Didactica educatiei fizice

  • Autor:

  • Editura: Editura Universitară

    ISBN: 978-606-591-607-4

    Doi: 10.5682/9786065916074

  • Anul publicării:

    Ediţia: I

    Pagini: 271

000 RON

Disponibilitate: stoc epuizat

Acest produs nu este pe stoc momentan.



Cuprinsul cărţii Didactica educatiei fizice

 

PREFATA / 7

CAPITOLUL 1. CURRICULUM NATIONAL – GENERAL SI SPECIFIC PENTRU ARIA CURRICULARA EDUCATIE FIZICA SI SPORT / 9

1.1. Locul educatiei fizice in cadrul curriculumului national / 9
1.2. Particularitatile educatiei fizice ca disciplina de invatamant / 12
1.3. Documente oficiale in educatia fizica scolara / 14
1.4. Perspective de dezvoltare conceptuala si metodologica a Educatiei fizice / 24

CAPITOLUL 2. FORME DE ORGANIZARE A EDUCATIEI FIZICE IN SCOALA    / 33
2.1. Principalele forme de organizare a educatiei fizice in scoala / 33
2.2. Lectia de educatie fizica  forma organizatorica de baza a procesului de invatamant   / 36
2.3. Tipologia lectiei de educatie fizica / 39
2.4. Structura lectiei de educatie fizica / 41
2.5. Particularitati metodico-organizatorice privind desfasurarea lectiei de educatie fizica in conditii speciale  / 54
2.6. Efortul fizic si adaptarea in educatie fizica / 57

CAPITOLUL 3. EDUCATIA FIZICA IN INVATAMANTUL PRESCOLAR /  62
3.1. Prezentarea ciclului de invatamant / 62
3.2. Locul educatiei fizice in planul de invatamant / 63
3.3. Obiectivele si continutul educatiei fizice / 64
3.4. Metodologia activitatii didactice / 66
3.5. Formele de organizare a instruirii / 77
3.6. Evaluarea dezvoltarii fizice si motrice a prescolarului / 79

CAPITOLUL 4. EDUCATIA FIZICA IN INVATAMANTUL PRIMAR  / 101
4.1. Prezentarea ciclului de invatamant / 101
4.2. Obiectivele educatiei fizice / 102
4.3. Particularitati de crestere si dezvoltare a scolarilor mici / 104
4.4. Metodologia activitatii didactice / 109
4.5. Formele de organizare a instruirii / 114
4.6. Elemente de management al lectiei de educatie fizica/ 117
4.7. Specificul evaluarii in invatamantul primar / 125

CAPITOLUL 5. JOCUL DE MISCARE METODA SI MIJLOC DE INSTRUIRE IN EDUCATIE FIZICA /127
5.1. Jocul - factor de dezvoltare umana / 127
5.2. Caracteristici ale jocului la diferite varste/128
5.3. Valente instructiv-educative ale jocului de miscare / 129
5.4. Tipuri de jocuri de miscare / 130
5.5. Locul jocului de miscare in lectia de educatie fizica / 132
5.6. Metodologia utilizarii jocului de miscare in educatie fizica / 138

CAPITOLUL 6. EDUCATIA FIZICA IN INVATAMANTUL GIMNAZIAL / 143
6.1. Prezentarea ciclului de invatamant / 143
6.2. Finalitatile educatiei fizice / 144
6.3. Particularitatile de crestere si dezvoltare a elevilor / 145
6.4. Metodologia activitatii didactice / 148
6.5. Formele de organizare a instruirii / 162
6.6. Aspecte metodologice privind evaluarea / 164

CAPITOLUL 7. EDUCATIE FIZICA ADAPTATA PENTRU ELEVI CU CERINTE EDUCATIVE SPECIALE (CES) / 169
7.1. Forme de organizare a educatiei fizice adaptate / 169
7.2. Cerinte generale privind organizarea activitatii de educatie fizica adaptata / 170
7.3. Educatie fizica adaptata pentru elevi cu deficienta mintala / 173
7.4. Educatie fizica adaptata pentru elevi cu deficienta de vedere / 181
7.5. Educatie fizica adaptata pentru elevi cu deficiente de auz / 191
7.6. Cerinte privind organizarea educatiei fizice cu alte categorii de elevi cu CES  / 198
7.7. Evaluarea in educatie fizica adaptata / 204

