cercetata si metoda de esantionare / 74
4.2.4    Validarea esantionului / 75
4.2.5    Rezultatele cercetarii cantitative / 76
4.2.6    Concluziile cercetarii cantitative / 103

CONCLUZII GENERALE / 105

BIBLIOGRAFIE GENERALA / 108

ANEXE / 114

 

Educatia are un rol important in dezvoltarea oricarei tari, fiind astfel demonstrata in mod simplist importanta educatiei pentru societate. „Unul dintre specialistii din domeniul educatiei, Jaques Hallak (1990), a declarat ca educatia este un drept al omului, deoarece aceasta conduce la creativitate individuala, creste participarea la activitatea economica, sociala, culturala in societate, contribuind astfel la procesul de dezvoltare umana.”
Pornind de la aceasta afirmatie, aplicarea marketingului in educatie a aparut drept o necesitate. Inclusiv in tara noastra, in ultimii ani, interesul acordat aplicarii marketingului in educatie a crescut considerabil.
Realizand o scurta analiza a literaturii de specialitate, se poate observa o crestere acordata orientarii catre marketing de catre institutiile de invatamant superior din Romania, mai ales dupa anul 2007. Orientarea catre marketing devine tot mai importanta pentru universitatile din tara noastra, mai ales in contextul schimbarilor demografice care caracterizeaza Europa, dar si intreaga lume. Studiile efectuate in domeniu demonstreaza necesitatea dezvoltarii si consolidarii unui proces de instruire modern, centrat pe student. Invatamantul centrat pe student se bazeaza pe faptul ca studentul nu mai este perceput ca un subiect pasiv in procesul de educare si instruire, ci este considerat partener al cadrului didactic.
Contributia sistemului de invatamant superior in societate este semnificativa, si este demonstrata prin formarea competentelor si abilitatilor specialistilor care vor activa pe piata fortei de munca, la finalizarea studiilor. Asadar, calitatea capitalului uman are o stransa si directa legatura cu dezvoltarea economica a unei tari. Studiile arata ca nicio tara nu poate realiza o dezvoltare economica durabila fara investitii substantiale in capitalul uman, datorita beneficiilor pe termen lung pe care le produce in societate.
Cartea denumita generic Analiza sistemului educational universitar este structurata in patru capitole, primele fiind aspecte teoretice ale marketingului educational si a comportamentului consumatorului. In aceasta parte a cartii sunt descrise si definite aspecte definitorii ale marketingului educational, calitatea serviciilor educationale, aspecte definitorii ale comportamentului consumatorului de servicii educationale. Sunt descrise etapele achizitiei de servicii educationale si este definit clientul produselor si serviciilor educationale superioare. Pe scurt sunt prezentate aspecte ale aplicarii mixului de marketing in domeniul serviciilor educationale.
In cadrul capitolului 3 este descrisa piata educationala universitara. Sunt analizate date statistice ale dimensiunii pietei educationale la nivel international, pentru intocmirea unei imagini cat mai clare la nivelul spatiului european, pentru ca mai apoi sa fie descrise cat mai pe larg caracteristicile principale ale pietei educationale la nivel national.
Sunt prezentate in cadrul capitolului 4 rezultatele obtinute in cadrul a doua cercetari de piata, una de tip calitativ si una de tip cantitativ.
Cercetarea calitativa de marketing descrie comportamentul consumatorului de produse si servicii educationale oferite de Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. Acest studiu de piata isi propune identificarea eficientei surselor si posibilitatilor de informare ale potentialilor beneficiari de servicii educationale universitare.
Plecand de la rezultatele cercetarii calitative, cartea continua cu prezentarea unei cercetari cantitative de marketing capabile sa masoare sensul si intensitatea opiniilor, perceptiilor si atitudinilor identificate anterior.   Cercetarea   cantitativa   efectuata   este   una   aplicativa,   de   tip descriptiv si are ca scop identificarea atitudinilor, opiniilor si comporta- mentelor studentilor fata de serviciile educationale universitare.
Lucrarea se incheie cu trasarea concluziilor generale care au reiesit din capitolele anterioare dar si din rezultatele obtinute in cadrul cercetarilor efectuate.

www.editurauniversitara.ro

Scrie un review


Suport clienti Luni - Vineri intre 8.00 - 16.00

0745 200 718 0745 200 357 comenzi@editurauniversitara.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!