CAPITOLUL 8. EDUCATIA FIZICA IN INVATAMANTUL LICEAL / 212
8.1. Prezentarea ciclului de invatamant / 212
8.2. Finalitatile educatiei fizice / 213
8.3. Particularitatile de crestere si dezvoltare la varsta adolescentei / 214
8.4. Metodologia activitatii didactice / 217
8.5. Forme de organizare a instruirii / 219
8.6. Aspecte metodologice privind evaluarea / 220

CAPITOLUL 9. PRIORITATI METODICE PRIVIND PREDAREA UNOR RAMURI DE SPORT PREVAZUTE DE PROGRAMELE SCOLARE  / 223
9.1. Atletismul / 223
9.2. Gimnastica / 227
9.3. Jocurile sportive / 231

CAPITOLUL 10. PLANIFICAREA IN EDUCATIA FIZICA SCOLARA  / 234
10.1. Planul anual   / 235
10.2. Planul calendaristic / 242
10.3. Proiectul unitatii de invatare / 246
10.4. Planul de lectie / 261

Bibliografie  / 267

Cuvânt înainte Didactica educatiei fizice

In contextul actualului sistem de formare a profesorilor de educatie fizica si sport, lucrarea Didactica educatiei fizice isi propune sa ofere repere teoretice si metodice care sa permita desfasurarea unui proces didactic de calitate. Prin continutul sau, se adreseaza studentilor si profesorilor aflati in diferite etape ale formarii/ dezvoltarii profesionale.

Lucrarea prezinta locul si rolul Educatiei fizice si sportului in cadrul curriculumului national, precum si cu o serie de modele autohtone de predare a educatiei fizice in scoala, ce valorizeaza experienta acumulata in domeniul acesta. In acelasi timp insa, sunt descrise noi perspective de abordare a educatiei fizice, perspective care impun consolidarea competentelor de specialitate ale  profeso­rilor de educatie fizica, prin procesul de formare continua.

Informatiile prezentate au rolul de a evidentia particularitatile disciplinei Educatie fizica si sport, in invatamantul preuniversitar, precum si specificul relatiei predare – invatare - evaluare la ciclurile de invatamant respective.

Cunostintele dobandite ca urmare a parcurgerii lucrarii  contribuie la formarea competentelor de proiectare si planificare a procesului de instruire, de organizare si conducere a activitatii de educatie fizica, precum si a celor de evaluare.

Disciplina Didactica educatiei fizice  are o dinamica aparte, impusa atat de complexitatea informatiilor specifice, cat si de factori de natura curriculara, care impun reconsiderari ale abordarilor metodologice. In acest context, apreciem ca lucrarea contribuie la formarea competentelor viitorilor profesori de educatie fizica si ca isi poate atinge scopul doar in conditiile in care beneficiarii lucrarii isi completeaza cunostintele cu ajutorul altor discipline de specialitate.

Apreciind ca in domeniul Didacticii educatiei fizice exista inca numeroase perspective de analizat si de oferit ca demersuri metodologice consistente, consideram ca lucrarea reprezinta un punct de vedere ce poate fi optimizat, in functie de cerintele curriculare.

 

Conf.univ.dr. Monica Stanescu

Decembrie 2012

Despre autor

Monica Stanescu

Te-ar mai putea interesa şi..

Promoţii

Ghid de contabilitate si legislatie pentru Casele de Ajutor Reciproc

Ghid de contabilitate si ..

Contabilitate

4300 RON Detalii 48.17 RON

CONTABILITATE. DE LA TEORIE LA PRACTICA. Ciclul contabil si inchiderea exercitiului financiar

CONTABILITATE. DE LA TEOR..

Contabilitate

10000 RON Detalii 55 RON

Contabilitatea in partida dubla si legislatia persoanelor juridice fara scop patrimonial, simplificata si actualizata

Contabilitatea in partida..

Contabilitate

5200 RON Detalii 57.8 RON

Recomandările editurii

Citatul zilei

Preceptele dreptului sunt: sa traiesti cinstit, sa nu vatami altuia, sa dai fiecaruia ce i se cuvine

Iustinian

Personalităţi

Nicolae Iorga Nicolae Iorga Nicolae Iorga  a fost istoric, critic literar, dramaturg, poet, ministru, prim-minist ... citeşte mai mult →

Interviuri

FLORIN STRETEANU FLORIN STRETEANU   Conf. univ. dr. Florin Streteanu este licentiat al Universitatea Bab ... citeşte mai mult →